9 клас
Підсумкове оцінювання з історії України за 20----20--- навчальний рік
Початковий рівень
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. (№ 1-3 по 1 балу)
Завдання 1–3 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
1.Прочитайте уривок джерела.
«Давно вони вже відвернулися від тої живої Русі, що говорила, співала, страждала.., а знайшли другу, мертву, той кам’яний істукан – Русь, що виписана була в документах!..» Про критику представників якої течії в українському суспільно-політичному русі другої половини ХІХ ст. ідеться?
А радикалів Б народовців В громадівців Г москвофілів
2. Які галузі промисловості наприкінці ХІХ – початку ХХ ст. мали найвищі темпи розвитку в регіоні, позначеному на картосхемі штрихуванням?
А харчова та легка
Б добувна та металургійна
В лісопереробна та металообробна
Г нафтова та хімічна
3. Укажіть портрет діяча, про якого йдеться в уривку з історичного джерела: «Значення його мистецтва для української музики таке саме, як Глінки для росіян, Шопена для поляків, Сметани для чехів чи Гріга для норвежців. Бо, крім «Запорожця за Дунаєм», справді мистецької музики до нього не було…».
А Б В Г
Середній рівень
4. Дайте визначення поняттям: нація,москвофіли,українофіли,промисловий переворот (2 бали)
У завданні 5 до кожного з чотирьох варіантів, позначених цифрою, доберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою. (1 бал)
5. Узгодьте ім’я історичного діяча з назвою організації, у діяльності якої він брав участь.
1 Маркіян Шашкевич А «Руська трійця»
2 Володимир Антонович Б Головна Руська Рада
3 Борис Грінченко В Київська громада
4 Іван Франко Г Русько-українська радикальна партія
Д Братство тарасівців
Достатній рівень
У завданні 6 розташуйте події в хронологічній послідовності. Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта.
6. Установіть послідовність подій суспільного життя XIX cт. (1,5 бали)
А Видання альманаху «Русалка Дністровая».
Б Видання збірки поезій «Кобзар» Т. Шевченка.
В Вихід трьох частин «Енеїди» І. Котляревського.
Г Публікація брошури «Ukraina irredenta» Ю. Бачинського.
Завдання 7 має сім варіантів відповідей, з яких лише три правильні. Виберіть і запишіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді. (1,5 бали)
7. Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства.
1 ліквідація самодержавства, скасування кріпацтва та станового поділу суспільства
2 створення демократичної федерації слов’янських християнських республік
3 об’єднання українського та польського рухів у єдиний національно-визвольний рух
4 утвердження демократичних прав і свобод, рівності усіх громадян перед законом
5 повалення царизму шляхом військового перевороту або визвольного повстання
6 здобуття Україною автономії у складі демократичної Російської республіки
7 здійснення національної революції для відродження «Української держави від Карпат до Кавказу»
Високий рівень
Дайте повну розгорнуту відповідь(3 б.)
8. Охарактеризуйте особливості економічного розвитку українських земель Російської та Австро-Угорської імперій в 1900-1914 рр.