Аудіювання (4 клас, ІІ семестр)

Про матеріал

Текст "Макове князювання" і тестові завдання для перевірки навички слухання відповідають програмовим вимогам і віковим особливостям учнів четвертих класів. Текст має народознавче спрямування та містить цікаві причинно-наслідкові зв'язки.

Перегляд файлу

_______________________________

Макове князювання

 

Край села у хмарах бузку стояла собі хата. Коло хати квітник, за квітником сад-город, а далі розлоге широке поле. У квітнику красувалися маки, рожі, чорнобривці, у садочку стигли вишні, груші, запахуші яблука-антонівки, а в полі половіли пшениці. От вийшла з хати Мариночка та й замішувалась:

— Ти, рожо, гарна, бо повна й висока. Ти, трояндо, рясна й духмяна. Ти, лілеє, мов біла панна. А ти, маче, гарно цвітеш: шо червоний, що великий. Тільки ж ледь розквітнеш — уже й облітаєш. Мало з тебе краси.

— Дарма, — на те мак. — Я недовго цвіту, бо не тепер я князь.

— А коли ж?

— Побачиш!

От він прехороші свої лискучі пелюстки розгубив, — лишилася мала зелена маківка. Та маківочка росла, росла і виросла, а далі достигла.

— Який ти тепер, маче, — каже Мариночка. — Як у загадці: повна діжка жита цвяшком накрита!

А Маринчина бабуня маківок назрізала, нарвала троянд, жоржин, чорнобривців, пахучого васильку, все разом у пучок зав'язала та й кличе Маринку:

— Ходім, онучечко, мак святити, бо сьогодні Маковія! Посвятили, на покуті поклали, а мак і пишається:

— Тепер я нарешті князь!

А з ним жоржини, троянди, пахучий васильок — увесь квітник величається:

— Ось яка нам шана! Тепер-то кожному видно: ми, квіти, коло хати найцінніші. Квітник — головна річ для людей!

Слухали те, слухати яблуні та груші, а далі не втримались:

— Чекайте-но! Сьогодні Маковія, а за тиждень — Спаса. А на Спаса господар з господинею покладуть у кошик наші яблука рум'яні, груші соковиті, наберуть молодого меду та й теж будуть святити. Буде й садовині шана! Буде й князюваннячко! Хіба що верба не князюватиме, бо на ній, звісно, груші не ростуть.

— От таке! — зашуміла на це верба. — Та ви, груші-яблуні, лиш перші бруньки розкривали, а мак стояв несіяний. коли я князювала. Моє князюван­ня — найперше, бо найранішої весни!

— І правда,— пригадала Мариночка. — Вербу святили на Вербну неділю. Ще й приказували: «Верба б'є, не я б'ю, за тиждень Великдень!» То хто ж серед вас найголовніший князь: чи мак, чи сад, чи верба?

Зашуміли дерева, заторохтіли маківки, кожне себе вихваляло.

А вижате поле блищало просто сонця золотавою стернею і не втручалось до розмови. Снилось собі книшем, кутею на різдвяному столі, паскою у великодньому кошику, пухким калачем на Спаса, короваєм під весільними вінками. Воно знало, що знало! Тому дрімало стиха, набирало сили, аби викохати людям княгиню-пшениченьку. (Зірка Мензатюк, 369 слів)

 

 

Тестові завдання

1. Що стояло край села у хмарках бузку?

а) Верба;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       б) криниця;                                                                                                                                                                                                                                                                                                         в) хата.

2. Що зробила Мариночка, вийшовши із хати?

а) Замішувалася;        

б) заспівала;                                                                                                                                                                                                                                                             в) замислилася.

 

3. На що перетворилася макова квітка?

а) На пуп'янок;                                                                                                                                                                                                                                                         б) на ягідку;                                                                                                                                                                                                                                                                              в) на зелену маківку.

4. А як поводилося вижате поле?

а) Сперечалося з усіма;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   б) не втручаюся до розмови;

в) вихваляло себе.

5.Знайди відповідність.

Що і коли святять?

             На Маковія

На Спаса

На Вербну неділю

  •  
  •  
  •  
  • Мед, яблука, груші.
  • Вербові галузки.
  • Мак.

 

6. Кому належать ці слова? Впиши особу навпроти.

 

_______________

«Ти, рожо, гарна, бо повна й висока. Ти, трояндо, рясна й духмяна. Ти, лілеє, мов біла панна. А ти, маче, гарно цвітеш: що червоний, що великий. Тільки ж ледь розквітнеш — уже й облітаєш. Мало з тебе краси.»

 

__________________

 

«Ходімо, мак святити, бо сьогодні Маковія!»

__________________

«Тепер я нарешті князь!»

 

 

7. Чим снилось собі поле? (Вставити з довідки потрібні слова)

Снилось собі _____________, __________ на різдвяному столі, ___________у великодньому кошику, пухким ___________ на Спаса, ____________під весільними вінками.

Довідка: калачем, короваєм, книшем, паскою, кутею.

8. Дайте відповідь на Маринчине запитання: «То хто ж серед вас найголовніший князь: чи мак, чи сад, чи верба, чи …..?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Білаш Оксана Йосифівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нетецька Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кучма Оксана Геннадіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Талах Юлія
    Супер робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
18474
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку