Урок математики 3 клас "Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником."

Про матеріал
Урок математики в 3 класі з вивчення одиниць часу. Мета уроку: ознайомити учнів з одиницями часу та співвідношеннями між ними; навчати визначати час за годинником; формувати навички обчислень, використовуючи таблицю множення; розвивати мислення, виховувати бажання берегти час.
Перегляд файлу


Математика 3 клас

Тема:

Година. Хвилина. Секунда. Доба.

 Визначення часу за годинником

Мета:

 ознайомити учнів з одиницями часу та співвідношеннями між  ними; навчати визначати час за годинником; формувати навички обчислень, використовуючи таблицю множення; розвивати мислення, виховувати бажання берегти час.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Щоб успішно працювала автоматика,

Безперечно, знадобиться математика.

І щоб рухались верстати,

І щоб гроші рахувати,

І яка година, знати,

Щоб усюди нам встигати

Треба добре її знати.

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «котра година?»

Повторення таблиці множення і ділення чисел 3;4; 5; 6.

Учень біля дошки на макеті годинника стрілками показує на числа циферблату, а учні класу виконують множення і називають відповідь.

— За допомогою годинника складіть усі можливі приклади на ділення.

3. Фронтальне опитування

1) Робота над виразами.

— У чому різниця?

(36 – 12) : 6 + 6; 36 – 12 : 6 + 6

Повторення порядку виконання дій.

2) Обчислення прикладів (с. 26, завдання 165).

III. Повідомлення теми уроку

— Відгадайте загадки.

                                        
1. Тік — так,                                                         
А з місця ніяк.


2. Ніг немає, а ходжу,
Нема рота, а скажу,                                                           
Коли спати, коли вставати,
Коли роботу починати.


3. Можу ходити,
Можу стояти,
Можу спішити                             
Чи відставати.

 

                      (годинник)

                                                                         

– Навіщо на потрібний годинник?
Демонстрація годинника.
— Що являє собою годинник? (Прилад для вимірювання часу)
— З яких видимих частин складається годинник?

Корпус, циферблат, який розділений на 12 рівних частин.

Кожна частина позначена цифрою (годиною) від 1 до 12. По циферблату рухаються стрілки. Їх три. Вони показують: секунди, хвилини, години.
 

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати з одиницями часу та вчитися визначати час за годинником.

IV. Робота над темою уроку

1. Підготовча робота (с. 26, завдання 166)

— Назвіть одиниці вимірювання часу від найбільшої до найменшої: година, доба, століття, місяць, рік, тиждень, секунда, хвилина.

2. Пояснення нового матеріалу

— Ранок, день, вечір, ніч складають добу.

— За чим визначають час? (Час визначають за годинником.)

— 1 секунда — це час, за який ми зазвичай вимовляємо назву двоцифрового числа.

— Скільки обертів за добу робить годинна стрілка? (За добу годинникова стрілка робить два повних оберти.)

— Скільки обертів за добу робить хвилинна стрілка? (Хвилинна стрілка робить повний оберт за 1 годину, тобто 24 оберти.)

1 доба = 24 години

1 година = 60 хвилин

1 хвилина = 60 секунд

— Які види годинників вам відомі? (Механічні, електронні, піскові, сонячні, водяні, маятникові)

3. Практична робота (с. 27, завдання 168)

Визначення часу за годинником

— Запишіть, скільки годин і хвилин показує кожний годинник.

— Котру годину показуватиме кожний годинник через 10 хвилин; через 20 хвилин?

4. Бесіда «кожну хвилину бережи»

— Щодня ми плануємо свій час по годиннику. Пригадайте: встаємо о сьомій ранку, о восьмій-тридцять ранку сідаємо за уроки, об одинадцятій йдемо на обід, о четвертій вечора сідаємо вдома  за уроки. О дев’ятій вечора лягаємо спати.
Швидко рухається секундна стрілка, відмірюючи секунди нашого життя.

60 секунд складають 1 хвилину.
- А одна хвилина — це багато чи мало?
- Що можна зробити за одну хвилину?
«ХРОНОМЕТРАЖ»
За одну хвилину можна витерти дошку, підмести клас, скласти книги в рюкзак, прочитати частину тексту, повторити правило, розв’язати кілька прикладів, подарувати гостям музичний сувенір.
За одну хвилину можна також:
1. Врятувати людське життя: не дати потонути, потрапити під транспорт, зробити штучне дихання, перев’язати кровотечу, винести з пожежі.
2. Але можна з необережності або недбальства втратити життя чи отримати травму.
3. Запізнитись на автобус, поїзд, літак.
4. Запізнитись на урок і цілий урок простояти під дверима.
Отже хвилина, — це і багато і мало. З таких хвилинок складається людське життя. І ви повинні кожну хвилину використовувати з користю, щоб більше набути знань, більше вміти.Те, чому ви зараз навчаєтесь, знадобиться у вашому житті. А тому не варто марнувати часу на якісь непотрібні справи. Все треба робити швидко і якісно, щоб мати час для відпочинку. Час — дуже важлива величина і для планети, і для людини.— Отже, залежно від зацікавленості справою, час для людини протікає по-різному.

Фізкультхвилинка

Зупиняємо урок — робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз —

Все у нас в порядку.

Рухи в боки — нахиляйся,

Наче маятник хитайся,

За хвилинку відпочили

І за парти тихо сіли.

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 27, завдання 169)

Виконання завдання (робота за макетом годинника).

2. Творча робота над задачею (с. 27, завдання 171)

2 • 6 = 12 (грн)

12 : 2 = 6 (зош.)

12 : 6 = 2 (грн) — ціна одного зошита

3. Завдання з логічним навантаженням (с. 27, завдання 170)

6 • (4 – 2) = 12

45 – (10 – 7) = 42

18 : (3 • 2) = 3

(6 – 2) • 3 = 12

(50 – 25) : 5 = 5

(18 : 3) • 2 = 12

VI. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Скільки годин має 1 доба? 2 доби? 3 доби?

— Скільки хвилин у годині? у 2 годинах? в 1 годині 20 хвилинах?

— Скільки секунд у хвилині? в 1 хвилині 30 секундах?

VII. Домашнє завдання

С. 27, завдання 172; 173.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
9305
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку