Урок математики 3 клас "Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником."

Про матеріал
Урок математики в 3 класі з вивчення одиниць часу. Мета уроку: ознайомити учнів з одиницями часу та співвідношеннями між ними; навчати визначати час за годинником; формувати навички обчислень, використовуючи таблицю множення; розвивати мислення, виховувати бажання берегти час.
Перегляд файлу


Математика 3 клас

Тема:

Година. Хвилина. Секунда. Доба.

 Визначення часу за годинником

Мета:

 ознайомити учнів з одиницями часу та співвідношеннями між  ними; навчати визначати час за годинником; формувати навички обчислень, використовуючи таблицю множення; розвивати мислення, виховувати бажання берегти час.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Щоб успішно працювала автоматика,

Безперечно, знадобиться математика.

І щоб рухались верстати,

І щоб гроші рахувати,

І яка година, знати,

Щоб усюди нам встигати

Треба добре її знати.

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «котра година?»

Повторення таблиці множення і ділення чисел 3;4; 5; 6.

Учень біля дошки на макеті годинника стрілками показує на числа циферблату, а учні класу виконують множення і називають відповідь.

— За допомогою годинника складіть усі можливі приклади на ділення.

3. Фронтальне опитування

1) Робота над виразами.

— У чому різниця?

(36 – 12) : 6 + 6; 36 – 12 : 6 + 6

Повторення порядку виконання дій.

2) Обчислення прикладів (с. 26, завдання 165).

III. Повідомлення теми уроку

— Відгадайте загадки.

                                        
1. Тік — так,                                                         
А з місця ніяк.


2. Ніг немає, а ходжу,
Нема рота, а скажу,                                                           
Коли спати, коли вставати,
Коли роботу починати.


3. Можу ходити,
Можу стояти,
Можу спішити                             
Чи відставати.

 

                      (годинник)

                                                                         

– Навіщо на потрібний годинник?
Демонстрація годинника.
— Що являє собою годинник? (Прилад для вимірювання часу)
— З яких видимих частин складається годинник?

Корпус, циферблат, який розділений на 12 рівних частин.

Кожна частина позначена цифрою (годиною) від 1 до 12. По циферблату рухаються стрілки. Їх три. Вони показують: секунди, хвилини, години.
 

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати з одиницями часу та вчитися визначати час за годинником.

IV. Робота над темою уроку

1. Підготовча робота (с. 26, завдання 166)

— Назвіть одиниці вимірювання часу від найбільшої до найменшої: година, доба, століття, місяць, рік, тиждень, секунда, хвилина.

2. Пояснення нового матеріалу

— Ранок, день, вечір, ніч складають добу.

— За чим визначають час? (Час визначають за годинником.)

— 1 секунда — це час, за який ми зазвичай вимовляємо назву двоцифрового числа.

— Скільки обертів за добу робить годинна стрілка? (За добу годинникова стрілка робить два повних оберти.)

— Скільки обертів за добу робить хвилинна стрілка? (Хвилинна стрілка робить повний оберт за 1 годину, тобто 24 оберти.)

1 доба = 24 години

1 година = 60 хвилин

1 хвилина = 60 секунд

— Які види годинників вам відомі? (Механічні, електронні, піскові, сонячні, водяні, маятникові)

3. Практична робота (с. 27, завдання 168)

Визначення часу за годинником

— Запишіть, скільки годин і хвилин показує кожний годинник.

— Котру годину показуватиме кожний годинник через 10 хвилин; через 20 хвилин?

4. Бесіда «кожну хвилину бережи»

— Щодня ми плануємо свій час по годиннику. Пригадайте: встаємо о сьомій ранку, о восьмій-тридцять ранку сідаємо за уроки, об одинадцятій йдемо на обід, о четвертій вечора сідаємо вдома  за уроки. О дев’ятій вечора лягаємо спати.
Швидко рухається секундна стрілка, відмірюючи секунди нашого життя.

60 секунд складають 1 хвилину.
- А одна хвилина — це багато чи мало?
- Що можна зробити за одну хвилину?
«ХРОНОМЕТРАЖ»
За одну хвилину можна витерти дошку, підмести клас, скласти книги в рюкзак, прочитати частину тексту, повторити правило, розв’язати кілька прикладів, подарувати гостям музичний сувенір.
За одну хвилину можна також:
1. Врятувати людське життя: не дати потонути, потрапити під транспорт, зробити штучне дихання, перев’язати кровотечу, винести з пожежі.
2. Але можна з необережності або недбальства втратити життя чи отримати травму.
3. Запізнитись на автобус, поїзд, літак.
4. Запізнитись на урок і цілий урок простояти під дверима.
Отже хвилина, — це і багато і мало. З таких хвилинок складається людське життя. І ви повинні кожну хвилину використовувати з користю, щоб більше набути знань, більше вміти.Те, чому ви зараз навчаєтесь, знадобиться у вашому житті. А тому не варто марнувати часу на якісь непотрібні справи. Все треба робити швидко і якісно, щоб мати час для відпочинку. Час — дуже важлива величина і для планети, і для людини.— Отже, залежно від зацікавленості справою, час для людини протікає по-різному.

Фізкультхвилинка

Зупиняємо урок — робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз —

Все у нас в порядку.

Рухи в боки — нахиляйся,

Наче маятник хитайся,

За хвилинку відпочили

І за парти тихо сіли.

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 27, завдання 169)

Виконання завдання (робота за макетом годинника).

2. Творча робота над задачею (с. 27, завдання 171)

2 • 6 = 12 (грн)

12 : 2 = 6 (зош.)

12 : 6 = 2 (грн) — ціна одного зошита

3. Завдання з логічним навантаженням (с. 27, завдання 170)

6 • (4 – 2) = 12

45 – (10 – 7) = 42

18 : (3 • 2) = 3

(6 – 2) • 3 = 12

(50 – 25) : 5 = 5

(18 : 3) • 2 = 12

VI. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Скільки годин має 1 доба? 2 доби? 3 доби?

— Скільки хвилин у годині? у 2 годинах? в 1 годині 20 хвилинах?

— Скільки секунд у хвилині? в 1 хвилині 30 секундах?

VII. Домашнє завдання

С. 27, завдання 172; 173.

 

doc
Додано
29 жовтня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку