Сценарій до дня водно-болотних угідь

Про матеріал
Сценарій до Дня водно-болотних угідь. Розрахований для дітей 5-6 класів. Містить цікаві завдання, загадки, ребуси.
Перегляд файлу

Сценарій  заходу до Всесвітнього дня водно-болотних угідь

Вчителя інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»,

Одеського району Одеської області.

Мета заходу:

навчальна: сприяти підвищенню навчальної мотивації учнів; створити умови для пізнання біорізноманіття водно-болотних угідь, використовуючи ігрову ситуацію;

розвиваюча: сприяти розвитку пізнавального інтересу, творчій активності учнів, розширенню кругозору, формуванню інформаційної культури учнів; сприяти розвитку навичок чіткого викладу своїх думок, умінню моделювати ситуацію;

виховна: сприяти вихованню поваги до суперника; допомогти учням виявити стійкість, волю до перемоги, винахідливість; прищеплювати бережливе ставлення до природи, навколишнього середовища.

 

Ведучий 1: Доброго дня, шановні гості та учасники   нашої гри, присвяченої дню водно-болотних угідь.

Сьогоднішня гра – це змагання розуму, кмітливості, творчості!

Ведучий 2. Щорічно , 2 лютого світ відзначає день водно-болотних угідь, знищення яких-одна з найбільших загроз для існування наших рік та водойм.

Ведуча 1. Що ж таке водно-болотні угіддя? Водно-болотними угіддями вважаються природні комплекси боліт,заплавних лук і лісів, а також плавні та мілководні водойми чи їх ділянки глибиною до 6 метрів. Крім прісних територій, сюди відносять також солонкуваті та солоні морські акваторії, глибина яких під час відпливу також не перевищує 6 метрів

Ведучий 2. Такі водойми відіграють дуже важливу роль для людини-вони очищують воду, виділяють багато кисню та поглинають вуглекислий газ, тут мешкає 12% видів тварин та 30% риб всієї світової фауни.

Ведучий 1: Водно-болотні угіддя захищають від повеней, сприяють підвищенню родючості грунтів прибережних територій, впливають на кліматичні зміни на планеті.

 

Ведучий 2: Тож 2 лютого 1997 року на Рамсарській конференції в іранському місті Рамсаре 18 країн підписали Положення щодо захисту водно-болотних угідь. Цей документ став першою глобальною угодою з охорони та збереження природних ресурсів. Наразі до Конвенції приєдналися 169 країн світу, серед яких і Україна.

Ведучий 1: отже, почнемо нашу гру. Оберемо першу п'ятірку/шістку гравців (5-А клас)

________________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

Ведучий 2: Оберемо другу п'ятірку/шістку гравців (5-Б клас)

________________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

Всіх гравців просимо зайняти свої місця.

Ведучий 1: Давайте згадаємо правила нашої гри:

  • Не можна підказувати командам під час гри і перебивати своїх товаришів.

Ведучий 2:

  • Якщо команда, що відповідає на питання, не може чи дає неправильну відповідь, то відповідає інша команда, тобто суперники.

Ведучий 1:

  • Потрібно бути дуже уважним і терплячим.

Ведучий 2:

  • За кожну правильну відповідь на запитання ви будете одержувати  бали.

Ведучий 1:

  • Яка команда на бере  більше балів та й стане переможцем.

Ведучий 2:

  • Для того щоб дати відповідь, слід підняти руку і дочекатися, щоб вас запитали.

Ведучий 1:

  • Відповідь без дозволу  враховуватися  не буде .

Такими є правила  гри. 

 

Ведучий 2: А для того, щоб наша гра була чесною та «прозорою», слідкувати буде наше серйозне та справедливе журі:

___________________________________________________________

____________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

 

Ведучий 1: Проте до початку гри  журі повинне прийняти присягу:

 

Присягаюсь «боліти»  за обидві команди

Присягаюсь бути справедливим, толерантним, уважним.

Ведучий 2: Ну от і все. Можна починати.

Ведучий 1: Команда, яка першою підіймає руку – дає відповідь.

Ведучий:

На болоті біля річки
Виросли пухнасті свічки.
Забіжу я наперед –
Це звичайний.
(Очерет)

Ведучий:

Стоїть над водою з розплетеною косою.
(Верба)

Ведучий:

Довгі ноги  - довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)

Ведучий:

Що то воно: у воді водиться,
З хвостом родиться,
А як виростає,
Хвіст відпадає?
(Жаба)

Ведучий:

По болоту ходить птиця,
Довгошия, мов цариця.
Жабок і малька шукає,
Бере дзьобом та й ковтає.
Довгі ноги, дзьоб мов шабля,
Називають птицю ….. .
(Чапля)

Ведучий:

По воді пливе, мов цар,
Водоймища господар.
Довга шия, білі крила –
Пливе поруч його мила.
Ще й сніги не випадають –
До вирію відлітають.
Хто із вас весною вгледить,
Як летить до дому …… .
(Лебідь)

Ведучий:

В нього дзьоб ніби мішок
Для всіляких іграшок.
Він йому немов карман.
Чудо-птиця ……. .
(Пелікан)

Ведучий:

Швець – не швець,
Кравець – не кравець,
Тримає в роті щетину,
А в руках – ножиці.
(Рак)

Ведучий:

Зараз ваше завдання прибрати зайве.

«Болотні рослини України», яка рослина, на даному зображенні не є болотною рослиною? (завдання на слайдах)

Ведучий:

І знову завдання прибрати зайве.

«Птахи водно-болотних угідь», який птах, на даному зображенні не є мешканцем водно-болотних угідь? (завдання на слайдах)

Ведучий:

І так, наступне завдання. Вам треба скласти слова так, щоб впізнати мешканців болота. (завдання на слайдах)

КАЧКА

ЖАБА

БАБКА

ЖУРАВЛІ

ТРИТОНИ

КОМАР

Ведучий:

І вже підійшли ми ми до наступного конкурсу. Зараз перевіримо, чи читаєте казки.  Завдання буде нескладне, Назвіть казкового персонажа, який живе у болоті.

Ведучий:

(Характеристика)Живе вона у непроглядному лісі, у гнилому болоті, у глибокій трясовині. Побачити її можна вкрай рідко. Часто, проходячи повз трясовину, можна почути, як вона скімлить. Викрадає немовлят, підкладаючи замість них сповиті в пелюшки полінця. Заманює необачних подорожніх і грибників у трясовину й, огидно вишкірившись, дивиться, як бідолахи борсаються в болоті. (Кікімора)

Ведучий:

Ну що ж, дорогі учасники, зосереджуємось та включаємо логіку, бо наступне завдання - ребуси «Мешканці та рослини водно-болотних угідь»

(завдання на слайдах)

Ведучий:

І нарешті останнє завдання. Команди повинні написати основну роль водно-болотних угідь у природі. (презентувати)

Ведучий:

Слово надається шановному журі, для оголошення результатів гри.

Ведучий:

Дякуємо всім причетним до сьогоднішнього заходу. Учасникам, журі, командам підтримки та організаторам гри. Тож долучайтесь завжди до святкування  Всесвітнього дня водно-болотних угідь, ставайте амбасадорами wetlands у свої громадах!

docx
Додав(-ла)
Баденко Ольга
Додано
20 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку