Матеріал містить завдання до підсумкової роботи з теми "Прислівник" в 7 класі. В результаті виконання роботи учень може отримати дві оцінки за двома групами контролю: письмово взаємодіє та робота з текстом
Підсумкова робота за темою «Прислівник», 7 клас
РОБОТА З ТЕКСТОМ
Прочитай текст та письмово виконай завдання до нього
З кожної бруньки, з кожного листочка раз у раз вилітали ластівки. Тремтливо, тишком-нишком розсідалися вони на гілля, наповнюючи повітря безмовним лепетом, звертаючись до сонця, до світу.
Це всюдисуще пробудження після тривалого зазим’я по-особливому бентежило, сповнюючи нетерплячим чеканням материну душу.
Надворі ледве-ледве засіріє, а невгамовна вівсянка вже починає свою з діда-прадіда знайому мелодію: «Господарю, не барись, кидай сани, бери віз». А пташці у відповідь голосно вторила звідусіль чутлива до всього дітлашня: «Ой весна, ой красна, що ти нам принесла?» І весна голосом нашої матері по-доброму відповідала дітворі, що зимувала десь-то в садочку, що пряла горобцю на сорочку.
Твій голос, мамо, досі живе в моєму серці, зігріваючи по-весняному, утішаючи по-ластів’ячи. Щовесни чуємо пташиний спів, що кличе нас додому, по-синівськи думками линемо на рідне подвір’я. Живемо щасливі, зігріті любов’ю матері, заколисані теплом весни.
(За М.Сингаївським)
ПИСЬМОВО ВЗАЄМОДІЄ
Тестові завдання
Дайте відповідь на запитання, обравши один варіант
А) з ранку до вечора, ліворуч, далеко, на диво; Б)зробивши, вчора, день за днем, гірко; В) вибрано, сумно, рішуче, вільно; Г) голосно, куплено, рано, швидко.
2. Вкажіть прислівники вищого ступеня порівняння:
А)глибше, значно більше, вище, нижче; Б)найуважніше, якнаймудріше, найщиріше, щиро;
В) найбільш вдало, дешевше, ближче, яскраво; Г)більш активно, менш наполегливо, широко,
3. Вкажіть рядок, у якому вказані прислівники місця:
А) звідусіль, угору, скрізь, навколо; Б)далеко, де-не-де, взимку, щороку;
В) сьогодні, надзвичайно, згарячу, щодня; В)удень, там, здавна, тепер;
4. Позначте рядок, у якому всі слова – прислівники, які треба писати через дефіс:
А) рік/у/рік, раз/у/раз, день/у/день, час/від/часу; Б) слово/в/слово, казна/де, рука/в/руку,
В) аби/то, хтозна/скільки, по/перше, по/вашому; В) до/міри, будь/що/будь, коли/не/коли,
5. Знайдіть речення, у якому нема прислівників:
А)Знайомі з дитинства рідні місця чомусь викликали сьогодні в дівчини ясний неспокій.
Б)Глянула на горби, які височіли вдалині. В)Вони були голі, руді.
6. Укажіть правильне твердження.
А)Прислівник змінюється за особами. Б)Прислівник змінюється за часами.
В)Прислівник незмінна частина мови. Г)Прислівник змінюється за родами
7. Прислівниками є всі слова рядка, ОКРІМ:
А)Вниз, згарячу, навмисне. Б) Напам`ять, темно, високо.
В)Навесні, дорожче, ушосте Г)Чий-небудь, сотня, будь-що.
8. Прислівник виконує роль означення в реченні.
А) Споконвіків квіти для людини були символом почуттів і думок.
Б)Сонце ввечері зайшло за ліс.
В)Мені принесли каву по-віденськи.
Г)Темінь упала на місто раптово.
9. Правильно утворені ступені порівняння прислівників.
А) Більш гарніше, прецікаво, найсмачніше. Б) Більш гарно, цікавіше, більш смачніше.
В) Гарніше, найцікавіше, смачно. Г)-Найгарніше, більш цікаво, смачніше.
10. Літеру И треба писати на місці пропусків у всіх словах рядка.
А) Навприсядк.., по-українськ.., навпак.. Б) Уповн.., уноч.., позаоч..
В) Поодинц.., по-вовч.., щомит.. . Г) Навпомацк.., насторож.., трич.. .
11. Встав потрібні прислівники у прислів’я: Хто..... говорить, той .... робить.
А) весело, сумно; Б) багато, мало;
В) гарно, погано; Г) голосно, тихо.
12.Добери синонім у вигляді прислівника до фразеологізму Як грім серед ясного неба:
А) згарячу; Б) зненацька;
В) далеко; Г) давно.