Підсумкова робота №2
Головні закономірності формування природи материків та океанів
Варіант І
І. Завдання на пізнання світу природи і дослідження її.
1. За лінійною діаграмою показника кількості населення оберіть числове значення сектора, що відповідає частці Африки та Америки (1 клітинка = 200 млн. осіб). (2 бали)
а ) Африка________________ б) Америка____________________
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Млн. осіб (на 2022 рік) |
||||||||||||||||||||||||
2. Розв’яжіть задачу. Порахуйте густоту населення для Європейської частини світу, коли відомо, що кількість населення становить 800 млн. о. (на 2022 р.), а площа частини світу 10 млн. км2. ( 2 бали )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Встановіть відповідність між епохами горотворення та утворенням гір, платформ. ( 4 бали )
|
Епохи горотворення |
|
Утворення гір, платформ |
|
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
|||||
1 |
Альпійська |
А |
Давні платформи |
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|||||
2 |
Герцинська |
Б |
Скандинавські гори |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3 |
Архейська |
В |
Альпи, Карпати, Гімалаї |
|
|
|
|
|
|
4 |
Каледонська |
Г |
Уральські, Аппалачі (пд. частина) |
|
|
|
|
|
|
4. На малюнку подані обриси кліматичних поясів. Виберіть ті, що відображають основні кліматичні пояси. ( 4 бали )
|
|
|
|
ІІ. Завдання на опрацювання та використання інформації.
Кожне тестове завдання з однією правильною відповіддю по 1 балу.
5. Достатньо стійка та рівнинна ділянка земної кори – це …
А. Географічна оболонка Б. Геохронологічна шкала В. Платформа
6. Різницю між новонародженими та померлими визначають щорічний …?
А. Демографічний вибух Б. Природний приріст населення В. Густота населення
7. Лінії на карті, які з’єднують місця з однаковими показниками температури повітря – це …
А. Ізотерми Б. Ізобари В. Ізогіпси Г. Ізогієти
8. Широтні смуги земної поверхні, що мають відносно однорідний клімат – це...
А. Кліматичні діаграми Б. Кліматичні пояси В. Кліматичні області
9. Установіть відповідність між типами водних мас та їхніми характеристиками. ( 4 бали )
|
Типи водних мас |
|
Характеристика |
1 |
Екваторіальні |
А |
Температура +250С, Солоність – 37 ‰ |
2 |
Тропічні |
Б |
Температура +290С, Солоність – 35 ‰ |
3 |
Полярні |
В |
Температура: Влітку від +100С до +290С, взимку від +100С до 00С Солоність – 35 ‰ |
4 |
Помірні |
Г |
Температура близько 00С, Солоність – 30-35 ‰ |
10. Підпишіть назви кліматичних поясів. ( 4 бали ) ——→
——→
ІІІ. Завдання на усвідомлення географічних закономірностей.
11. Оберіть кліматичні показники необхідні для побудови кліматограми. ( 4 бали )
А. Середньомісячна температура повітря
Б. Середньомісячна кількість опадів
В. Річна кількість опадів
Г. Середньодобова кількість опадів
Д. Середньодобова температура повітря
Е. Річна температура повітря
12. Опишіть властивості та особливі ознаки географічної оболонки? ( 6 балів )
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Поясніть причини того, що межі вертикальних поясів на схилах гір є на різній висоті південного та північного схилів? ( 2 бали )
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаткові завдання
14. Підпишіть літосферні плити. Виявіть зв’язки між тектонічною будовою та формами рельєфу на п’яти материках. ( 6 балів )
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15. Напишіть назви природних зон біля кольорових маркерів. ( 6 балів )
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Карта самооцінювання |
||
Я добре попрацював/ попрацювала |
Я потребував/ потребувала допомоги |
Мені було важко |
|
|
|
І |
ІІ |
ІІІ |
Оцінка |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
бал |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
бал |
11 |
12 |
13 |
бал |
|
2 |
2 |
4 |
4 |
12 |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
4 |
12 |
4 |
6 |
2 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|