Перевірка навички читання мовчки здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Для цього вчитель пропонує узяти в руки олівці. Після слова вчителя "старт" , учні розпочинають читання тексу. Через 3 хвилини вчитель говорить "фініш" і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання; 4 завдання закритого типу, 2 завдання відкритого типу.
Літературне читання 4 клас
Навичка читання мовчки ІІ семестр ІІ варіант
Дата ____________Прізвище , ім’я__________________________________
1.Прочитай текст
ІСТОРІЯ З МАМИНИМ ЧОБОТОМ
Якось за кілька днів до Нового року, коли настала вечірня година і всі в хаті вже ладналися до сну, Іванкова мама, ніби між іншим, сказала:
— Завтра проскочу навідаю наших Марусю та Степана. Давненько вони голосу не подають. Ви, мамо, — звернулась вона до Іванкової бабуні, — здається, хотіли їм щось передати. То наготуйте з вечора, бо я піду на електричку, ледь почне на світ благословлятися.
— І я з тобою, — квапливо вигукнув Іванко.
— Е, ні! — заперечила мама. — Ти лишишся з татом і бабунею. Іванко, як джміль, що не знайшов у квітці меду, сердито загув:
— Не лишусь я з бабунею. Вона мені їсти не дає. І тато зі мною не грається.
— Оттакої! — вдарила об поли руками бабуня. — Це ж коли я тобі, безсоромнику, їсти не давала?
Та Іванкові зовсім не було соромно, що даремне наговорює і на тата, й на бабуню. Він опустився на підлогу й уже не як джміль, а як бичок-третячок на всюхату заревів:
— Я теж до рідненької тіточки Марусічки хо-очу. Повезти до неї ви давно мені обіцяли. Та щоразу обдурюєте...
І він зайшовся таким гірким, таким нестримним плачем.
— От пуста голова! — докірливо похитала головою бабуня. — І в кого він, такий упертюх, удався!
Проте мамі стало жаль Іванка. Отож, щоб утихомирити його, вона примирливо сказала:
— Хоч ти й вередун, і неслух, і плакса-вакса, але візьму тебе та як, не дай Боже, захворієш, то начувайся. Я тобі твою впертість пригадаю.
А сама подумала: "Завтра подамся на вокзал, коли цей верескун ще останні сни додивлятиметься. А як прокинеться і зчинить ґвалт, то вже бабуня з татом якось дадуть йому раду...
Минула ніч. Коли почало світати, мама швиденько налаштувала сумку, одяглася, кинулась взуватися, аж одного чобота — нема. Вона туди, вона сюди — обнишпорила шафу, весь передпокій. Бабціна, татова, Іванкова взуванка — на місці, а от її правий чобіт зник, ніби його лизь злизав.
Мама втомлено сперлася на одвірок, і вкрай спантеличена, не знала, що й подумати.
Аж тут виповз із своєї кімнати сонний Іванко і, позіхаючи та тручи кулаками очі, докірливо сказав:
— Я знав, що ти мене обдуриш. Тому твого чобота під ковдру собі сховав. У целофановому кульку. Щоб простирадло не замастилося.
— Ох ти ж шкодо моя! Що з тобою робити! — незлостиво посміхнулася мама. — Давай уже, швиденько збирайся, та й поїдемо до твоєї рідненької тіточки Марусічки. (367 слів)
За Анатолієм Григоруком
ІІ. Виконай завдання:
А до моря
Б до тітоньки Марусічки
В до дідуся
А восени
Б взимку
В влітку
А хотів їхати разом з мамою до тітоньки
Б йому було боляче
В йому було страшно
А впертий, як бичок-третьячок
В хитрий, як лисиця
Б полохливий, як заєць
ґвалт - __________________
обнишпорила - ______________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________