Інтегрований урок-дослідження за поезією. Ліни Костенко «Дощ полив»(Українська література – народознавство – географія – українська мова – мистецтво - безпека ).7 клас
Номер слайду 2
Природа – це казка, яку треба читати серцем
Номер слайду 3
Інтерактивна вправа «Кольоровий настрій»
Номер слайду 4
То ж я з радістю запрошую вас на прогулянку під дощем. Візьмемо з собою кольорові парасольки. Напишемо на них, що ми очікуємо від уроку.
Номер слайду 5
Асоціювання (ключове слово – дощ). – Коли чуємо слово «дощ», які асоціації виникають? Із чим асоціюється дощ? Яким він буває? А дощик? (Холодний, теплий, різноколірний, грибний, літній, весняний, осінній. Дощ може бути затяжний, який навіює сум, а дощик – короткочасний, веселий, упереміш із сонцем, на який кажуть «сліпий», «курячий»)
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Висловіть свій внутрішній стан одним словом
Номер слайду 12
Звертаємося до словничка! Полив’яний – укритий особливим склоподібним розчином. Цебро – велика дерев’яна посудина у вигляді відра або зрізаної діжки.
Номер слайду 13
Робота над поезією «Дощ полив»: спостереження над текстом, аналіз змісту й художніх особливостей твору
Номер слайду 14
Дощ як природне явище
Номер слайду 15
Створюємо асоціативний ряд
Номер слайду 16
Створюємо асоціативний ряд
Номер слайду 17
Номер слайду 18
«Павутина слів»Художні засоби мови Приклади1. Порівняння А) дідок, старесенький, парасолька, квасолька 2. Пестливі слова Б) Люди як нові; сад, як парасолька 3. Метафори В) День полив’яний, мокрі ниви, порожній шлях 4. Епітети Г) Дощ полив, струшується сад, розсипана квасолька доганяє, все блищить.