Тема уроку: Підсумковий урок «Всесвіт»
Мета уроку: повторити, узагальнити та скорегувати знання учнів 5 класу про будову Всесвіту, характеристики основних складових Всесвіту, формувати навички роботи парами.
Обладнання: модель будови Сонячної системи, рисунки зоряного неба, атлас зоряного неба, папір, кольорові олівці
Тип уроку: повторення вивченого матеріалу
1. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності
Учитель: Сьогодні ми з вами проведемо урок – повторення вивченого у формі гри.
«Чарівний Всесвіт — просто неозорий,
І в нім Земля перлинкою пливе.
Який же дивовижний світ казковий
І на Землі усе-усе живе.
На ній рослини дивні і тварини,
Вона у фарбах вся і у красі,
І місце тут знайшлося для людини.
Планет багато, але різні всі.
Безводні є, жорстокі і пустинні,
Гарячі дуже, де води нема.
Є газові, в яких нема твердині,
Холодні й темні, де завжди зима.
А нам такий чарівний світ дістався,
Де все прекрасне, гарне і живе.
Тут океан із небом об’єднався,
Чарівний ліс і річечка пливе.
Поля і гори, ріки і долини,
Моря, озера, квіт — за небокрай…
Це все для щастя кожної людини.
І хто сказав, що на Землі не Рай!
Це рай земний, а ми у ньому — люди,
І випало нам жити на Землі.
Життя одне і іншого не буде,
Для нас усі і радощі, й жалі,
Й краса оця, що серцем не збагнути,
І небо, й зорі, й вся ця дивина…
То ж тільки треба просто мудрим бути,
Щоб зрозуміти, що Земля одна.
І іншої не буде для людини,
Тому цю Землю треба берегти.
Любити й пам’ятати щохвилини:
Не можна по Землі з війною йти.»
(Надія Красоткина)
2. Основна частина уроку
1. Повторення вивченого: (граємо в лото)
2. Розв’яжіть кросворд:
1. Прилад, за допомогою якого спостерігають зоряне небо (Телескоп)
2. Яскрава і хвостата зоря (Комета)
3. Кулясте небесне тіло (Планета)
4. Увесь світ, що немає ні початку, ні кінця (Всесвіт)
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Сукупність зір, що ми бачимо на небі (Сузір’я)
По горизонтали: |
По вертикали: |
3. планета 5. сузір'я |
1. телескоп 2. комета 4. всесвіт |
3.Згадуємо будову Сонячної системи:
На папері в клітинку зобразіть відстані від Сонця до планет у зменшеному вигляді. Одну клітинку умовно прийміть за 50 млн км. Усі позначення робіть по один бік від умовного зображення Сонця. Щоб зобразити відстані до всіх планет, доведеться склеїти 2-3 аркуші.
4. Розмалюйте і підпишіть назви тіл Сонячної системи
5. Розшифруйте деформовані слова:
САРМ ЛТОНПУ АОЕТМК
УПНЕНТ ЕНАВЕР ДРСТИОЕА
ЦСНЕО ОЯЗР ЯЛЗМЕ
6. Ви всі вмієте користуватись мобільним телефоном. В телефоні є функція «зчитати QR – код» За допомогою цієї програми вам необхідно відповісти на тестові завдання до розділу II.
3. Підсумок уроку. Виставлення оцінок