Підсумкова робота №2
Головні закономірності формування природи материків та океанів
І. Завдання на пізнання світу природи і дослідження її.
1. За лінійною діаграмою показника кількості населення оберіть числове значення сектора, що відповідає частці Європи та Австралії (1 клітинка = 200 млн. осіб). (2 бали )
а ) Європа________________ б) Австралія____________________
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
Млн. осіб (на 2022 рік) |
|||||||||||||||||||||||||
2. Розв’яжіть задачу. Порахуйте густоту населення для Азійської частини світу, коли відомо, що кількість населення становить 4700 млн. о. (на 2022 р.), а площа частини світу 44 млн. км2. ( 2 бали )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Встановіть відповідність між епохами горотворення та утворенням гір, платформ. ( 4 бали )
|
Епохи горотворення |
|
Утворення гір, платформ |
|
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
|||||
1 |
Альпійська |
А |
Давні платформи |
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|||||
2 |
Мезозойська |
Б |
Скандинавські гори |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3 |
Архейська |
В |
Альпи, Карпати, Гімалаї |
|
|
|
|
|
|
4 |
Каледонська |
Г |
Гори Північно-Східної Азії |
|
|
|
|
|
|
4. На малюнку подані обриси кліматичних поясів. Виберіть ті, що відображають основні кліматичні пояси. ( 4 бали )
|
|
|
|
ІІ. Завдання на опрацювання та використання інформації.
Кожне тестове завдання з однією правильною відповіддю по 1 балу.
5. Лінія часу, поділена на відрізки, які охоплюють основні етапи геологічної історії планети Земля та життя на ній – це …
А. Географічна оболонка Б. Геохронологічна шкала В. Людська цивілізація
6. Відношення кількості населення до площі території визначають ?
А. Демографічний вибух Б. Природний приріст населення В. Густоту населення
7. Лінії на карті, що сполучають місця з однаковими атмосферним тиском – це...
А. Ізобари Б. Ізотерми В. Ізогіпси Г. Ізогієти
8. Частина кліматичного поясу, в межах якої сформувався певний тип клімату?
А. Кліматична діаграма Б. Повітряна маса В. Кліматична область
9. Установіть відповідність між типами водних мас та їхніми характеристиками. ( 4 бали )
|
Типи повітряних мас |
|
Характеристика |
1 |
Екваторіальні |
А |
Температура висока , Вологість невелика |
2 |
Тропічні |
Б |
Температура висока , Вологість значна |
3 |
Арктичні та антарктичні |
В |
Температура перемінна за сезонами року , Вологість середня |
4 |
Помірні |
Г |
Температура низька , Вологість дуже мала |
10. Підпишіть назви кліматичних поясів. ( 4 бали ) ——→
——→
ІІІ. Завдання на усвідомлення географічних закономірностей.
11. Оберіть лісові природні зони на материках. ( 4 бали )
А. Лісостеп
Б. Тайга
В. Савани та рідколісся
Г. Вологі екваторіальні ліси
Д. Тундра
Е. Мішані ліси
Є. Перемінно-вологі, у тому числі мусонні ліси
12. Поясніть, як змінюється світ через глобальні зміни клімату ? ( 6 балів )
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Опишіть чинники нерівномірного розселення населення на планеті Земля? ( 2 бали )
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаткові завдання
14. Підпишіть літосферні плити. Виявіть зв’язки між тектонічною будовою та формами рельєфу на п’яти материках. ( 6 балів )
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15. Напишіть назви природних зон біля кольорових маркерів. ( 6 балів )
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Карта самооцінювання |
||
Я добре попрацював/ попрацювала |
Я потребував/ потребувала допомоги |
Мені було важко |
|
|
|
І |
ІІ |
ІІІ |
Оцінка |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
бал |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
бал |
11 |
12 |
13 |
бал |
|
2 |
2 |
4 |
4 |
12 |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
4 |
12 |
4 |
6 |
2 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|