Тема: «Підсумковий урок по темі: «Усне додавання і віднімання
круглих трицифрових чисел без переходу через розряд. Творча
робота над задачею»
Мета:Узагальнити і систематизувати вміння учнів розв’язувати
приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій;
розвивати логічне мислення, увагу, уяву,пам’ять; виховувати
інтерес до математики,любов до своєї країни та бережне
ставлення до природи.
Організація класу.
Привітання.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він зимовий і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І лагідно промовимо: «Добрий день».
Діти, закрийте оченята. Наповніть свої сердечка рожевим промінчиком любові, ніжності та доброти. Тепло вашого сердечка відчуйте у своїх долоньках. Відкрийте очі. Передайте тепло і доброту ваших сердець іншим людям-знайомим і незнайомим.
Продемонструйте свій настрій на початку уроку руками: якщо поганий- долоньки стисніть, якщо гарний-руки розведіть в сторони.
- Тож нехай хороший настрій нас усіх супроводжує на протязі всього дня.
- Сьогодні, на урок математики, ми запросили гостей, щоб показати свої знання і разом з тим довести, що:
« А математику ще й тому слід вивчати, що вона розум до ладу приводить».
М.В.Ломоносов
Сьогоднішній урок у нас незвичайний, а тому працювати ми будемо під девізом:
Навчайся, щоб знати,
Знай, щоб уміти,
Вмій, щоб робити.
Починаємо наш урок і беремо з собою.
У - успіх та усмішку,
Р – розум і радість,
О - організованість та обдарованість,
К - кмітливість та компетентність.
- Сьогодні у нас підсумковий урок, а тому нас чекає:
- математична розминка;
- обчислення виразів;
- розв’язування задач;
- порівняння числових виразів;
- ров’язування рівнянь;
- робота з геометричним матеріалом.
- А я очікую від вас гарних відповідей, хочу почути як ви вмієте точно і правильно висловлювати свої думки.
- Відкрийте зошити і запишіть число та класна робота. З яких цифр складається число 15? Скільки буде, якщо до 1 додати 5? Сьогодні ми будемо писати цифру 6. Найкращу цифру в рядку, написаному вами, обведіть кружечком.
- Яка зараз пора року?(зима) Давайте з’ясуємо чим вона відрізняється від інших пір року? (падає сніг) Сьогодні у наш клас також залетіли
сніжинки, але не прості, а чарівні. І ми будемо складати із них зимовий килимок. На кожній сніжинці є завдання, яке ми повинні виконати. Після правильного виконання завдання ми будемо прикріплювати сніжинку на дошці. А також сьогодні, на протязі уроку, нас будуть супроводжувати цікаві вислови видатних людей про математику.
-Ось перший із них:
Великий російський полководець Суворов говорив: «Математика-гімнастика розму».
-Тож потренуємо свій розум. А перша сніжинка «пропонує» нам «Математичну розминку».
а). Усний рахунок.
б).Математичний диктант (зош. ст.129)
971,780,853,407,605,943,750,801,219,44,299,301.
-Ось ми справились із одним завданням. Прикріплюємо нашу сніжинку.
«Недостатньо лише отримати знання, треба знайти їм застосування»
Г.Гете
-Наступна сніжинка «пропонує» нам обчислити вирази. А правильно обчисливши їх, ми зможемо прочитати зашифроване слово, застосувавши код.
340+120=460 Ось код цього слова
520+180=700 А К У Р Н Ї
640-200=440 900 700 460 440 880 220
720+180=900
450-230=220
630+250=880
1000-100=900
1).Як називається країна в якій ми живемо?
2).Як називають людей, які живуть в Україні?
3).Як називається столиця України?
4).Які державні символи ви знаєте?
(Прикріплюємо сніжинку на дошці).
Фізкультхвилинка
- Французський філософ, математик Блез Паскаль сказав, що велич людини в її здатності мислити.
А наступним завданням буде задача.
- Яка улюблена страва українців? (вареники)
Задача(усно)
Мама розклала 42 вареники на 6 тарілок порівну. Скільки потрібно тарілок, щоб розкласти 63 вареники?
6т. – 42в.
? – 63в.
Робота з підручником, задача №528.
(Бесіда про бережне ставлення до ялинок та сосен)
Колективне розв'язання задачі.
-Тож із цим завданням справились, а наша сніжинка доповнює зимовий килимок.
«Як приємно знати, що ти щось дізнався».
Мольєр
-Наступне наше завдання – це порівняння числових виразів.
750+40 800 860 320+60
900+70 790 700-400 350
520 320+200 970-170 800
-Із цим завданням ми також справились. Відправляємо сніжинку на зимовий килимок.
«Якщо я знаю, що знаю мало, я доб'юсь того, щоб знати більше…»
А. Ейнштейн
-А наступна наша снігова гостя «пропонує» розв'язати рівняння по варіантах:
1 варіант 2 варіант
28:х = 7 8*х = 48
9+х = 63 х-15 = 48
Перевірка самостійної роботи.
-А зимовий килимок доповнює наступна сніжинка.
«Знання – це те, що здатне підняти людину над іншими».
Д. Аддісон
-А зараз погляньте ось на цього цікавого сніговика.
-З яких геометричних фігур він складається?
-Чого більше: чи ?
-Якої фігури тут немає?
-Що ви знаєте про квадрат?
-Чого в руках у сніговика не вистачає? (мітли)
-А я ось домалюю. Що я домалювала: відрізок чи пряму лінію?
-Завдання виконано, а сніжинка «завершує» наш зимовий килимок.
-Діти, а як називається наш урок? (математика) Тож прикрасимо цим словом наш килимок і прикріпимо його всередині.
Математика
-Ось таку картину зими створили ваші і мої очікування. Який чудовий килим.
Один професор виявив, що за один день, під час снігопаду випадає від 8 до 30 різноманітних форм сніжинок. Є вони крихітки. Трапляються сніжинки-велетні, розміром з долоню. У більшості сніжинки невеличкі. Ось так, ступаючи по зимовому килиму, можна побачити сніжинки різні за формою та величиною й характером падіння на землю. Мабуть, і не знайдеш двох однакових. Ось так і ви, діти, різні, не схожі один на одного. Ви не кращі, не гірші, ви просто – інші.
Із цими словами я хочу звернутися саме до вас!
Французський філософ, письменник, композитор Жан-Жак Руссо писав: «Ви талановиті діти! Коли-небудь ви приємно здивуєтеся, які ви розумні, як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення».
-А я впіймала ще одну сніжинку. Подивіться, яка цікава! Вона говорить про те, що нам пора закінчувати наш урок.
Підсумок уроку.
-А зараз я хочу взяти у вас інтерв’ю. Продовжте, будь ласка, речення (гра «Мікрофон»)
-Чим цікавим займались на уроці?
-Що нового дізналися?
-Найважчим для мене було…
-Я став(стала) краще…
-Мої очікування збулися. Ви всі гарно працювали.
Всі ви, діти, молодці!
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.
-Діти, дякую за урок. Гарного вам відпочинку!