Освітні завдання:
- закріплювати кількісний, порядковий рахунок в межах 10;
- удосконалювати вміння правильно відповідати на питання «який за рахунком»;
- закріплювати знання об'ємних і площинних геометричних фігур;
- удосконалювати вміння називати наступне і попереднє число;
- закріплювати вміння відповідати на питання «Скільки»;
- удосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, на аркуші паперу, у часі;
Розвиваючі завдання:
- розвивати геометричну пильність;
- розвивати творчу уяву і фантазію;
- розвивати увагу, та логічне мислення;
- розвивати допитливість;
- розвивати інтерес до пізнання космічного простору.
Виховні завдання:
- виховувати інтерес та повагу до людей - першовідкривачам космосу; виховувати в дітей гордість за свою країну;
- виховувати дружні стосунки між дітьми; звичку спільно працювати; переконання в цінності колективної праці для досягнення спільної мети;
- формувати такі якості, як співчуття, чуйність.
Підсумкове інтегроване заняття
у старшій групі
«Космічна подорож»
Підготувала вихователь :Вареникова І.М.
Конспект заняття з математики в старшій групі «Космічна подорож»
Освітні завдання:
- закріплювати кількісний, порядковий рахунок в межах 10;
- удосконалювати вміння правильно відповідати на питання «який за рахунком»;
- закріплювати знання об'ємних і площинних геометричних фігур;
- удосконалювати вміння називати наступне і попереднє число;
- закріплювати вміння відповідати на питання «Скільки»;
- удосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, на аркуші паперу, у часі;
Розвиваючі завдання:
- розвивати геометричну пильність;
- розвивати творчу уяву і фантазію;
- розвивати увагу, та логічне мислення;
- розвивати допитливість;
- розвивати інтерес до пізнання космічного простору.
Виховні завдання:
- виховувати інтерес та повагу до людей - першовідкривачам космосу; виховувати в дітей гордість за свою країну;
- виховувати дружні стосунки між дітьми; звичку спільно працювати; переконання в цінності колективної праці для досягнення спільної мети;
- формувати такі якості, як співчуття, чуйність.
Матеріал:
«метеоритний потік», зірки, плакат «Планети Сонячної системи», дид. гри « Хто знає нехай далі називає», Дидактична гра «літаюча тарілка», Гра - асоціації « Хто про що подумав?», Бесіда « Що як вимірюють?» , скафандр, технічні засоби навчання, Дидактична гра « Впізнай і назви пору року», Дидактична гра « Склад числа», Робота на картках « Порахуй і порівняй!».
Хід заняття:
Веселий час дитячих літ!
В нім кожний день, як цілий світ,
В нім кожна літера жива,
Слова і звуки оживля.
Як сходинка до нових віх
Веселий час дитячих літ.
Він нас до казки зазива,
Завжди сміється дітвора:
Дитинства радісна пора!
В - ль: Сьогодні вранці коли я йшла до дитячого садка я побачила зірку яка впала з неба. Я її взяла з собою щоб разом з вами допомогти їй повернутися додому. Вона не проста, хто її в руках потримає, тому вона передасть тепло, здоров'я і радість.
(Передає зірочку дитині і називає своє ім'я.
В - ль: А ви знаєте, де живуть зірки?
(Відповіді дітей.)
В - ль: Перевіримо, чи правильно ви думаєте. У мене переплуталися літери, якщо ви зберете їх у порядку зменшення, то ми точно дізнаємося, де живуть зірки (космос). Вірно, зірки живуть в космосі. А що ще є в космосі? (Метиорити, планети, астероїди)
-Здрастуйте, діти. Я, інопланетянин Альф, прибув з далекої і невідомої планети. Наша планета в небезпеці. Злий чарівник Астероїд зачарував її. Планета буде знищена, якщо ми не вирішимо складних завдань.
Мені надійшов сигнал про те, що на планеті Земля, у місті Нікополь, є дитячий садок «Квітонька», в якому живуть самі винахідливі дружні і сміливі діти! Ви готові нам допомогти?
Щоб стати космонавтом,
Щоб у небо злітати,
Треба багато знати,
Треба багато вміти.
Підтримання ігрової лінії заняття під час дид./ гри « Хто знає. нехай далі називає».
- Але спочатку в нас буде розумова розминка :
Скільки сонечок на небі?
Скільки пальців на руці?
Скільки місяців у році?
Скільки шишок на березі?
Скільки очей у сови?
Скільки у риби рук?
Скільки днів у тижні?
Скільки місяців має весна?
Яка зараз пора року?
Весна, а за нею...?
Три, а за нею..?
Понеділок, а за ним..?
Ранок, а за ним..?
Назвіть число, яке стоїть між 6 і 8 ?
Назвіть число, яке менше за число 3 на 1 ?
Назвіть число, яке більше числа 5 на 1?
Що таке Сонце? (Зірка)
-Що таке Сонячна система? (Сонце і планети, що рухаються навколо Сонця).
-Скільки планет в Сонячній системі? (9).
-Яка планета найбільша? (Юпітер)
-Яка планета має кільця? (Сатурн)
-Як називається макет нашої планети? (Глобус)
-Що таке орбіта? (Шлях, по якому рухається планета)
-Хто з космонавтів першим побував у космосі? (Юрій Гагарін)
- На чому можна полетіти в космос? (зореліт, астролет, ракета, літаюча тарілка). Пропоную сьогодні полетіти на літаючій тарілці
Вихователь : - Ну, що ж, діти, вирушаємо у подорож. А щоб не заблукати в дорозі, треба арифметику знати. Гадаю, що вам будуть цікаві і корисні завдання, які траплятимуться на вашому шляху. Вирушаємо на справжній літаючій тарілці!
Дидактична гра «Літаюча тарілка»
Вихователь : - Погляньте, щоб на ній полетіти потрібно знайти своє місце ( роздаю дітям картки).
Бачите, на них зображені предмети, а на столах- цифри. Полічивши предмети на вашому квитку, знайдіть на літаючій тарілці цифру, яка позначає їхню кількість. Там і буде ваше місце! ( Діти займають свої місця).
Вихователь : - Ну, що ж, рахуємо в зворотньому напрямі : 1 0, 9, 8,
7...Полетіли! (музика).
І летить літаюча тарілка вгору!
(імітація польоту під комічну музику) Зараз ми перебуваємо у стані невагомості, бо вже далеко від Землі. Давайте перевіримо, чи не заважає це нам міркувати.
- Щоб часу не гаяти - ми трішечки пограємо.
Гра - асоціації « Хто про що подумав?»
Вихователь показує кружечок зеленого кольору: « Хто про що подумав, коли побачив зелений колір?» ( Огірок, гусениця, жаба, око у світлофора, коник, капуста, дерево, трава, зелений помідор...).
- На моніторі - карта нашого маршруту. Початок польоту - планета Земля. Визначте місце розташування планети Земля на космічній карті.
(нижній лівий кут)
- Ми підлетіли до жовтої зірки. Назвіть її розташування на карті.
(верхній лівий кут) - Ми наближаємося до жовтої зірки. Назвіть її розташування на карті (верхній правий кут).
- Ми у мети. Невідома планета поруч. Назвіть її місце розташування
(нижній правий кут).
- Щось майнуло за ілюмінаторами ракети?! Це метеоритний потік. Назвіть форму метеоритів (куля, куб, циліндр).
«На невідомій планеті»
Діти ми потрапили на планету «Часу»
Вих-ль: - Діти, ви впізнали цих малюків? Коли ви були такими? ( Кілька років тому.)
Час дорожчий за золото.
Час усього навчить.
Бесіда « Що як вимірюють?»
Вих-ль: - Ми з вами знаємо, що майже все у природі можна виміряти. За допомогою чого можна виміряти довжину предмета? А висоту? Ширину?
(Лінійкою, сантиметровою стрічкою, умовною міркою.)
Вих —ль: - А чим можна виміряти об’єм рідини? ( Чашкою, склянкою, банкою, глечиком...)
Вих-ль: Людина навчилася вимірювати і час. Як саме, допоможе нам пригадати загадка « Чарівний дуб» ( виставляє ілюстрацію):
Стоїть старий дуб. На ньому дванадцять гілок. На кожній гілці — чотири гнізда. У кожному гнізді — семеро яєць. У кожного яйця половинка біла, половинка чорна.
Вих-ль: - Що це за дуб?(Рік.) А що за гілки на ньому? (Місяці.) Погляньте, гілки на цьому дубі ростуть трохи нерівномірно, немовби чотирма кущами. Як ви думаєте, що це за кущики? (Пори року.) Які ви знаєте осінні місяці? Зимові? Літні? Весняні?
Вих-ль: - А що це за гнізда на кожній гілці? ( Тижні.) А що означають яйця у гніздах? (Дні тижня.) А чому в кожного яйця одна половинка біла, а друга — чорна? (День і ніч.) Молодці! А зараз я пропоную вам пограти.
Дидактична гра « Впізнай і назви пору року»
Вихователь зачитує загадки про пори року. Діти обирають і показують відповідну до відгадки картку ( зелена — весна, червона — літо, жовта — осінь, біла - зима.)
Кружляє ніжно - білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички,
Ведмідь в барлозі вже дріма...
Яка пора, скажіть? ( Зима.)
В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить.
Воду п ’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора? (Літо.)
Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить,
Сонце вже не припікає,
Коли, діти, це буває? (Восени.)
Тільки сонечко пригріло,
Враз розтанув килим білий.
Клен радіє: певно, зна –
Це спішить до нас...(весна).
Молодці діти ми впорались з усіма завданнями і королева Часу дарує нам зірочку, а нам час вирушати далі
Будьте уважні, ми летимо крізь зоряні скупчення. Давайте утворимо слова однієї сімейки до слова «зоря»:
- Як можна ласкаво назвати Зірку? (зірочка)
- Якщо на небі багато зірок, то ми скажемо, яке воно? (Зоряне.)
- Як називається корабель, який летить до зірок? (Зореліт.)
- Як у казках називають чарівника, який пророкує майбутнє по зірках? (Звіздар.)
- Увага! Посадка! Негайно приступаємо до порятунку планети!
- За кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 1 зірку. Вам необхідно зібрати зірки, щоб врятувати планету! Відповідаємо чітко, швидко, один одного не перебиваємо! Вперед!
7 завдань злого чарівника Астероїда:
1)Логічні вправи формування класифікаційних умінь, здатності абстрагувати « Що зайве?»
Земля, Сонце, скафандр
Комета, метеорит, глобус
Астролет, зореліт, човен
Телескоп, бінокль, телевізор
Планета, супутник, пилосос
Космонавт, астронавт, водій
Літак, вертоліт, ракета
2)Дидактична гра « Склад числа»
Вихователь: - Діти, ви чуєте, хто це свариться?
Та це ж роботи не можуть вирішити у кого чого більше!? 3)Робота на картках « Порахуй і порівняй!».
4)Розв’язання арифметичних задач
- Вирішуємо хитрі задачки:
- Ви проявили кмітливість. Молодці! Ваша четверта зірка!
5) «Фігури на спині» (гра в колі):
- Встаньте в коло! Необхідно відгадати геометричну фігуру, яку я намалюю вам на спині! (звучить космічна музика)
- 7 правильних відповідей вважається виконаним завданням! Команда отримує другу зірку!.
Психогімнастика «Планета Земля»
Я – планета. Я донька великого Сонця. Сонечко любить та зігріває мене, а я радісно кружляю навколо нього цілий рік, не втомлюючись та не зупиняючись. Я сильна. Я дихаю вільно та спокійно. Мої легені-ліси наповнюють мене чистим повітрям. Живильною вологою напоюють моє тіло струмочки та річки, що кожного дня поспішають до морів та океанів. Я велика. Я всім дарую притулок. Але бережіть мене. І я віддячу вам квітучим килимом – весною, теплим дощем – влітку, чудовим врожаєм – восени, а взимку – пухнастим снігом. Тож шануйте мене. Я планета Земля. Я ваш рідний дім.
6) Завдання шосте.
«Планети сонячна система» (підходять до мольберта)
- Навколо Сонця обертаються планети. Сонце і планети - Сонячна система. Скільки планет обертається навколо Сонця? (8планет).
Стали всі планети в ряд,
Ніби справді на парад.
Раз - Меркурій, два - Венера,
Три - Земля, чотири - Марс,
П’ять - Юпітер, шість - Сатурн,
Сім - Уран, вісім - Нептун, Дев’ять - Плутон.
- На якому місці Меркурій? Земля? Венера? Марс? Уран? Сатурн? Юпітер? Нептун? Плутон?
- Чудово виконали завдання.!
7) Діти на цій планеті її мешканці нічого не знають про весну . Якими словами можна розповісти про весну?(Гарна, красива, зелена, свіжа, квітуча, співоча….)
8) Треба про весну нам розказати,
Речення гарні будемо складати.
9) Діти на цій планеті розпустилися квіти від ваших веселих посмішок.
Квіти ви до рук беріть
Та моделі слів складіть,
Чітко звуки промовляйте,
Які то звуки ?Називайте? (КОСМОС,ЗІРКА,ВСЕСВІТ)
Д/гра «Розшифруй слова»
ПЛАНЕТА ВРЯТОВАНА!!! ДЯКУЮ ВАМ ДІТИ. В нагороду - кожному зірка!
В подяку ВАМ НАДАЄТЬСЯ можливість ДАТИ ЇЙ НАЗВУ!!!
Творче завдання «Придумай назву планеті»
«Політ на планету Земля»
- Увага! З космічного центру планети Земля надійшов сигнал про повернення додому. У шеренгу ставай! За порядком номерів розрахуйтеся! Екіпаж, зайняти свої місця! Пристебніть ремені! Зворотний відлік.
(імітація польоту під комічну музику)
6. Підсумок заняття
- Ми на планеті Земля!
- Спасибі вам за кмітливість і добрі серця! Дружба допомагає вам робити справжні чудеса!