Підсумкова контрольна робота №1 5 клас
ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА.
Варіант 1.
ГР 1 «Проводить дослідження природи» (1-4 по 2 бали)
1. Спостереження — це: А)використання моделей під час дослідження природи; Б) метод дослідження при якому дізнаємося розміри й масу тіл; В)пізнавання природних тіл та явищ природи у звичних для них умовах; Г)дослідження тіл і явищ природи в спеціально створених умовах.
2. Хімічні явища: А) змінюються тіла, а не речовини; Б) змінюється агрегатний стан;
В) відбувається перетворення одних речовин на інші; Г) змінюється форма чи розміри тіла.
3.У речовин якого агрегатного стану дифузія відбувається швидше: А) твердий; Б) рідкий;
В) газоподібний.
4. Що із зазначеного є природними тілами: А)автомобіль, магазин, поїзд;
Б)літак, шафа, парасолька; В) холодильник, велосипед. телефон; Г) дерево, яблуко, жаба.
5. На малюнку зображено три явища. Напишіть, що саме зображено, яке це явище (природне чи штучне, звукове, світлове, механічне ) (4 бали)
ГР 2 «Здійснює пошук та опрацьовує інформацію»
1. Виберіть спосіб розділення суміші - розчин солі: А) фільтрування; Б) дія магнітом;
В) випарювання; Г) відстоювання. (1 бал)
2. Знайдіть відповідність. (2 бали)
1. Речовини |
А. м"яч, вовк, зошит, гриб |
2. Тіла |
Б. вода , крейда, залізо, кисень |
3. Явища |
В. дифузія, горіння, листопад |
3. Учень сказав, що суміш води і піску можна розділити способом відстоювання, а учениця сказала, що способом фільтрування. Хто правий?: А) перший учень правий; Б) другий учень правий; В) обидва учні праві; Г) немає правильної відповіді. (2 бали)
4. Які явища зображено на колажі? Які з них є природними, а які штучними? (3 бали)
5. Поясніть дослідження. (4 бали)
ГР 3. «Усвідомлює закономірності природи» (по 4 бали)
1. Дай відповідь на запитання. а)Що зображено на малюнку? б)Це просто гра уяви чи явище природи? в)Чому найчастіше спостерігається після дощу?
2. Дай відповідь на запитання. Чому сніг бачимо білим, а шарф чорним?
3. Розв"яжи задачу. Велосипедист долає 11 кілометрів шляху за 30 хвилин. Ластівка за 3 хвилини пролітає 3 кілометри. У кого із них швидкість руху більша?
Підсумкова контрольна робота №1 5 клас
ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА
Варіант 2.
ГР 1 «Проводить дослідження природи» (1-4 по 2 бали)
1. Яку суміш можна розділити відстоюванням?: А) пісок та залізні ошурки; Б) вода та пісок;
В)сіль і вода.
2. У газуватому агрегатному стані за звичайних умов перебуває: А) сніжинка; Б) повітря;
В) олія; Г) кухонна сіль.
3. Які тіла реагують на дію магніту? А) олівець; Б) цвях; В) скляний стакан; Г) порцелянова чашка.
4. Який метод найчастіше використовують для дослідження природи?
А) експеримент; Б) спостереження; В) розрахунок; Г) вивчення книг.
5. На малюнку зображено три процеси. Назвіть явища. Яке це явище фізичне чи хімічне?
(4 бали)
ГР 2 «Здійснює пошук та опрацьовує інформацію»
1. Виберіть спосіб розділення суміші – пісок та залізні ошурки.:А) фільтрування; Б) дія магнітом;
В) випарювання; Г) відстоювання. (1 бал)
2. Знайдіть відповідність між характеристикою механічного руху та її визначенням. (2 бали)
характеристика |
визначення |
1. шлях |
А. шлях, який тіло долає за одиницю часу |
2. час |
Б. відстань, яку долає тіло, перебуваючи в русі |
3. швидкість |
В. тривалість руху |
3.Перший учень сказав, що тіло тоне у воді, якщо його середня густина більша за густину води. Другий учень сказав, що тіло тоне у воді, якщо його густина дорівнює густині води. Хто правий?
А) перший учень правий; Б) другий учень правий; В) обидва учні праві; Г) немає правильної відповіді. (2 бали)
4. Знайдіть відповідність розміщення частинок води в: 1).твердому стані, 2). рідкому стані;
3). газуватому стані (3 бали)
5. Що можна визначити за допомогою цього дослідження? (4 бали)
ГР 3. «Усвідомлює закономірності природи» (по 4 бали)
1.Розглянь колаж. В якій посудині з водою дифузія частинок акварельної фарби відбуватиметься швидше? Поясни використовуючи наукову термінологію.
2. Розглянь колаж. Яке значення звуків у природі зображено?
3. Розв"яжи задачу. Гепард за 6 хвилин пробіг 10500 метрів. За який час такий самий шлях подолає черепаха? Якщо максимальна швидкість черепахи становить 700 метрів за годину.