Підсумковий урок у 5 класі.
«Графіка як вид образотворчого мистецтва».
Мета. Закріпити знання учнів про графіку як вид образотворчого мистецтва, про художників, що працюють в даному виді мистецтва та їхні твори. Сприяти розвитку інтересу до вивчення творів мистецтва, сприяти формуванню соціальних, комунікативних та інформаційних компетенцій.
Тип уроку. Урок - квест
Обладнання. Набір репродукцій, карточки-завдання, кросворди, ребуси, мультімедійне обладнання.
Хід уроку.
I. Введення в ситуацію.
Вчитель:
Діти! У музеї сталася надзвичайна пригода: поки вночі всі картини спали, злий чарівник Чернокрас, викрав творіння великого майстра епохи Відродження..
Чернокрас дуже злий, йому не до душі, що люди люблять красу, що вони бережуть, то, що їм подобається і те, що їх надихає! Він залишив для вас своє послання - ультиматум.
Учитель дістає конверт чорного кольору і читає:
- Звільнити ваші огидні картини з полону вам не вдасться ні за що на світі! Тому що ви ніколи не зможете відповісти на мої запитання, вистежити мій маршрут, дізнатися, де, в якому місці я сховав ваші картини! Вам ні за що мене не зловити. Не поважаючий вас – чарівник Чернокрас!
Вчитель:
Для того, що б перемогти, ми повинні об'єднатися в команди! Адже, недарма, кажуть, що одна голова добре, а дві – краще! Тому кожен буде діяти в тій області, в якій він найкраще орієнтується і може принести команді максимальну користь.
II. Розподіл учнів на три команди:
1. «Олівці».
2. «Пензлі».
3. «Фломастеры». Вибір капітанів, мозкового центру, творчої групи, сищиків.
ІІІ. Квест.
Завдання 1
Знайти музей, з якого Чернокрас викрав картини, якщо відомо, що чарівник не залишав межі Франції. (для кмітливих капітанів)
На дошці розташовані фото найбільших музеїв світу. Перемагає той, хто перший знайде Лувр. Також бали отримають ті, хто впізнав та назвав інші музеї. Хто не зумів впізнати, звертається за допомогою к інтернет ресурсам. Під кожним зображенням музею знаходяться завдання наступного рівня (ребуси).
Завдання 2 Розгадай ребус
(для дешифрувальників мозкового центру)
Учитель дістає конверт і читає завдання: «Як що ви такі розумні та кмітливі, то вгадайте, що я тут зашифрував!».
Кожна команда отримує ребус, де зашифровані графічні матеріали або приладдя. Мозковий центр може взяти допомогу команди.
(Олівець)
(Перо)
(Вуголь)
Завдання 3
Знайти свідків події . Учні повинні впізнати портрети відомих людей. (для розумних та дедуктивних сищиків) Учитель: А ось нове послання Чернокраса:
«Я знову втік від вас нерозторопні та неуважні діти! Мені вдалося перехитрити не тільки вас, але і вельми поважних, дорослих громадян. Одна з них була знайома з якимось Матиссом, інша - схиблена на віршах, а третій полюбляв гострі відчуття - не міг жити без відьом і вовкулаків.
На екрані почерзі з'являются портрети (Матісс А. - «Жіночий портрет», А. А. Іванов - «Портрет Н. В. Гоголя», Е. І. Кругликова - «Портрет М. І. Цвєтаєвої»).
«Женский портрет» «Портрет Н.В.Гоголя» «Портрет М.И.Цветаевой»
Завдання 4
Охарактеризувати техніки виконання даних портретів (лінійну, тонову, силуетну). Якщо техніка малювання названа правильно, портрет змінюється на частину кросворду, а команда отримує свої бали.
(для творчої групи)
Завдання 5
Відгадай кросворд (для мозкового центру)
Після виконання завдань 3 и 4 на екрані з'являються усі частини кросворду. Мозковому центру кожної команди пропонується його розгадати:
1. Графічний матеріал з глибоким матово-чорним кольором, погано з'єднується з папером (вуголь).
2. Зображення зовнішності людини (портрет).
3. Ім'я українського художника та поета (Тарас).
4. Відбиток з металевої пластини (офорт).
5. Виразний засіб графіки, нетривалий по довжині (штрих).
6. Редина, яка необхідна для створення малюнка на металевій пластині (кислота).
7. Прошкрябування малюнка на вощеному папері (Гратаж).
Коли весь кросворд розгаданий, на екрані з'являється вкрадений шедевр (Джоконда Леонардо да Винчи)
Завдання 6
Розкажи про шедевр
(приймають участь усі члени команди) Учитель:
Дякую вам, друзі, ви врятували шедевр! Тепер він, як і раніше, буде сяяти, і радувати всіх гостей картинного королівства! Сьогодні ви проявили всі свої найкращі якості: знання, розум, кмітливість, любов до прекрасного, доброту, чуйність.
Всі були на висоті!
Давайте ж подивимося на результати. III. Підведення підсумків.