Технологічна карта уроку образотворчого мистецтва

Про матеріал

Технологічна карта уроку образотворчого мистецтва на тему "Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією. "

Перегляд файлу

Технологічна карта уроку образотворчого мистецтва

Клас: 5

Урок № 13

Тема уроку: Ілюстрація.

 Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією. 

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із поняттям «ілюстрація», принципом роботою художників – ілюстраторів, головними засобами виразності в ілюстраціях;

розвивальна: створити умови для розвитку уяви, пам’яті, розвивати вміння насолоджуватися спогляданням ілюстрацій, формувати естетичні почуття, смак, творчі здібності;

виховна: формувати навички охайного та дбайливого ставлення до книги., повагу до роботи художника - ілюстратора.

 

Очікувані результати:

Учень (учениця):

  • називає  виражальні засоби та технічні прийоми, що використовуються художниками ілюстраторами;
  • створює ілюстрації до дитячих казок;
  • організовує  свою навчальну діяльність для досягнення результату;
  • злагоджено працює в групі, колективі.
  • аналізує власні графічні творчі роботи та роботи однолітків;
  • має власну думку з приводу питань, що обговорюються, може обґрунтовувати її;

Основні поняття:  ілюстрація, ілюстратор, заставка, комп’ютерна графіка.

Тип уроку: комбінований.

Візуальний ряд: ілюстрації до літературних творів (В. Єрко. Ілюстра­ції до «Снігової королеви»; МК. Лавро. Ілюстрація до казки «Пан Коцький», iлюстрації до казки «Івасик-Телесик»; І. Штанка. Ілюстрації до казки «Івасик-Телесик»); улюблені книжки, які діти принесли на урок.

Музичний ряд: аудіозапис українських казок.

Матеріали: простий олівець, гумка, гострілка, фломастери або кольорові олівці.

Компетентності, що формуються на уроці:

 Предметна мистецька компетентність: вчити  сприймати твори різних видів мистецтва, знайомити з особливостями їхньої художньо – образної мови. Заохочувати учнів виявляти та висловлювати  власні враження. Розширювати можливо у власному  творчому вияві -  художньому  самовираженні.

Вільне володіння державною мовою: уміння сприймати, розуміти інформацію державною мовою; усно висловлювати свої враження від мистецтва;  оцінювати власну художньо-творчу діяльність.

Уміння вчитися впродовж життя: формувати  уміння  визначати власні художні інтереси, досягнення і потреби; прагнення доцільно використовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва.

Математична: навчати здійсненню елементарних розрахунків для встановлення пропорцій.

Інформаційно-комунікаційна компетентність: заохочувати до самостійного використання інформаційних технологій для отримання мистецької інформації, художнього творення

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, екологічна компетентність: опанувати навиками спостереження, дослідження і відтворення довкілля та явищ природи засобами мистецтва.

 

 

 

 

 

Хід уроку

Етап уроку

Час

Завдання етапу

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД

Діяльність

учителя

Діяльність

учня

І.Організаційний момент.

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

2хв

  1. Привітання.

 

  

 

 

 

 

2.Перевірити                                                             готовность учнів до уроку.

 

 

3.Налаштувати  на активну роботу.

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше, клас!

Попрацюємо  старанно,

Щоб сказати у кінці.

Що у нашім дружнім класі,

Діти, просто,  молодці! 

 

 

 

 

 

 

На початку уроку дітям роздаються картки із зображенням стовбура дерева, та листочки дерева 3 кольорів (червоний, жовтий, зелений)

Прошу дітей відповісти на питання 1 словом:

- на жовтому «Який в мене настрій?»

- на зеленому «Що я хочу дізнатись на уроці?»

- на червоному «Як я буду працювати на уроці?»

 

Учні по групах створюють своє дерево, кожен учень ділиться записом на жовтому листочку.

Забезпечення сприятливої морально-психологічної атмосфери на уроці.

 

 

 

 

 

 

Прийом

«Збери слово»

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

Г

Вітається з дітьми

 

 

 

 

Перевіряє наявність потрібного учням обладнання.

 

 

 

 

Налаштовує учнів на роботу на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунікують у групах

ІІ. Актуалізація

опорних знань

 

2хв

Допомогти учням пригадати вже знайому їм інформацію про ілюстрацію.

- Чи любите ви читати книги?

- Які книги ви любите читати?

- Чи є у вас улюблений автор?

- Підніміть руки хто ходить до бібліотеку?

- А як ви вибираєте книгу у бібліотеці? На що звертаєте увагу?

 

Бесіда

Ф

Задає питання, активізує роботу учнів на уроці

Дають відповіді на питання вчителя

1.Мотивація навчальної діяльності

 

2 хв

1. Викликати інтерес учнів до теми уроку та подальшої діяльності.

 

2.Визначити тему, мету та очікувані результати уроку.

 

 

Аналізуємо вислів американського письменника Ернеста Хемінгуєя

«Не має друга відданішого за книгу».

А що означає улюблена книга для вас?

Прийом створення ситуації зацікавленості.

 

Ф

Спонукає учнів до активної роботи, формулює мету та очікувані результати уроку.

Висловлюють власну думку, аналізують.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

7хв

Ознайомлення учнів з інформацією, її аналіз та особисте розуміння учнями.

 

Кожен з нас з самого дитинства знайомиться з книжкою, з самого початку ми їх просто переглядаємо гортаючи, роздивляючись ілюстрації.

Хто з вас пам’ятає свою улюблену книгу дитинства?

Потім ви слухали казки які вам читали ваші батьки, а коли підросли почали самостійно читати книги.

Хто пам’ятає свою першу самостійно прочитану книгу?

Книга це набір письмових, друкованих, ілюстрованих або порожніх аркушів.

Хто мені скаже що таке ілюстрація?

Ілюстра́ція — зображення, що супроводжує текст  літературного твору, газетної статті тощо з метою полегшення для читача візуалізації змісту. 

До винаходу книгодрукування рукопистні книги ілюструвалися художниками вручну. Перша техніка ілюстрацій, що з'явилася після винаходу книгодрукування, був дереворит (гравюра на дереві). 

Найпоширенішими з-поміж них є акварель, гуаш та кольорові олівці. Ілюстрування не має обмежень: художник обирає зручну для себе форму та улюблену ним техніку виконання. Сьогодні в ілюструванні також застосовують комп’ютерну графіку.

Ілюстратор  —художник, який наочно пояснює, розкриває або доповнює будь-який текст надаючи візуальне зображення, яке відповідає змісту пов'язаного тексту чи ідеї. 

Відомим Українським художником ілюстраторам є Георгій Нарбут.

Письменник i педагог Василь Сухомлинський вважав, що книжка – це «геніальний витвір людського розуму, чудо з ycix чудес, створених коли-небудь людством». 

Художник розробляє всі елементи оформлення книги, кожен з яких відображає її зміст і підпорядкований загальній композиції.

Велику роль в оздоблені книги відіграє її призначення. Наприклад книги для дітей мають бути яскраві та захопливі, шкільні підручники більш стримані.

- На вашу думку для чого потрібні ілюстрації?

Для створення ілюстрації існує багато технік. Найпоширенішими з них є акварель, гуаш та кольорові олівці. Ілюстрування не має чітких обмежень, кожен художник обирає будь яку техніку для виконання роботи. Сьогодні в ілюструванні також широко застосовують комп’ютерну графіку.

- Які ви знаєте мультфільми створені по мотивах казки за допомогою комп’ютерної графіки?

Зараз я вам пропоную розглянути ілюстрації деяких казок. І ми з вами побачимо чи можна за допомогою малюнка зрозуміти про що йтиметься в творі. 

Метод розповіді, ілюстрування

Ф

Розповідає, використовуючи дитячі книги, репродукції книжкових ілюстрацій.

Сприймають повідомлення вчителя.

Беруть участь в обговорені.

Підготовка до самостійної творчої роботи.

(Перегляд мультимедійної презентації)

3хв.

Пояснити послідовність виконання роботи.

Роботу слід виконувати в такій послідовності

1. Для того щоб ілюстрація була вдалою, спочатку потрібно прочитати твір, та вибрати певні епізоди, виділити головних героїв.

2. На наступному етапі, ми аналізуємо головних героїв, які вони, їх дії та рухи, в що вони будуть одягненні.

3. Підбираємо відповідно до сюжету місце дії (де відбуваються події казки), тобто заповнюємо другий план.

Метод пояснення та демонстрації.

 

 

Ф

Пояснює та демонструє  поетапне виконання

композиції.

Сприймають   завдання.

Визначаються з правильною побудовою композиції.

Фізкультхвилинка

2хв

Релаксаційна хвилинка.

За казками ми пішли,

Не одразу їх знайшли!

Ніжками ми тупали,

Кулачками стукали.

Пам’ятають казки нас,

Нахилились ми на «раз».

А на «два» ми піднялись

І за руки узялись.

Всі по колу ми пішли,

Наші казочки знайшли.

Руханка (імітація рухів)

Ф

 

Показує рухи руханки.

Слухають вчителя, повторюють імітаційні рухи.

IV. Практична діяльність учнів

 

20хв

Створюють книжкові ілюстрації до улюбленої казки.

 

 

Метод навчального заохочування.

Метод створення ситуації успіху.

Ф

 І

 

 

Надаю учням індивідуальну допомогу.

Виконують роботу за інструктивною карткою.

V.Підсумок уроку

 

 

 

 

1.Виставка готових робіт.

3хв

Повторення та систематизація здобутих знань.

 

 

 

Усвідомлення учнями важливості своєї діяльності.

- Гарні та цікаві ілюстрації у вас вийшли; кожна робота цікава та індивідуальна.    

А зараз проведемо з вами вправу «Доповни речення».

 

 

Чи можемо ми за допомогою ваших ілюстрацій створити свою казку?

Прийом «Кубик Блума».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

Передає кубик

 

 

 

 

 

Коментує  та оцінює роботи учнів

Доповнюють речення одним словом.

 

 

 

Переглядають роботи. Здійснюють самоаналіз та взаємоаналіз робіт.

2. Рефлексія

 

2хв

Звернення до очікуваних результатів уроку.

А зараз погляньте листочка які ви прикріпили до дерева.

Чи бажаєте там щось змінити?

Можливо в когось змінився настій?

Інтерактивна вправа «Мкрофон»

Ф

Організовує рефлексію

Прояснюють для себе зміст опрацьованого, аналізують що відбулося на уроці.

 

 д/з.

Учитель одночасно задає д/з .

 

 

Ф

 

Задає д/з.

Учні записують  д/з.

 

 

*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Література:

Для вчителя

Для учнів

1. Мистецтво.

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи. 

https://mon.gov.ua › app › media › onovlennya-12-2017 › 9-mistecztvo-5-9

1.Образотворче мистецтво: підручник для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. М, Железняк, О. В. Ламонова. – Київ: Генеза, 2013. – 176с.

2.  С. П. Федун, О. В.Чорний . Уроки образотворчого мистецтва. 5 клас. Посібник для вчителя. -  К.: Навчальна книга - Богдан, 2013.- 116с.

3. Олена Помету, Енциклопедія інтерактивного навчання. – К.: ТОВ «Поліпринт», 2014. - 95с.

4. А. О. Гін. Прийоми педагогічної техніки. — Х.: Веста: Видавництво «Ранок»,

2007. — 176 с.

 

 

 

doc
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
3014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку