Мета проєкту: Впровадження STEM – навчання на уроках математики. 2. Проєкт створено з метою перевірки якості засвоєння знань з теми “Арифметична та геометрична прогресіі”. 3. Проєкт спрямований на застосування знань про прогресії для розв'язування життєвих задач та використання знань з суміжних дисциплін. 4. Проєкт спрямований на створення ситуації успіху та розвиток навичок спілкування та співпраці.
Означення арифметичної прогресії Означення геометричної прогресії Формула n-го члена арифметичної прогресії Формула n-го члена геометричної прогресії Різниця арифметичної прогресії Знаменник геометричної прогресії Сума n-перших членів арифметичної прогресії Сума n-перших членів геометричної прогресії Властивість членів арифметичної прогресії Властивість членів геометричної прогресії 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Для проведення уроку учнями розроблені наступні матеріали * * 1. Презентація “Історичні відомості про прогресії”. 2. Презентація “Від деяких задач на прогресії віє далекою давниною”. 3. Презентація “Арифметична та геометрична прогресії в задачах фізики”. 4. Презентація “Прогресії в задачах біології .” 5. Презентація “Арифметична прогресія в літературі”.
Давно неабиякою популярністю користується задача-легенда, яка належить до початку нашої ери. Індійський мудрець, який придумав гру в шахи, попросив за свій винахід у раджі, на перший погляд, скромну винагороду: за першу клітинку шахової дошки 1 пшеничне зернятко, за другу – 2, за третю – 4 і т. д. – за кожну наступну клітинку вдвічі більше, ніж за попередню.
Багатий раджа був приголомшений, коли дізнався, що він не в змозі задовольнити це “скромне” бажання. Справа в тому, що значення цього виразу дорівнює 18446744073709551615. Для того, щоб зрозуміти, наскільки величезним є це число, уявимо, що зерно зберігають у коморі площею 12 га. Її висота була б більшою за відстань від Землі до Сонця.
Задача з “ Теоретичного і практичного курсу чистої математики’’ Ю. Войтяховського Воякові дано винагороду: за першу рану – 1 копійка, за другу – 2 копійки, за третю – 4 копійки і т.д. Після обрахунку виявилося, що вояк отримав винагороду в сумі 655 рублів 35 копійок. Питання: чому дорівнює кількість його ран?
Задача із “Арифметики ” Магніцького Продавець продав коня за 156 крб. Але покупець, придбавши коня, передумав і повернув його господарю, кажучи:"Нема мені користі купувати за таку ціну коня, який таких грошей не вартий". Тоді продавець запропонував інші умови: "Якщо ціна за коня дуже висока, то купи лише цвяхи для його підков, а коня одержиш безплатно на додачу. Цвяхів у кожній підкові 6. За перший дай мені всього 1/4 к., за другий – 1/2 к., за третій - 1к. і т. д." Покупець, спокусившись низькою ціною та бажаючи безплатно придбати коня, прийняв умови, думаючи, що за цвяхи доведеться заплатити не більше 10 крб. На скільки покупець проторгувався?
В біології прогресії пов’язані з такими темами, як розмноження, поділ клітин, формені елементи крові та інші. Неможливо розв’язати біологічні задачі з даних тем, не використавши знання про прогресії. За теорією еволюції Дарвіна, всі процеси, які пов’язані з живими організмами, відбуваються прогресивно або регресивно.
Розв’язання За умовою задачі із посудини забирається 5%, тоді 100%-5%=95% залишається в посудині. Маємо геометричну прогресію, перший член якої 760, а знаменник 0,95. 760; 760Ч0,95; 760Ч0,952;…760Ч0,9510 Число, що визначає тиск повітря всередині посудини, після 10-ти рухів поршня, є одинадцятим членом цієї прогресії і дорівнює 760Ч0,9510. •