Сценарій заходу до Всесвітнього дня водно-болотних угідь
Вчителя інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»,
Одеського району Одеської області.
Мета заходу:
навчальна: сприяти підвищенню навчальної мотивації учнів; створити умови для пізнання біорізноманіття водно-болотних угідь, використовуючи ігрову ситуацію;
розвиваюча: сприяти розвитку пізнавального інтересу, творчій активності учнів, розширенню кругозору, формуванню інформаційної культури учнів; сприяти розвитку навичок чіткого викладу своїх думок, умінню моделювати ситуацію;
виховна: сприяти вихованню поваги до суперника; допомогти учням виявити стійкість, волю до перемоги, винахідливість; прищеплювати бережливе ставлення до природи, навколишнього середовища.
Ведучий 1: Доброго дня, шановні гості та учасники нашої гри, присвяченої дню водно-болотних угідь.
Сьогоднішня гра – це змагання розуму, кмітливості, творчості!
Ведучий 2. Щорічно , 2 лютого світ відзначає день водно-болотних угідь, знищення яких-одна з найбільших загроз для існування наших рік та водойм.
Ведуча 1. Що ж таке водно-болотні угіддя? Водно-болотними угіддями вважаються природні комплекси боліт,заплавних лук і лісів, а також плавні та мілководні водойми чи їх ділянки глибиною до 6 метрів. Крім прісних територій, сюди відносять також солонкуваті та солоні морські акваторії, глибина яких під час відпливу також не перевищує 6 метрів
Ведучий 2. Такі водойми відіграють дуже важливу роль для людини-вони очищують воду, виділяють багато кисню та поглинають вуглекислий газ, тут мешкає 12% видів тварин та 30% риб всієї світової фауни.
Ведучий 1: Водно-болотні угіддя захищають від повеней, сприяють підвищенню родючості грунтів прибережних територій, впливають на кліматичні зміни на планеті.
Ведучий 2: Тож 2 лютого 1997 року на Рамсарській конференції в іранському місті Рамсаре 18 країн підписали Положення щодо захисту водно-болотних угідь. Цей документ став першою глобальною угодою з охорони та збереження природних ресурсів. Наразі до Конвенції приєдналися 169 країн світу, серед яких і Україна.
Ведучий 1: отже, почнемо нашу гру. Оберемо першу п'ятірку/шістку гравців (5-А клас)
________________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
Ведучий 2: Оберемо другу п'ятірку/шістку гравців (5-Б клас)
________________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
Всіх гравців просимо зайняти свої місця.
Ведучий 1: Давайте згадаємо правила нашої гри:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Такими є правила гри.
Ведучий 2: А для того, щоб наша гра була чесною та «прозорою», слідкувати буде наше серйозне та справедливе журі:
___________________________________________________________
____________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________
Ведучий 1: Проте до початку гри журі повинне прийняти присягу:
Присягаюсь «боліти» за обидві команди
Присягаюсь бути справедливим, толерантним, уважним.
Ведучий 2: Ну от і все. Можна починати.
Ведучий 1: Команда, яка першою підіймає руку – дає відповідь.
Ведучий:
На болоті біля річки
Виросли пухнасті свічки.
Забіжу я наперед –
Це звичайний.
(Очерет)
Ведучий:
Стоїть над водою з розплетеною косою.
(Верба)
Ведучий:
Довгі ноги - довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)
Ведучий:
Що то воно: у воді водиться,
З хвостом родиться,
А як виростає,
Хвіст відпадає?
(Жаба)
Ведучий:
По болоту ходить птиця,
Довгошия, мов цариця.
Жабок і малька шукає,
Бере дзьобом та й ковтає.
Довгі ноги, дзьоб мов шабля,
Називають птицю ….. .
(Чапля)
Ведучий:
По воді пливе, мов цар,
Водоймища господар.
Довга шия, білі крила –
Пливе поруч його мила.
Ще й сніги не випадають –
До вирію відлітають.
Хто із вас весною вгледить,
Як летить до дому …… .
(Лебідь)
Ведучий:
В нього дзьоб ніби мішок
Для всіляких іграшок.
Він йому немов карман.
Чудо-птиця ……. .
(Пелікан)
Ведучий:
Швець – не швець,
Кравець – не кравець,
Тримає в роті щетину,
А в руках – ножиці.
(Рак)
Ведучий:
Зараз ваше завдання прибрати зайве.
«Болотні рослини України», яка рослина, на даному зображенні не є болотною рослиною? (завдання на слайдах)
Ведучий:
І знову завдання прибрати зайве.
«Птахи водно-болотних угідь», який птах, на даному зображенні не є мешканцем водно-болотних угідь? (завдання на слайдах)
Ведучий:
І так, наступне завдання. Вам треба скласти слова так, щоб впізнати мешканців болота. (завдання на слайдах)
КАЧКА
ЖАБА
БАБКА
ЖУРАВЛІ
ТРИТОНИ
КОМАР
Ведучий:
І вже підійшли ми ми до наступного конкурсу. Зараз перевіримо, чи читаєте казки. Завдання буде нескладне, Назвіть казкового персонажа, який живе у болоті.
Ведучий:
(Характеристика)Живе вона у непроглядному лісі, у гнилому болоті, у глибокій трясовині. Побачити її можна вкрай рідко. Часто, проходячи повз трясовину, можна почути, як вона скімлить. Викрадає немовлят, підкладаючи замість них сповиті в пелюшки полінця. Заманює необачних подорожніх і грибників у трясовину й, огидно вишкірившись, дивиться, як бідолахи борсаються в болоті. (Кікімора)
Ведучий:
Ну що ж, дорогі учасники, зосереджуємось та включаємо логіку, бо наступне завдання - ребуси «Мешканці та рослини водно-болотних угідь»
(завдання на слайдах)
Ведучий:
І нарешті останнє завдання. Команди повинні написати основну роль водно-болотних угідь у природі. (презентувати)
Ведучий:
Слово надається шановному журі, для оголошення результатів гри.
Ведучий:
Дякуємо всім причетним до сьогоднішнього заходу. Учасникам, журі, командам підтримки та організаторам гри. Тож долучайтесь завжди до святкування Всесвітнього дня водно-болотних угідь, ставайте амбасадорами wetlands у свої громадах!