Підсумкова робота по темі «Безхребетні тварини»
І варіант
І рівень (одна правильна відповідь, 0,3 бала)
а) несиметричні |
б) радіальна |
в) двобічна |
г) білатеральна |
а) шкірно-мязові |
б) травні |
в) залозисті |
г) проміжні |
а) голова |
б) груди |
в) черевце |
г) всі відділи |
а) голови |
б) грудей |
в) черевця |
г) головогрудей |
а) зябра |
б) легені |
в) трахеї |
г) відсутні |
а) пара фасеткових очей |
б) чотири пари простих вічок |
в) три простих вічка |
г) відсутні |
а) мідії |
б) каракатиця |
в) беззубка |
г) ставковик звичайний |
а) голова |
б) тулуб |
в) нога |
г) мушля |
а) головою і ногою |
б) головою і тулубом |
в) тілом і мушлею |
г) тілом і ногою |
а) переднього кінця |
б) заднього кінця |
в) посередині тіла |
г) відсутній |
ІІ рівень (кілька правильних відповідей, 0,5 бали)
11. Назвати ознаки комах:
а) водне середовище існування |
б) наземно-повітряне середовище існування |
в) членисті кінцівки |
г) п’ять пар ходильних кінцівок |
д) чотири пари ходильних кінцівок |
е) три пари ходильних кінцівок |
12. Назвати видозмінені кінцівки у павукоподібних:
а) вусики |
б) ногощелепи |
в) щелепи |
г) хеліцери |
д) павутинні залози |
е) яйцеклад |
є) черевні ніжки |
ж) ногощупальця |
|
13. Назвати екзопаразитів:
а) кліщі |
б) аскарида |
в) печінковий сисун |
г) блоха |
д) гострики |
е) п’явки |
14. Назвати шари, що формують мушлю молюсків:
а) перламутровий |
б) хітиновий |
в) кремнеземовий |
г) порцеляновий |
д) вапняковий |
е) роговий |
15. Встановити відповідність між типом крил і комахою, якій вони притаманні
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
16. Встановити відповідність між зображенням організму і його назвою
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Каракатиця |
Актинія кінська |
Скорпіон |
Нереїс |
А |
Б |
В |
Г |
ІІІ рівень
17. З кожної колонки оберіть ознаку притаманну зображеній тварині:
Відноситься до |
Є представником |
Назва |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. З кожної колонки оберіть ознаку притаманну зображеній тварині:
Тіло є |
Життєва форма |
Середовище існування |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. З кожної колонки оберіть ознаку притаманну зображеній тварині:
Ходильні кінцівки |
Відділи тіла |
Має |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV рівень (дайте відповідь на запитання, 3 бали)
20. Чому ракоподібні, серед членистоногих, не змогли освоїти наземно-повітряне середовище?
21. Чи можна медузу взяти в руки, не отримавши опіки?
22. Як довести наявність різних органів чуття у дощового черв’яка?
Підсумкова робота по темі «Безхребетні тварини»
ІІ варіант
І рівень (одна правильна відповідь, 0,3 бала)
а) шкірно-мязові |
б) жалкі |
в) залозисті |
г) статеві |
а) голові |
б) грудях |
в) черевці |
г) всіх відділах тіла |
а) кров |
б) лімфа |
в) гемолімфа |
г) тканина рідина |
4. Назвати органи дихання кільчастих червів:
а) зябра |
б) легені |
в) трахеї |
г) відсутні |
а) пара фасеткових очей |
б) чотири пари простих вічок |
в) три простих вічка |
г) відсутні |
6. Вкажіть тип симетрії притаманний кільчастим червам
а) несиметричні |
б) радіальна |
в) двобічна |
г) променева |
7. Чим закінчуються ходильні кінцівки павукоподібних:
а) кігтиками |
б) нігтями |
в) клешнями |
г) копитами |
8. Назвати молюска, який має двостулкову черепашку:
а) слимак |
б) восьминіг |
в) ставковик звичайний |
г) беззубка |
9. Радула у молюсків розташовується у:
а) глотці |
б) кишечнику |
в) ротовій порожнині |
г) шлунку |
10. Щупальці головоногих молюсків це почленована:
а) голова |
б) тулуб |
в) нога |
г) черевце |
ІІ рівень (кілька правильних відповідей, 0,5 бали)
а) водне середовище існування |
б) наземно-повітряне середовище існування |
в) членисті кінцівки |
г) п’ять пар ходильних кінцівок |
д) чотири пари ходильних кінцівок |
е) три пари ходильних кінцівок |
а) вусики |
б) ногощелепи |
в) щелепи |
г) хеліцери |
д) павутинні залози |
е) яйцеклад |
є) черевні ніжки |
ж) ногощупальця |
|
а) не їсти немиті фрукти і овочі |
б) гладити бродячих собак і кішок |
в) не пити воду з відкритих водойм |
г) їсти погано просолену рибу |
д) не їсти недостатньо просмажене і проварене м'ясо свині |
е) не мити руки перед споживанням їжі |
14. Назвати паразитичних безхребетних:
а) воші |
б) бабка |
в) гострики |
г) свинячий ціпяк |
д) омар |
е) павук |
15. Встановити відповідність між типом ротового апарату і комахою, якій він притаманний
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
16. Встановити відповідність між зображенням організму і його назвою
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Каракатиця |
Рапана |
Коралові поліпи |
Кліщ |
А |
Б |
В |
Г |
ІІІ рівень
17. З кожної колонки оберіть ознаку притаманну зображеній тварині:
Відноситься до |
Є представником |
Назва |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. З кожної колонки оберіть ознаку притаманну зображеній тварині:
Зовнішні покриви |
Тіло |
Середовище існування |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. З кожної колонки оберіть ознаку притаманну зображеній тварині:
Органи дихання |
Відділи тіла |
Має |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV рівень (дайте відповідь на запитання, 3 бали)
20. Чому комахам притаманні різні типи ротових апаратів?
21. Які пристосування дощовий черв’як має до середовища існування?
22. Як формуються перли?