Асоціювання (ключове слово – дощ). – Коли чуємо слово «дощ», які асоціації виникають? Із чим асоціюється дощ? Яким він буває? А дощик? (Холодний, теплий, різноколірний, грибний, літній, весняний, осінній. Дощ може бути затяжний, який навіює сум, а дощик – короткочасний, веселий, упереміш із сонцем, на який кажуть «сліпий», «курячий»)
«Павутина слів»Художні засоби мови Приклади1. Порівняння А) дідок, старесенький, парасолька, квасолька 2. Пестливі слова Б) Люди як нові; сад, як парасолька 3. Метафори В) День полив’яний, мокрі ниви, порожній шлях 4. Епітети Г) Дощ полив, струшується сад, розсипана квасолька доганяє, все блищить.
«Кольоропис». Створімо кольоровий спектр вірша. Вислови з твору Колір. Дощ полив Білий, прозорий. Все блищить Зелений, яскравий, срібний. Дідок старесенький, кропив’яний Коричневий, зелений, сірий. Блискавки визбирує в траві Срібний, блискучий, зелений, Струшується сад Різноколірний. Мокрі ниви Жовтий, зелений. Порожній шлях Чорний, сірий. Корів розсипана квасолька Чорний, рудий, коричневий, білий. Хмари у полях Сірий, голубий, білий
Домашнє завдання Побудуйте художню мініатюру, навіяну вивченим віршем (5-6 речень). Зразок. З неба ллється блискуче літепло. Краплинки дощу виграють, немов діаманти. Відчувається подих свіжості. Захвилювалися дерева, зашелестіло листя. І враз сліпуча блискавка! А за якусь мить — усміхнулося сонце.