Завдання для олімпіади.

Про матеріал
Різнорівневі завдання, які стануть у нагоді при підготовці учнів до олімпіад, конкурсів, можна використовувати при проведенні підсумкових уроків.
Перегляд файлу

ОЛІМПІАДА З ІСТОРІЇ 9 КЛАС

 

Рівень І

Зверніть увагу!

Дайте відповіді на поставлені нижче запитання. Кожне завдання № 1 - 20 містить одну чи декілька правильних відповідей.  Кожна правильна відповідь дорівнює 1 балу. Разом у рівні І – 36 балів.

  1.     «Археологічна культура» – це:
  1. Група споріднених археологічних пам’яток, поширених на певній території в межах певного історичного часу.
  2. Шар ґрунту, у якому під час археологічних розкопок виявлено сліди життєдіяльності людини – знаряддя праці, посуд тощо.
  3. Сукупність успадкованих сучасниками від попередніх поколінь культурних цінностей – пам’ятки архітектури, мистецтва, історії.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Система археологічної періодизації культурно-історичного розвитку, що складається з трьох віків – кам’яного, бронзового та залізного.

 

  1.     Система ідей і поглядів на людину як найвищу цінність – це:
  1. Макеавелізм.
  2. Гуманізм.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Аскетизм. 
  2. Націоналізм. 
  1. Кальвінізм.

 

  1.     Встановіть хронологічну послідовність подій:
  1. Селянська війна у Німеччині.
  1. Початок засідання Тридентського собору.
  1. Оголошення Лютером «95 тез».
  1. Аугсбурзький мир.

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

  1.     Хто із англійських королів підписав Велику хартію вольностей?

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Луї ІХ Святий. 
  2. Іоанн Безземельний. 
  3. Річард І Левове Серце.
  4. Генріха ІІІ.

 

  1.     Позначте назву Січі, яка у І пол. ХVIII ст. знаходилась у володіннях Кримського ханства:
  1. Кам’янська Січ.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Нова Січ.
  2. Чортомлицька Січ.
  3. Олешківська Січ.  

 

  1.     «Покозачення» в другій половині XVI – першій половині XVII ст. – це:
  1. Процес формування польським урядом списку-реєстру козаків, які набиралися на військову службу Речі Посполитій.
  2. Процедура прийняття кошовим отаманом новоприбулих на Січ до козацького товариства та закріплення їх за певним куренем.
  3. Форма козацького збройного виступу на захист власних інтересів, що мав локальний характер і відзначався слабкою організованістю.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Перехід селян до козацького стану, що був спробою звільнитися від панщини та отримати право вільно працювати на власній землі.

 

  1.     Сто днів – це:
  1. Період між взяттям Бастилії і прийняттям Конституції Франції.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Період перебування при владі жирондистів.
  2. Період існування якобінської диктатури.
  3. Період другого приходу до влади Наполеона Бонапарта.

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/138/13825/43.jpg                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

  1.     На картосхемі зображено територію, охоплену повстанням під проводом:
  1. С. Палія.
  2. М. Залізняка.
  3. У. Кармелюка.
  4. К. Косинського.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.     Яка політична сила часів Французької революції кінця XVIII ст. вперше застосувала масовий терор як засіб утвердження своєї влади та метод політичної боротьби?
  1. Фельяни.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Жирондисти.
  2. Якобінці.
  3. Термідоріанці
  1. Якого слова не було у девізі Французької революції кінця XVIII століття?
  1. Свобода.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Рівність.
  2. Єдність.
  3. Братство.

 

  1. У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель:
  1. Домоглися ліквідації поміщицького землеволодіння.
  2. Здобули у власність сервітути.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Були об’єднані в громади (общини).
  2. Звільнилися від повинностей на користь поміщика.

 

  1. Яку країну Європи ХІХ століття називали «клаптиковою монархією»?
  1. Російську імперію.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Австрійську імперію.
  2. Німецьку імперію. 
  3. Османську імперію.

 

  1. Які губернії Російської імперії створено в ХІХ столітті на землях колишньої Лівобережної Гетьманщини та Слобожанщини?
  1. Чернігівську.
  2. Миколаївську.
  3. Харківську.

А

Б

В

Г

Д

Е

Ж

 

 

 

 

 

 

 

  1. Київську.
  2. Полтавську.
  3. Таврійську.
  4.  Катеринославську.

 

  1. Яка течія в українському русі в Східній Галичині стала домінуючою наприкінці ХІХ ст. - на початку XX ст.?
  1. Москвофільська.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Радикальна.
  2. Народовська.
  3. Старорусинська.

 

  1. Установіть послідовність подій початку ХХ ст. в Наддніпрянській Україні.
  1. Початок діяльності товариства «Просвіта».

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Утворення Товариства українських поступовців.
  2. Заснування Революційної української партії.
  3. Припинення діяльності Української думської громади.

 

  1.  Які з наведених уривків характеризують Кирило-Мефодіївське товариство?
  1. «Побудована на ідеях українського національного відродження та панславізму, ця програма виходила далеко за межі власне української проблематики».
  2. «Ідеологія ... була синтезом ідеї трьох рухів: українського автономістичного, польського демократичного і російського декабристського в Україні».
  3. «Діячі... погоджувалися у тому, що русини становлять окрему націю серед слов’янських народів і що їхня мова не тотожна ні польській, ні російській...»
  4. «Програма... ставила за мету не лише усунення самодержавства і кріпацтва, а й утворення загальнослов’янської республіки: «Об’єднати разом усі слов’янські покоління і зробити їх вільними».

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

  1.  «Усі різні племена, з яких складається Російська держава, визнаються російські і, складаючи різні свої назви, становлять один народ російський...»

 

  1.  Укажіть складові аграрних реформ Марії Терезії та Йосипа II в Австрійській імперії?
  1. Обмеження панщини 30  днями на рік.
  2. Надання дозволу на викуп землі впродовж 49 років.
  3. Надання селянам громадянських прав.
  4. Утворення категорії «тимчасовозобов’язаних селян».
  5. Дозвіл на створення кооперативних об’єднань.

А

Б

В

Г

Д

Е

Ж

 

 

 

 

 

 

 

  1. Заборона тілесних покарань селян поміщиками.
  2. Надання виборчих  прав чоловікам віком 30 років.

 

  1. В яких роках відбувся Віденський конгрес:
  1. 1814 – 1816 р.р.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. 1815 – 1819 р.р.
  2. 1814 – 1818 р.р.
  3. 1814 – 1815 р.р.

 

  1. Розташуйте події у хронологічній послідовності.
  1. Прусько-австрійська війна.
  2. Прийняття «доктрини Монро».
  3. Проголошення Італійського королівства.
  4. Ухвалення закону про гомстеди.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

  1.  Оберіть характеристики, що відносяться до історичного діяча Симона Болівара:
  1. Лідер національно-визвольної боротьби країн Південної Америки.
  2. Втілював ідею латиноамериканської єдності.
  3. Очолив повстання в Мексиці у 1810 році.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

  1. Відомий «маршем до моря» на чолі 100-тисячної армії.
  2. Був президентом Великої Колумбії.

 

Рівень ІІ

Критерії оцінювання: за кожну правильну відповідь у завданнях № 21 – 24 = 2 бали, у завданні № 25 – 3 бали. Разом у рівні ІІ – 52 бали.

 

  1.  Установіть відповідність між прізвищем науковця та фактами його біографії.

 

  1. В. Каразін.
  1. Етнограф, укладач збірок українських народних пісень, перший ректор Київського університету.
  1. М. Остроградський.
  1. Винахідник, агроном і метеоролог, ініціатор відкриття Харківського університету.
  1. М. Максимович.
  1. Математик, член Петербурзької, Паризької, Римської та Туринської академій наук.
  1. М. Костомаров.
  1. Етнограф, автор українського фонетичного правопису, першого українського історичного роману.

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Історик, автор праць з історії козацтва, член Кирило-Мефодієвського братства.

 

  1.  Співвіднесіть назви організацій першої половини ХІХ ст. з цілями, які вони ставили перед собою.

 

  1. Південне товариство декабристів.
  1. Установлення конституційної монархії, запровадження громадського самоврядування, розбудова Росії як федеративної держави.
  1. Кирило-Мефодіївське братство.
  1. Повалення самодержавства шляхом військового перевороту, скасування кріпацтва, проголошення Росії унітарною республікою.
  1. «Руська трійця».
  1. Піднесення національної свідомості українців Галичини, перетворення народної мови на літературну, пропаганда єдності українського народу.
  1. Головна руська рада.
  1. Знищення царизму, утвердження демократичних прав і свобод для всіх громадян, створення федерації християнських слов’янських республік.

1

2

3

4

 

 

 

 

  1. Розширення сфери вжитку української мови, поділ Галичини на дві провінції — Західну (польську) та Східну (українську).

 

  1. Який термін треба обрати для визначення понять? Співвіднесіть їх.
  1. Суфражизм
  2. Дискримінація.
  3. Фемінізм.
  4. Емансипація.
  1. Звільнення від якої-небудь залежності, скасування якихось обмежень, зрівняння у правах.
  2. Рух, який виступає за рівні права жінки у всіх сферах, захист особливих потреб жінки, що пов’язані з їхніми фізіологічними відмінностями від чоловіків.
  3. Рух за надання жінкам рівних із чоловіками виборчих прав.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

  1. Виключення або обмеження можливостей для жінок відносно можливостей чоловіків.

 

 

  1. Навпроти запропонованих дат укажіть історичні події, що їм відповідають.

 

Події історії України

Рік

Події всесвітньої історії

 

 

1492

 

 

 

1648

 

 

 

1783

 

 

 

1848

 

 

  1. Дайте визначення поняттям:

Консерватизм - ____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Лібералізм - _______________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Радикалізм - _______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Націоналізм – ______________________________________________________

1

 

doc
Додано
5 червня 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку