1. Текст – це:
а) кілька зв’язних речень, об’єднаних спільною думкою;
б) кілька зв’язних слів;
в) два і більше речень.
2. Основна думка тексту – це:
а) те, про що розповідається в тексті;
б) головне, що хотів сказати автор;
в) зміст останнього речення.
3. Яке запитання можна поставити до тексту-міркування:
а) який предмет?
б) чому так сталося?
в) яка відбулася дія?
4. У якому рядку всі іменники належать до назв неістот:
а) птах, листя, вітер;
б) книга, хата, осінь;
в) яблука, груші, садівник?
5. Виберіть рядок, у якому записано слова-антоніми
а) веселий, весілля;
б) веселий, радісний;
в) веселий, сумний.
6. Виберіть слово, яким можна замінити вислів бити байдики
а) шкодити;
б) ламати;
в) лінуватися.
Закінчіть речення:
7. Прикметник – це частина мови, яка…
а) виражає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке?;
б) виражає предмет і відповідає на питання хто? що?;
в) виражає ознаку і відповідає на питання як? де? куди?
8. Яке речення є спонукальним?
а) Падає білий і лапатий сніжок на наш лужок.
б) Дощик поливає, лужок оживає.
в) Полий, дощику, наш лужок.
9. Яке речення є складним?
а) Прилети, синичко, до нашого віконечка.
б) Ми повісили годівнички - прилетіли синички.
в) Дбайливі дітлахи піклуються про пташок, підгодовують їх.
10. Знайдіть речення з однорідними членами. Підкресліть їх.
а) Завітай, ясне сонечко, у моє віконечко.
б) Пригріває сонечко землю, радіє вона.
в) Сонечко бавиться, виграє яскравим своїм промінням.
11. Запишіть словосполучення в дві колонки: в першу – з числівниками, у другу – з прикметниками.
Третій клас, дружний клас; навчальний рік, восьмий рік; четвертий урок, останній урок; п’ята книжка.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Використайте іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визначте їх відмінок.
Дати (білочка); пастись у (луг).
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________