ПІДСУМКОВИЙ БІЗНЕС-УРОК за темати «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій», «Людина раннього нового часу», «Реформація і Контрреформація», «Захід¬ноєвропейські держави

Про матеріал

ПІДСУМКОВИЙ БІЗНЕС-УРОК за темати «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій», «Людина раннього нового часу», «Реформація і Контрреформація», «Захід­ноєвропейські держави у XVI — першій половині XVII ст.».

Перегляд файлу

Всесвітня історія. 8 клас

 

ПІДСУМКОВИЙ БІЗНЕС-УРОК   за темати «Великі геогра­фічні відкриття», «Західна Європа у XVIXVII ст.»,

 

Мета: закріпити, систематизувати, узагальнити ма­теріал з указаних тем; формувати в учнів уміння ана­лізувати історичні події, висловлювати особисту думку, працювати з навчальною картою, схемами, підруч­ником; підвищувати пізнавальну активність, удоско­налювати навички учнів: встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити порівняльну характерис­тику однотипних історичних явищ, характеризувати історичних діячів, аргументовано доводити свою дум­ку в дискусії; розвивати мислення, логіку, вміння уза­гальнювати, робити аналіз, підтримувати інтерес до вивчення історії; виховувати гуманізм, ділові якості.

 

Обладнання: бізнес-картки, карти «Великі геогра­фічні відкриття», «Західна Європа у XVIXVII ст.», карти­ни з теми.

 

Очікувані результати: Після уроку учні зможуть: пояснювати зміст понять; висловлювати особисту дум­ку; аргументувати свою позицію; порівнювати й аналі­зувати події; толерантно ставитись до думок інших.

 

Тип уроку: повторювально-узагальнювальний.

 

Форми роботи: бесіда, метод «Мікрофон», вико­ристання елементів ділової гри, дискусія.

 

ХІД УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Оголошення теми, мети, завдань уроку.

 

II. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель. У нас сьогодні підсумковий урок за чотирма темами: «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій», «Людина раннього нового часу», «Реформація і Контрреформація», «Захід­ноєвропейські держави у XVI — першій половині XVII ст.».

Ми проведемо його в усній формі. А хто віду­чував недостатньо підготовленим, може викону­вати письмову роботу за картками

 

Гра «Кредитна картка»

А з рештою ми пограємо в гру. Наш сьогодніш­ній урок — це бізнес-урок, бо матеріал, особливо першої теми, пов'язаний з бізнесом. Бізнес — сло­во іншомовного походження, означає «справа». Ви

маєте уявити себе бізнесменами: суддями, експер­тами, радниками, банкірами. А щоб це уявлення було більш повним, ось вам документ — банків­ський рахунок.

Але спочатку ознайомтеся з пам'яткою бізнесмена-початківця. Намагайтеся постійно ко­ристуватися її принципами в житті.

 

Пам'ятка бізнесмена-початківця

Насамперед досконало опануй справою. Вихо­вуй у собі найкращі людські риси, особливо само­дисципліну і самоконтроль.                  

Учись грамотно спілкуватись, чітко викладати свої думки, розумно і толерантно вести дискусію, з повагою ставитись до думок інших.

Не женись за наживою, розумно веди справи.

Коли станеш багатим, не забувай своїх бать­ків, тих, хто потребує твоєї допомоги, будь меце­натом.

 

 

 

 

 

 

Рівень

Прибуток

Видаток

Підпис

І рівень

 

 

 

II рівень

 

 

 

III рівень

 

 

 

IV рівень

 

 

 

Портретна галерея

 

 

 

Кросворд

 

 

 

Підсумок

 

 

 

Загальний бал

 

 

 

 

 

 

 

Розгляньте кредитну картку і послухайте, як нею користуватися. Це — банківський рахунок. Тут ви записуватимете:

  у графу «Прибуток» — кількість балів, отри­маних за правильну відповідь певного рівня;

  у графу «Видаток» — кількість балів, які тре­ба віднімаються за кожну неправильну відпо­відь певного рівня.

Для початку вам треба накопичити стартовий капітал. Давайте почнемо з тестів, щоб перевіри­ти ділові і розумові якості людей. За кожну пра­вильну відповідь — 1 бал. Результати заносимо, відповідно, у «Прибуток» чи «Видаток».

 

КАРТКА І                                 

I. Оберіть правильний варіант відповіді.                 

1. Відкриття Америки відбулося під час подорожі:                                                                       

 А Христофора Колумба;                                      

Б  Амеріго Веспуччі;                                             

В Васко да Гами;                                                 

Г Фернана Кортеса.                                              

 

2. Останнім правителем держави інків був:         

 А Віракоча; ,                                                

 Б Хуаскар;                                                            

В Манко Капак;                                                    

 Г Магеллан                                                           

 

3. Хто започаткував Реформацію?                         

 А Жан Кальвін;                                                    

 Б Мартін Лютер;                                                  

В Ігнатій Лойола;                                                 

Г Мартін Лютер.                                                  

 

II. Упізнайте історичного діяча за описом.

Він  народився  у  бідній  дворянській  сім'ї. В юності навчався у знаменитому іспанському університеті м. Саламанка, який залишив. Авантюрист, шукач пригод. Підкорив Мексику.

 

III. Назвіть умови Вестфальського миру.                  

 

КАРТКА 2                                

І. Оберіть правильний варіант відповіді.                 

 1. Хто здійснив першу морську експедицію до  Індії?                                                                      

 А Христофор Колумб;                                          

Б Васко да Гамма;                                                

В Фернандо Магеллан;                                        

 Г Фернан Піссаро.                                         

 

2. Хто очолив Селянську війну в Німеччині?     

А Жан Кальвін;                                                    

Б Томас Мюнцер;                                                 

В Мартін Лютер;                                                  

 Г Ігнатій Лойола.                                                

 

3. Процес позбавлення англійських селян землі  з метою розширення пасовищ для овець дістав назву:                                                         

А обмеження;                                                        

Б огороджування;                                                

В колонізація;                                                      

Г комунізація.                                                      

 

 ІI. Упізнайте історичного діяча за описом.               

Король, який особисті мотиви використав як привід для розриву з Римом. Він проголосив себе главою церкви. Підпорядкував собі парламент.   

 

III. Назвіть основні періоди Тридцятирічної війни.

 

КАРТКА З

1. Оберіть правильний варіант відповіді.

Країна, за домінування над якою наприкінці XV — на початку XVI ст. воювали Франція та Іспанія:

А Нідерланди;

Б Бургундія;

В Наварра;

Г Уельс.

 

2. Розташуйте події в хронологічній послідов­ності.

А Варфоломіївська ніч;

Б початок релігійних війн у Франції;

В призначення кардинала Ришельє першим  міністром;

Г Коронація Генріха IV.

 

3. Установіть відповідність між іменем історичного діяча часів  Тридцятилітньої війни  та

стислою характеристикою його діяльності.     

1)Густав II                      А Один з вождів гугенотів, який загинув під час Варфоломіївської ночі;                    

Адольф;            

2) Альберт                      Б імператор Священної Римської імперії з династії Габсбургів;  

Валленштейн                    

3) кардинал                     В король Швеції, талановитий полководець;                   

Мазаріні;           

4)Фердінанд II                Г головнокомандувач імператорських військ;                                  

                                         Д перший  міністр  і  регент  Франції.

 

 

Картка 1 А   Б   В

Г

 

Картка 2 А   Б   В

Г

 

Картка А   Б   В

Г

Д

 

1

 

 

 

 

    1

     2

     3

 

 

 

 

    1

    2

    3

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1 Завдання II

              Картка 2

            Завдання II

 

 

 

 

Відповідь:

 

картка 1. II Фернан Кортес картка 2. II Генріх VIII

 

 

 Тести

І рівень

 

1. Всесвітня історія у 8 класі вивчає:

А стародавній світ;

Б середні віки;

В перший період Нового часу.

 

2. У цей період у суспільстві сформувались нові верстви людей — ...

А раби і рабовласники;

Б селяни і феодали;

В буржуазія і наймані робітники.

Г васали і сеньйори.

 

3. Товар — це...:

А те, що виробляють для власного споживання;

Б те, що виробляють для подарунків;

В те, що виробляють для продажу.

 

4. Абсолютизм — це...:

А необмежена влада монарха;

Б демократична форма правління;

В парламентська держава;

Г влада монарха, обмежена парламентом.

 

5. У результаті релігійних війн у Франції до вла­ди прийшла династія:

А Валуа;                                        Б Стюартів;

В Бурбонів;                                   Г Бонапартів.

 

6. Реформація в Англії відбулась за правління:

 А Генріха VII;

Б Генріха VIII;      

 В Єлизавети І; .     

 Г Марії Стюарт.             

 

7. Процес позбавлення англійських селян землі з метою розширення пасовищ для овець дістав назву:

А обмеження;

Б огороджування;

В колонізація;

 Г переселення.

 

8.  «Гезами» у Нідерландах під час Національно-визвольної війни називали:

А іспанських солдатів;

Б нідерландських католицьких дворян;

В. нідерландських протестантських партизан;

Г іспанську знать.

 

 

 

 

 

А

Б

В

Г

 

А.

Б'

В

Г

 

А

Б

В

Г

 

1

 

 

 

 

     4

    5

    6

 

 

 

 

     1

    2

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

     3

 

 

 

 

 

 

 

II рівень        

 

За кожну правильну відповідь — 1 бал.

 

Поняття

Дати

 

Банк — це ....

1492 р.

 

Індульгенція — це ...

1519-1522 рр.

 

Реформація — це ...

1498 р.

 

Революція цін — це ...

1517р.

 

Орден єзуїтів — це ...

1534 р.

 

Колонія — це ...

1618 р.

 

Купець — це ...      

1588 р..

 

Варфоломіївська ніч — це ...

1624 р.

 

Кардинал Рішелье —- це ...

1598 р.

 

Дворянство шпаги — це ...

1648 р.

 

Гранди — це ...                        

 

 

Аутодафе — це ...

 

 

Англіканський Папа — це ...

 

 

Підсумки   II   рівня   записуємо,   відповідно,  у «прибутки» або «видатки».

 

ПІ рівень.

Робота по групах

За правильну відповідь — 4 бали.

1-ше завдання для «суддів»

До вашої фірми звернулися представники гео­графічного товариства «Колумбія». Вони подали позов на географічне товариство «Америка» за помилкову назву материка, відкритого 1492 року. Хто візьметься розсудити цю справу?

2-ге завдання для «експертів»

1. В історичному клубі Лондона були, знайде­ні копії цих середньовічних картин і гравюр. Історики хочуть визначити авторство та цін­ність. Чи можете ви їм допомогти?

2. Дослідити, чого прагнули в ході Реформації:

А селяни;

Б буржуазія;

В князі.

3-тє завдання «банкірам» та їхнім фірмам

1. Фірмі «Ресурси»: оцінити, наскільки вигід­ним стало відкриття Америки Колумбом. По­казати на карті шлях Колумба до Америки, нові торговельні центри Європи.

2. Фірмі «Аудитор»: визначити причини Трид­цятирічної війни у Європі.

 3. Фірмі «Хронолог»: розташувати події Нового часу у Франції у правильній послідовності.   

1) Початок релігійних війн;

2) призначення  кардинала  Рішельє  першим міністром;

3) коронація Генріха IV;

4) Варфоломіївська ніч.

4. Фірмі «Інтелектуал»; пояснити значення ви­разів «Вівці з'їли людей», «Чия влада, того й віра», «Париж вартий меси», «Краще пото­пити землю, ніж-утратити її».

 

 

 

IV рівень

1. Вам треба дати пораду і виправити помилки, неточності та недомовки — 5 балів.

«Учасники Реформації церкви запевняють: до 1517 р. було краще для всіх, бо була одна церква, католицька, одна відправа — латин­ська і треба цей стан повернути. Із цією ме­тою 1529 року був створений Орден єзуїтів. А учасник Контрреформації запевняє, що кра­ще, коли існують протестантські церкви, хоча він і забув їхні назви, коли церква здешевле­на, відправи відбуваються рідними мовами і т. ін.».

2. Ви — учасник першого навколосвітнього пла­вання. Опишіть його, назвіть керівників, мету, дату, наслідки.

3. Ви — учасник загарбницького походу до Аме­рики. Назвіть свого керівника, дату, опишіть результати, походу і наслідки.

4. Ви — учасник національно-визвольної війни в Нідерландах. Назвіть вимоги повсталих, дату утворення Голландської республіки.

Портретна галерея    

1. Він походив зі старовинного дворянського роду. Цей мореплавець отримав від короля Португалії 3 кораблі з екіпажем. Він знайшов те, чого Христофор Колумб не міг знайти. (Бас­ко да Галш)

2. Народився у родині глибоко віруючої люди­ни. Закінчив університет. Першим виступив проти продажу індульгенцій. Був відлучений від церкви. На вимогу відмовитись від свого вчення вимовив фразу, що стала крилатою: «На тому стою і не можу інакше». (Мартін Лютер)

3. Ця королева повернула англіканській церкві становище державної. Одного разу особисто

відвідала піратський корабель і пожалувала його капітану титул лицаря. (Єлизавета І, Френсіс Дрейк)

 

Кросворд

І на завершення розгадаємо кросворд:

1. Священна Римська ...  німецької нації.  (Ім­перія)

2. Він перший виступив проти католицької церк­ви. (Лютер)

3. Зміна, перетворення. (Реформа)

4. Засновник Ордену єзуїтів. (Лойола)

5. Старшини церковних громад у кальвіністській церкві. (Пресвітери)

6.  ... Мюнцер — ідеолог селянської Реформації. (Томас)

7.  «Дванадцять ...» — поміркована програма по­всталих у Німеччині. (Статей)

8. Документ   про   відпущення   гріхів.   (Індуль­генція)

9. Творець швейцарського напряму в протестан­тизмі. (Кальвін)

10. «Святе Письмо». (Біблія)

У. виділених клітинках назва руху за реформу церкви (Реформація).

 

  ІІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Усі підраховують кількість набраних балів, записують їх у графу «Підсумок». Відповідно ви­ставляємо оцінки і записуємо у графу «Загальний бал».

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку