Заняття на розвиток критичного мислення
Тема: «Хто вилупиться із яйця?»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з об’єктами живої природи, зокрема, способом народження пташенят та тварин із яйця, допомогти вияснити, що символізує яйце;
закріплювати вміння порівнювати, знаходити подібне та відмінне;
стимулювати уважно слухати вихователя, мислити, обдумано давати відповіді на запитання;
розвивати звуковимову – закріплювати звук «ж»;
розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу; вміння мислити критично.
Попередня робота: розгляд ілюстрацій тварин і птахів, які відкладають яйця, д.гра «Подібне – відмінне», бесіда «Що символізує яйце».
Матеріали: яйце пап'ємаше, інтерактивна іграшка динозаврик, два курячих яйця – сире та варене, сіль, склянка водою, зображення тварин та птахів на магнітах, зображення яєць деяких тварин та птахів, невеличка ковдра, мультимедійний проектор, відео файл «Народження динозавра».
Хід заняття:
Психогімнастична вправа «Хай завжди буде…»
Вихователь розповідає дітям, що колись один хлопчик придумав слова «Хай завжди буде сонце, хай завжди буде небо, хай завжди буде мама, хай завжди буду я!». Потім пропонує дітям придумати своє «хай завжди буде…», а кожна дитина по черзі говорить своє бажання.
ІІ. Мотивація
Лунає стукіт у двері. Вихователь просить дітей зачекати і виходить подивитися хто там. Повертається з корзинкою, в якій лежить велике яйце.
Вихователь:
ІІІ. Основна частина.
Діти висловлюють свою думку, обираючи зображення тварини або птахів, які відповідають їхнім міркуванням. Зображення закріплюють на магнітну дошку, в центрі якої прикріплене зображення яйця.
Вихователь демонструє дітям зображення яєць птахів та тварин. Діти порівнюють та називають схожі та відмінні ознаки.
Мовленнєва гра «Хто вилупиться із яйця?»
Дослід 1.
Вихователь залучає до досліду дитину і коментує дії.
Дослід 2. (Виконує 2 дитини)
Фізкультхвилинка
«Пташки»
Птахи крильця розправляють
їх до сонця піднімають.
Можна весело літати
і комашок поганяти.
На галявину злетілись,
там зернят пташки наїлись.
Потім нову полетіли
та й біля гніздечка сіли.
Жи-жи-жи - ти, яєчко не тужи.
Жу-жу-жу – я тобі допоможу.
аж-аж-аж – зробимо тобі масаж.
же-же-же – ти зігрілося уже?
Вихователь пропонує дітям закрити очі і порахувати до 5, а сам в цей час замінює ціле яйце на розлущене і підкладає іграшку –динозавра.
Потім діти з вихователем піднімають ковдру і бачать що з яйця вилупився маленький динозавр.
Перегляд уривку з мультфільму «Хороший динозавр».
ІV. Підсумок