Підсумкова робота за розділами «Вступ», «Пісенна лірика» (1 група результатів (УВ))

Про матеріал
Підсумкова робота за розділами «Вступ», «Пісенна лірика» (1 група результатів (УВ)) Модельна навчальна програма «Українська література. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб І. А)
Перегляд файлу

                              

                                          Усна взаємодія (УВ (ГР 1))

Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях

 

Українські народні пісні — це не просто весела чи сумна пісня, це справжнє духовне багатство, яке передавалося з покоління в покоління. Вони відображають історію, культуру, традиції та світогляд українського народу. Для українців народна пісня завжди була способом висловити свої почуття, переживання та думки.

По-перше, народні пісні є частиною нашої національної ідентичності. Вони допомагають зрозуміти, ким ми є і звідки походять наші корені. Наприклад, пісня “Ой, у лузі червона калина” виникла під час визвольної боротьби українців. Навіть сьогодні вона актуальна і популярна, її знає кожен.  Через цю пісню ми можемо відчути дух боротьби та патріотизму, який передавався століттями.

По-друге, пісні є дзеркалом народного життя та світосприйняття. Пісня “Ой матінко-вишня”  показує важке життя молодої дівчини в селі, її переживання та емоції. Це не лише музика, а й своєрідний літопис життя, де зображено проблеми й мрії наших предків.

Крім того, народні пісні виховують у людині моральні цінності, змушують нас замислитись над тим, що справді важливе в житті. Вони вчать любові до рідної землі, поваги до людей, важливості сім’ї та праці.

Ще один важливий аспект народних пісень — це їх здатність об’єднувати людей. Колись пісні співали на святах, у родинному колі, на роботі, і навіть під час тяжких життєвих випробувань. Вони підтримували бойовий дух, як, наприклад, козацькі чи стрілецькі пісні, які співали під час боїв за незалежність. Так само сьогодні, коли звучать народні пісні на концертах чи в сімейному колі, вони об’єднують нас як націю.

Отже, народні пісні — це не просто стародавні мелодії, а жива пам’ять українського народу. Це частина нашої душі, яку ми маємо берегти й передавати далі.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/rol-i-mistse-pisni-v-zhitti-ukrayintsiv

 

 

 

Дай відповіді на запитання за прослуханим текстом (питання 1-8 по 1 балу; 9-10 по2 бали)

1. Українські народні пісні – це справжнє багатство:

 А) матеріальне;    б) духовне;      в) моральне

2. Неправильним є твердження:

А) пісні  передавалися з покоління в покоління;

Б) пісні не відображають світогляд народу;

В)   пісня завжди була способом висловити свої почуття.

3. Під час визвольної боротьби українців виникла пісня:

А) «Ой на горі та женці жнуть…»;      б) «Ой у лузі червона калина…»  В) «Ой матінко-вишня»

4. Продовж речення: Пісні є дзеркалом народного життя та…

А) світосприйняття;     б) побуту;    в) світобудови.

5. У тексті не згадується пісня:

А) “Ой, у лузі червона калина”;    б) «Ой матінко-вишня»      В) «Ой на горі та женці жнуть…»

6. Яке слово має бути на місці пропуску у реченні: Ще один важливий аспект народних пісень — це їх здатність ……. людей.

А) роз’єднувати ;    б) мирити;     в) об’єднувати

7. Яка пісня показує важке життя молодої дівчини в селі, її переживання та емоції?

А) “Ой, у лузі червона калина”;    б) «Ой матінко-вишня»    В) «Ой на горі та женці жнуть…»

8. Яке слово має бути на місці пропуску у реченні: Народні пісні виховують у людині моральні цінності, змушують нас замислитись над тим, що справді …. в житті.

А) необхідне;     б) важливе;       в) доречне

9. Які пісні підтримували бойовий дух?

10. Яка головна функція народних пісень?

 

 

Дай відповіді на запитання за прослуханим текстом (питання 1-8 по 1 балу; 9-10 по2 бали)

1. Українські народні пісні – це справжнє багатство:

 А) матеріальне;    б) духовне;      в) моральне

2. Неправильним є твердження:

А) пісні  передавалися з покоління в покоління;

Б) пісні не відображають світогляд народу;

В)   пісня завжди була способом висловити свої почуття.

3. Під час визвольної боротьби українців виникла пісня:

А) «Ой на горі та женці жнуть…»;      б) «Ой у лузі червона калина…»  В) «Ой матінко-вишня»

4. Продовж речення: Пісні є дзеркалом народного життя та…

А) світосприйняття;     б) побуту;    в) світобудови.

5. У тексті не згадується пісня:

А) “Ой, у лузі червона калина”;    б) «Ой матінко-вишня»      В) «Ой на горі та женці жнуть…»

6. Яке слово має бути на місці пропуску у реченні: Ще один важливий аспект народних пісень — це їх здатність ……. людей.

А) роз’єднувати ;    б) мирити;     в) об’єднувати

7. Яка пісня показує важке життя молодої дівчини в селі, її переживання та емоції?

А) “Ой, у лузі червона калина”;    б) «Ой матінко-вишня»    В) «Ой на горі та женці жнуть…»

8. Яке слово має бути на місці пропуску у реченні: Народні пісні виховують у людині моральні цінності, змушують нас замислитись над тим, що справді …. в житті.

А) необхідне;     б) важливе;       в) доречне

9. Які пісні підтримували бойовий дух?

10. Яка головна функція народних пісень?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Домбровська Зінаїда Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 жовтня
Переглядів
4513
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку