Підсумковий урок «Графіка як вид образотворчого мистецтва».

Про матеріал
Даний матеріал має широкий спектр застосування. Його можно використовувати як урок закріплення чи перевірки знань, або як позакласний захід. Це нестандартний урок. Це квест, це гра, яка є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для молодших школярів та підлітків. Саме в іграх розпочинається невимушене спілкування дитини з колективом класу, взаєморозуміння між учителем та учнем. Гра формує мотивацію до навчання через подолання, перемогу і успіх. Природа успіху така, що відчувши її солодкий смак один раз, людина прагне повторити це відчуття багатократно.
Перегляд файлу

Підсумковий урок у 5 класі.  

 «Графіка як вид образотворчого мистецтва».

Мета. Закріпити знання учнів про графіку як вид образотворчого мистецтва, про художників, що працюють в даному виді мистецтва та їхні твори. Сприяти розвитку інтересу до вивчення творів мистецтва, сприяти формуванню соціальних, комунікативних та інформаційних компетенцій. 

Тип уроку. Урок - квест

Обладнання. Набір репродукцій, карточки-завдання, кросворди, ребуси, мультімедійне обладнання.

Хід уроку.

I. Введення в ситуацію.

Вчитель:

Діти! У музеї сталася надзвичайна пригода: поки вночі всі картини спали, злий чарівник Чернокрас, викрав творіння великого майстра епохи Відродження..

Чернокрас дуже злий, йому не до душі, що люди люблять красу, що вони бережуть, то, що їм подобається і те, що їх надихає! Він залишив для вас своє послання - ультиматум.

Учитель дістає конверт чорного кольору і читає:

image- Звільнити ваші  огидні картини з полону вам не вдасться ні за що на світі! Тому що ви ніколи не зможете відповісти на мої запитання, вистежити мій маршрут, дізнатися, де, в якому місці я сховав ваші картини! Вам ні за що мене не зловити.  Не поважаючий вас – чарівник Чернокрас!        

 

Вчитель:

Для того, що б перемогти, ми повинні об'єднатися в команди! Адже, недарма, кажуть, що одна голова добре, а дві – краще! Тому кожен буде діяти в тій області, в якій він найкраще орієнтується і  може принести команді максимальну користь.

II.      Розподіл учнів на три команди:

1.            «Олівці».

2.            «Пензлі».

3.            «Фломастеры». Вибір капітанів, мозкового центру, творчої групи, сищиків.

 

ІІІ.     Квест.

Завдання 1 

Знайти музей, з якого Чернокрас викрав картини, якщо відомо, що  чарівник не залишав межі Франції.  (для кмітливих капітанів)

На дошці розташовані фото найбільших музеїв світу. Перемагає той, хто перший знайде Лувр. Також бали отримають ті, хто впізнав та назвав інші музеї. Хто не зумів впізнати, звертається за допомогою к інтернет ресурсам. Під кожним зображенням музею знаходяться  завдання наступного рівня (ребуси).

image

Завдання 2 Розгадай  ребус

(для дешифрувальників мозкового центру)

 

Учитель дістає конверт і читає завдання: «Як що ви такі розумні та кмітливі, то вгадайте, що я тут зашифрував!».

imageКожна команда отримує ребус, де зашифровані  графічні матеріали або приладдя. Мозковий центр може взяти допомогу команди.

 

 

 

 

(Олівець)

                                                                                      

(Перо) 

(Вуголь)                

Завдання 3

Знайти свідків події . Учні повинні впізнати портрети відомих людей.  (для розумних та  дедуктивних сищиків) Учитель: А ось нове послання Чернокраса:

«Я знову втік від вас нерозторопні та неуважні діти! Мені вдалося перехитрити не тільки вас, але і вельми поважних, дорослих громадян. Одна з них була знайома з якимось Матиссом, інша - схиблена на віршах, а третій полюбляв гострі відчуття - не міг жити без відьом і вовкулаків. 

На екрані почерзі з'являются портрети (Матісс А. - «Жіночий портрет», А. А. Іванов - «Портрет Н. В. Гоголя», Е. І. Кругликова - «Портрет М. І. Цвєтаєвої»).  

 

 

imageimageimage           «Женский портрет»                                      «Портрет Н.В.Гоголя»                                 «Портрет М.И.Цветаевой» 

 

Завдання 4

Охарактеризувати техніки виконання даних портретів (лінійну, тонову, силуетну). Якщо техніка малювання названа правильно, портрет змінюється на частину кросворду, а команда отримує свої бали.

(для творчої групи)

 

Завдання 5

Відгадай кросворд (для мозкового центру) 

 

Після виконання завдань 3 и 4 на екрані з'являються усі частини кросворду. Мозковому центру кожної команди пропонується його розгадати:

 

1.  Графічний матеріал з глибоким матово-чорним кольором, погано з'єднується з папером  (вуголь).

2.  Зображення зовнішності людини (портрет).

3.  Ім'я українського художника та поета (Тарас).

4.  Відбиток з металевої пластини (офорт).

5.  Виразний засіб графіки, нетривалий по довжині (штрих).

6.  Редина, яка необхідна для створення малюнка на металевій пластині (кислота).

7.  Прошкрябування малюнка на вощеному папері (Гратаж).

image 

Коли весь кросворд розгаданий, на екрані з'являється вкрадений шедевр (Джоконда Леонардо да Винчи)

Завдання 6

Розкажи про шедевр

(приймають участь усі члени команди) Учитель:

Дякую вам, друзі, ви врятували шедевр! Тепер він, як і раніше, буде сяяти, і радувати всіх гостей картинного королівства! Сьогодні ви проявили всі свої найкращі якості: знання, розум, кмітливість, любов до прекрасного, доброту, чуйність.

Всі були на висоті!

Давайте ж подивимося на результати. III. Підведення підсумків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання діяльності учнів

 

image

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Любич Надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Куковська Тетяна Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
785
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку