Заняття з ознайомлення з природою "Хто вилупиться із яйця?"

Про матеріал
Заняття на розвиток критичного мислення для дітей середньої групи з використанням ІКТ.
Перегляд файлу

Заняття на розвиток критичного мислення

Тема: «Хто вилупиться із яйця?»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з об’єктами живої природи, зокрема, способом народження пташенят та тварин із яйця, допомогти вияснити, що символізує яйце;

закріплювати вміння порівнювати, знаходити подібне та відмінне;

стимулювати уважно слухати вихователя,  мислити, обдумано давати відповіді на запитання;

розвивати  звуковимову – закріплювати звук «ж»;

розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу; вміння мислити критично.

Попередня робота: розгляд  ілюстрацій тварин і птахів, які відкладають яйця, д.гра «Подібне – відмінне», бесіда «Що символізує яйце».

Матеріали:  яйце пап'ємаше, інтерактивна іграшка динозаврик,  два курячих яйця – сире та варене, сіль, склянка  водою, зображення тварин та птахів на магнітах, зображення яєць деяких тварин та птахів, невеличка ковдра, мультимедійний проектор, відео файл «Народження динозавра».

 

Хід заняття:

  1. Організаційний момент

Психогімнастична вправа «Хай завжди буде…»

Вихователь розповідає дітям, що колись один хлопчик придумав слова «Хай завжди буде сонце, хай завжди буде небо, хай завжди буде мама, хай завжди буду я!». Потім пропонує дітям придумати своє «хай завжди буде…», а кожна дитина по черзі говорить своє бажання.

ІІ. Мотивація

Лунає стукіт у двері. Вихователь просить дітей зачекати і виходить подивитися хто там. Повертається з корзинкою, в якій лежить велике яйце.

Вихователь:

  • Діти, погляньте, що я знайшла під дверима.   Що це? Звідки воно там взялося!  Що нам  з ним робити?

ІІІ. Основна частина.

  • Спершу поміркуйте, діти, хто міг підкинути його нам?

Діти висловлюють свою думку, обираючи зображення тварини або птахів, які відповідають їхнім міркуванням. Зображення закріплюють на магнітну дошку, в центрі якої прикріплене зображення яйця.

  • Молодці, малята. Але нам треба дізнатися, чиє ж це яйце?! Що нам для цього треба робити?  (треба порівняти із зображеннями різних яєць)

Вихователь демонструє дітям зображення яєць птахів та тварин. Діти порівнюють та називають схожі та відмінні ознаки.

Мовленнєва гра «Хто вилупиться із яйця?»

  • Хто вилупиться із курячого яйця? Курчатко.
  • Хто вилупиться із качиного яйця? Каченятко
  • Хто вилупиться із  крокодилячого яйця? Маленький крокодильчик .
  • Хто вилупиться із кролячого яйця? Ніхто, кролячих яєць не буває.
  • Хто вилупиться із зміїного яйця? Маленька змійка.
  • Хто вилупиться із індичого яйця? Індичатко.
  • Хто вилупиться із горобиного яйця? Горобенятко.
  • Хто вилупиться із гусячого яйця? Гусенятко.
  • Хто вилупиться із котячого яйця? Ніхто, котячих яєць не буває.

 

  • А зараз я апрошую вас до нашої наукової лабораторії. Діти, ви любите експериментувати, щось досліджувати? 
  • Ось у мене є два   курячих яйця. Одне з них варене, інше – сире. А ви знаєте як визначити яке з них варене? (припущення дітей).

 

Дослід 1.

  • Це дуже просто. Давайте їх покрутимо. 

Вихователь залучає до досліду дитину і коментує дії.

  • Який висновок можна зробити? Варене яйце крутиться добре, а сире погано.

Дослід 2. (Виконує 2 дитини)

  • А зараз опустіть сире яйце в склянку з водою. Що з ним сталося?(воно потонуло)
  • Тепер трохи почаклуємо і насиплемо у воду солі. Погляньте на яйце – воно піднімається на поверхню. Отже, який висновок ми можемо зробити?  В солоній воді яйце не тоне.
  • А тепер трохи відпочинемо і на хвилинку перетворимося на пташок.

Фізкультхвилинка

«Пташки»

Птахи крильця розправляють

їх до сонця піднімають.

Можна весело літати

і комашок поганяти.

На галявину злетілись,

там зернят пташки наїлись.

Потім нову полетіли

та й біля гніздечка сіли.

  • Малята, але ж ми так і не визначили, що нам робити з яйцем, як дізнатися хто всередині? (відповіді та дії дітей)
  • Давайте, накриємо яйце ковдрою, щоб воно зігрілося і промовимо чарівне заклинання.

Жи-жи-жи  - ти, яєчко не тужи.

Жу-жу-жу – я тобі допоможу.

аж-аж-аж – зробимо тобі масаж.

же-же-же – ти зігрілося уже?

Вихователь пропонує дітям закрити очі і порахувати до 5, а сам в цей час замінює ціле яйце на розлущене і підкладає іграшку –динозавра.

Потім діти з  вихователем піднімають ковдру і бачать що з яйця вилупився маленький динозавр.

  • Діти, хто це?
  • Який він? (маленький, гарненький, блакитний)
  • Як ми його назвемо? (діти пропонують свої варіанти імен)
  • Але ми не побачили, як маля вилупилося із яйця. Тому я пропоную вам переглянути мультик про народження динозавра.

Перегляд уривку з мультфільму «Хороший динозавр».

ІV. Підсумок

  • Діти, вам сподобалося сьогодні на занятті?
  • Що вам сподобалося найбільше?
  • Що ми знайшли?
  • Хто вилупився з яйця?
  • Отже, ми можемо сказати, що символізує яйце?
  • А зараз ви можете трохи погратися з динозавриком.

 

doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку