Підсумкові батьківські збори у 1 класі

Про матеріал
Підсумкові батьківські збори у 1 класі, які допоможуть батькам краще пізнати себе і своїх дітей. .
Перегляд файлу

 

Батьківський кафетерій  «Класні – першокласні»

Підсумкові збори у 1 класі.

  1. Вступне слово вчителя.
  • Доброго вечора, дорогі мами і тата!
  • Давайте подаруємо один одному усмішку, адже ніщо не коштує так дешево і не ціниться так дорого.

Раз ви сьогодні тут, значить Вас цікавлять питання навчання та виховання, є цікаві ідеї і я впевнена, що ви готові поділитись своїм батьківським досвідом. Нашу зустріч я вирішила провести у дещо незвичній формі. Це дасть можливість кожному присутньому активно включатися в процес обговорення і бути безпосереднім учасником усіх завдань, які допоможуть краще пізнати себе і своїх дітей.

Сьогодні не має окремо доповідачів та окремо слухачів. Зараз ми одна команда, перед нами одне завдання – зясувати причини, які заважають дітям сприймати і засвоювати навчальний матеріал; розробити рекомендації для батьків, які б допомогли якісному навчанню учнів.

  1. Привітання ( робота в колі).

Дружить хмарка з дощиком:

носить воду горщиком.

Дощик – із травичкою,

а трава – з копичкою,

а копиця - з коником,

що гасає з дзвоником.

А іще -  з телятком,

баранцем, лошатком.

Всі вони – з Даринкою,

дівчинка – з хмаринкою,

з  тою, що із дощиком

носить воду горщиком.

Ось замкнулось дружне коло,

подружились всі навколо.

  1. Визначення емоційного стану.

По закінченні музичного твору запропонуйте батькам визначити свій теперішній емоційний стан за допомогою смайликів. Потім кожен по черзі показує смайлик та описує свій стан. Учитель починає цю гру і задає алгоритм висловлювання.

  1. «Що я знаю про дитину».

- Вже пройшло 9 місяців від першого дзвоника і ваші діти стали справжніми школярами. Вони дізнались багато цікавого і корисного. Знайшли друзів і вчаться товаришувати. Ми почали формувати єдиний колектив, єдину класну сімю. А члени сімї мають знати один одного якомога більше і думки своїх дітей. Тож давайте дізнаємося про це за допомогою спеціальної вправи.

Вправа «Чарівна скринька».

Суть цієї вправи полягає в тому, що до скриньки ( барвисто оформлена дітьми під поштову скриньку коробка з-під взуття) складаються записки або листи  дітей з думками. Це можуть бути: коротке речення на зразок тесту «Продовж речення» ( наприклад:

Я люблю ….

Мої батьки ….

Мене хвилює….

Я люблю гратись у …..

Я хочу, щоб на вихідних …);

твори – мініатюри, листи до мами або тата та ін..

дорослі отримують такі «посилання» від дітей,знайомляться з ними, діляться одне  з одним думками, дають прочитати іншим.

  1. Очікування батьків від своїх дітей.

Вправа «Мрії батьків».

  • Запишіть на листочках якою ви хочете бачити свою дитину ( батьки записують свої думки і прикріпляють листочки на дерево).
  • Бажаю, щоб усе, що ви записали здійснилось, але пам’ятайте, що для цього треба прикласти чимало зусиль.
  • Що ж саме треба робити батькам, щоб у майбутньому вони побачили своїх розумними, вихованими…? Зараз про це дізнаємось.

Вправа «Експеримент».

  • Візьміть, будь ласка, ручку і напишіть фразу: « моя дитина – першокласник». Просто, чи не правда? А тепер перекладіть ручку в іншу руку і напишіть ту саму фразу. Подивіться на ці два рядки. Як рівно і красиво пишемо однією рукою і як важко і незручно писати іншою. Якщо вам здається, що ваше терпіння закінчується, що у вас немає більше сил займатися з дитиною, згадайте цю фразу.

Вправа «Опіка над дитиною».

  • Ви всі, починаючи від народження, дитину постійно опікуєте. Давайте розглянемо на прикладі до чого може привести гіперопіка.

( У вчителя 4 шарфи. З кожним прикладом зв’язуємо дитині ноги, руки, рот, очі).

 

Обговорення:

  • Чи помітили у прикладах себе?
  • Які висновки можемо зробити?
  1. Школа моєї мрії. Створення малюнка на шкільному подвір’ї.

Об’єднуємо  батьків у групи за допомогою розрізаної на 4 частини листівки або малюнка. Запропонуйте кожній групі  створити  кольоровою крейдою на асфальті малюнок «школа моєї мрії» і поставити під малюнком автограф.

  1. Діалог/ сюжетно – рольова гра «Я в ролі своєї дитини».

Розкажіть, що дорогою до школи ви почули розмову між двома учнями:

Марійка: - Як добре, що люди придумали школу. Я так люблю ходити до школи. Стільки нового пізнаю щодня. А ти?

Остап: - Я? Не знаю… Я хотів би, щоб вихідні тривали довше, вранці нікуди не треба поспішати! А зараз треба раненько вставати і йти до школи…

Марійка: - А я встаю вранці і думаю скільки всього цікавого мене чекає в школі.

Запропонуйте батькам – учням допомогти Марійці переконати Остапа в тому, що у школі цікаво і можна багато чого навчитися та цікаво провести час.

Пари для діалогу можна дібрати таким способом: учні рухаються по вільному простору класу хаотично, поки вчитель не плесне один раз в долоні. Тоді учні зупиняються і обговорюють проблему з тим, хто опинився до нього найближче. Приблизно через 2-3 хв вчителька плескає у долоні двічі і всі знову продовжують рухатися. Після закінчення гри усі сідають за парти і діляться ідеями.

  1. Робота в групах «Наші дії». Можливості партнерства школи і родини.

Запропонуйте батькам обєднатися в групи, розрахувавшись на котиків, песиків та жабок. Закрийте очі та об’єднайтесь у групи за допомогою «мови» тварин.

Обговоріть і запишіть на аркушах паперу ваші пропозиції щодо означених питань. Презентуйте свої напрацювання.

  1. Роль читання на початковому етапі. Вправа «Асоціативний кущ».

Гра «Хто швидше».

Учитель дає батькам однакові тексти і пропонує прочитати і обчислити, скільки слів прочитають батьки за хвилину за допомогою піскового годинника, а потім, ставлячи запитання за змістом тексту, - детальні запитання! – виявляє, яка кількість батьків дійсно прочитала текст, а не «відторохтіла».

Вправа «Асоціативний кущ».

Запропонуйте батькам пригадати слова, які вони асоціюють зі словом «читання» і придумати способи, за допомогою яких можна зацікавити дітей читанням книжок, журналів. Усе запропоноване коротко фіксуєте на дошці малюнком  у вигляді «сонечка, що посилає промінці».

10.  «Руховий» (математичний) диктант.

Зразок диктанту:

Дорога до Казкової школи: 3 кроки прямо,2 кроки ліворуч, 1 – назад, 4 – праворуч. Вузенька стежечка. Ви мусите правою рукою торкнутися плеча сусіда попереду, пройти 3 кроки вперед і 1 праворуч. Дорогою учні можуть знаходити різні речі ( камінці, іграшки, крейду, кольорові папірці) і збирати ті, які знадобляться у школі, пояснюючи: « Я візьму (називає річ), бо …..».

  11. Інформаційне повідомлення «Булінг у школі»

Булінг (bullying, від англ. bully – хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування.

  Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей. На жаль, у школі таке явище трапляється, та мало хто з дітей зізнається у цьому.

   Памятайте, якщо ви помітили ситуацію булінгу з вашою або іншою дитиною, не варто чекати, що вона сама вирішиться, і замовчувати цей факт. Слід звернутися до класного керівника, директора школи, щоб спільними зусиллями припинити цькування.

   12.Рефлексія.

1. Відгадування загадок

Чарівний незвичайний дім,

Приємно й затишно у нім.

Тут діти здобувають щодня

Уміння, навички, знання.

Завжди стрічає радо вас,

Гостинно відчиняє клас,

Віконцями сія довкола

          Святиня ця – це наша…(школа)

          В кожній школі він живе,

           На урок діток зове.

Поки вчаться – він мовчить,

Як перерва – то кричить.

Скоро ваших діточок

Позове до школи…(дзвінок)

 

В спеку, дощ і навіть сніг

Ступають на шкільний поріг.

Вчителі їх вчать читати,

Віднімати, додавати. (учні)

   12.Психологічна гра «Дерево роздумів»

    Гру «Дерево роздумів» використовують у психології для підбиття підсумків діяльності та висловлення думок з будь-якої теми. Для проведення гри необхідно підготувати обладнання: аркуш ватману і стікери. На аркуші заздалегідь малюють стовбур дерева з гілками, але без листя. Учасникам роздають стікери.

    Після обговорення проблеми, перед роботою чи після її завершення ведучий (педагог, психолог, тренер) просить кожного учасника написати на стікері свою думку і приклеїти «листочки» до «дерева». Ми отримуємо матеріал для роздумів чи обговорення. (Наприкінці батьківських зборів, ви побачите, як біля цього дерева обов’язково зберуться батьки…)

    Наприклад, можна використати «Дерево розуміння» у таких випадках як:

    - аналіз педагогічної ситуації;

    - оцінювання діяльності;

   - аналіз виховної роботи в класі;

   - підбиття підсумків навчання;

   - виявлення батьківських очікувань;

   - побажання учням від батьків;

   - пропозиції щодо організації та напрямів виховної діяльності;

             - вираження емоцій;

   - рекомендації…

   Стікери можна вирізати у формі листочків, тоді дерево буде більш симпатичне. А якщо цю гру ви використовуватимете взимку – створіть «Новорічне дерево» - намалюйте ялинку і прикрасьте її кульками-думками; восени – яблучками – грушками; навесні – квіточками.

   13.Індивідуальні побажання вчителеві.

    Шановні мами й тата, погодьтеся для успіху наших дітей ми повинні співпрацювати, а для того, щоб наша співпраця була плідною, мені б дуже хотілося отримати від вас індивідуальні побажання. Наші діти приготували для вас чудові долоньки, саме на них ви напишете, на що мені варто звернути увагу, а де бути більш обачливою.

    14. Підсумок засідання. Звернення до батьків

    Мами і татусі!

    Бути батьками означає пройти велику школу терпіння.

   - Діти не повинні бути для батьків ані потенційними інтелектуалами, ані спортсменами, а просто дітьми.

    - Якщо ми любитимемо їх незалежно від того, погано чи гарно вони поводяться, то діти швидше позбавляться від звичок, що вас дратують.

    - Якщо ми любитимемо дітей тільки тоді, коли задоволені ними, то це спричинить у них невпевненість.

     - Якщо наша любов буде безумовною, діти позбавляться від внутрішньо особистісного конфлікту, навчаться самокритичності.

     - Якщо ми не навчимося радіти дитячим успіхам, діти почуватимуться некомпетентними. Вони впевняться у тому, що батькам завжди всього мало, вони вимагають більше, ніж може дати дитина.

     Шановні батьки, хочу підсумувати нашу зустріч і нагадати, що в нас є спільна мета – діти, які нас об’єднують, тому дуже  хочеться завершити наш тренінг вправою “Обєднання» (батьки разом з учителем стають у коло, всі разом проговорюють слова) «Ми тепер одна сімя: ти і ви, і ми і я!»

.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
8613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку