Підсумковий урок-кейс за творчостю І.Я.Франка.

Про матеріал
. Поглибити знання учнів про життя і творчість Івана Яковича Франка; вчити виразно читати вірші, формувати уміння аналізувати віршовані твори , казки та пояснювати образні вислови, виховувати почуття любові до природи, до людей, рідної Батьківщини, бажання творити добро; розвивати творчі здібності учнів.
Перегляд файлу

Урок з літературного читання у 4 класі

Тема. Людина рідкісного благородства.

          «Іван Франко» (про нього). Підсумковий урок-кейс за творчостю 

          І.Я.Франка.

Мета. Поглибити знання учнів про життя і творчість Івана Яковича  

           Франка; вчити  виразно читати вірш, формувати уміння аналізувати   

           віршовані твори , казки та пояснювати образні вислови

           виховувати почуття любові   до природи, до людей, рідної  

           Батьківщини,  бажання творити добро; 

           розвивати творчі здібності учнів.     

 

Обладнання.            Презентація, атрибутика,

                                   О.Я Савченко «Літературне читання 4 клас»,         

                                   підручник. – К. : Освіта, 2015.

Тип уроку.                 Урок-узагальнення.

Методи та прийоми. Тест-опитування, «Ажурна пилка», вікторина,

                                    акторська гра, «Займи позицію», «Передбачення»

                                                              Хід уроку

І. Організація класу.

Подивились всі  на мене.

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи?    

Всі бадьорі? Молодці!!

II Розумова розминка

Діти. Подивіться уважно на дошку. (На дошці прикріплено кейс)

Що ви бачите? З чим асоціюється?

Кейс-— тверда плоска сумка (схожа на невеличку валізу), яка використовується переважно для зберігання документів та книг.

Як ви вважаєте: а що можна покласти в цей кейс?

(Відповіді дітей).

Так, добре.  Пропоную  покласти  в нього наші знання.

III. Вступне слово вчителя.

А зараз я пропоную вам за словесним портретом дізнатися, про яку людину піде мова.

«Невеликий, хоч і сильний мужчина, високе чоло, сірі, трохи холодні очі, енергійно зачернена борода. Рудувате волосся непокірно пнеться, вуса стирчать. Скромно одягнений, тихий і непомітний, поки мовчить. А заговорить – і вас здивує, як ця невисока фігура в чарівній вишиванці  росте й росте перед вами, мов у казці. Вам стане тепло і ясно од світла його очей, а його мова здається не словом, а сталлю, що б’є кремінь і сипле іскри».

Михайло Коцюбинський

IV. Повідомлення теми й мети уроку.

Так, дійсно. Сьогодні наш урок буде присвячений творчості геніальному сину українського народу Івану Яковичу Франку.

Письменник жив і писав у минулому, але його твори актуальні і в наш час. Їх люблять читати і діти і дорослі. Ми підведемо підсумки про вивчене за цей недовгий час та дізнаємось нове.

V.1. Біографія Франка.

А зараз ми з вами проведемо тест-опитування за деякими фактами біографії  великого письменника

Перед вами знаходяться чисті аркуші .Напишіть у стовпчик цифри від одного до шести та оберіть  правильну відповідь.

1. Де народився І.Франко?

А)Нагуєвичі         б)Чернігів            в)Львів

 2. Ким був батько письменника?

А) вчителем         б)ковалем               в)чумаком

3. Від кого почув хлопчик перші пісні?

А)бабусі              б)батька                     в)матері

4.Де здобув початкову освіту?

А)вдома              б)в церковній школі      в) в сільській школі

5.Скільки дітей було у Франка?

А)3                   б)4                        в)1

6.Скількома мовами володів?

А)14            б)3                 в)16

А тепер увага на дошку.

(Перевірка робот дітей виведена на дошку.)

Якщо все вірно, підняли « червону цеглинку лего.»

Якщо одна помилка -« жовту», більше двох -«зелену»!

Висновки вчителя.

А тепер надаю слово творчій групі, яка підготувала цікаві факти з життя поета.

 (Виступ дітей)

 

Добре. Молодці. Покладемо перший наш документ – біографію письменника у кейс.

Прямуємо далі.

Гімнастика для очей.

V.2. Франко-поет.

 Вчитель.

Надійшла весна прекрасна, 
Многоцвітна, тепла, ясна, 
Ніби дівчинка в вінку.
Ожили луги, діброви, 
Повно гомону, розмови 
І пісень в чагарнику.

Діти, як ви вважаєте: про які сторінки творчості ми зараз будемо з вами говорити? Так, дійсно: про поезію Івана Франка.

Протягом всього шкільного життя ви будете вивчати багато віршів великого письменника  такі , як: «Каменярі», «Гімн», «Чого являєшся мені», «Ой ти, дівчино, з горіха зерне» та інші.

А з якими віршами ми знайомилися на уроці?(Запитання вчителя)

«Дивувалась зима», «Дрімають села».

Запитання до віршів.

  • «Дивувалась зима».
  • Чому дивувалась зима? Що ій не сподобалось?
  • У вигляді кого автор зображує зиму?
  • Як хотіла зима розправитися з першими весняними квітами? Чи їй вдалося?
  • «Дрімають села»
  • У якому темпі та з якою інтонацією треба , на твою думку, читати вірш «Дрімають села»? Чому?
  • Які вислови вказують на те,що поет змальовує погожі дні ранньої осені?
  • Як ви розумієте вислови «дрімають села», «холодом осіннім потягає»?

А хто може розповісти їх напам’ять?(Запитання вчителя)

 

Нашу зібрану віршовану папку ми доже можемо покласти в кейс.

VI. Фізкультхвилинка.

VII.1. Франко-казкар

Крокуємо далі. Казкове місто- надзвичайнo велике, загадкове, наповнене несподіванок і пригод. Але перед тим, як розпочати свoю подорож, давайте пригадаємо, а що ж називається казкою?

(Це цікава вигадана історія про події, яких не бувaє насправді. Рослини і тварини в ній уміють рoзмовляти і робити те, що і люди).

Як нам відомо, Іван Якович  дуже любив дітей. Для них він писав не тільки твори, вірші, а ще й казки.

Для вас казкова вікторина.

 За уривком казки визначте героїв і вкажіть, з якої казки вони до нас завітали.

1. «Побилися вони об заклад. Стала Лисичка на один скок поперед Рака, а Рак учепився їй кліщами за хвіст. Рушила Лисичка, біжить щодуху, аж курява здіймається…»
                                                                                       «Лисичка і Рак».

2. «Нюхає – добра страва! Встромляє голову до горнятка –не йде голова! Пробує лапою –годі витягнути

                                                                                       «Лисичка та Журавель»


3Пішли вони на город — гуп-гуп. Узяв дід ріпку за чуб, баба діда — за сорочку, дочка бабу — за торочку, собачка дочку — за спідничку, киця собачку — за хвостик, мишка кицю — за лапку.

                                                                                           «Ріпка»

 

4. — Мовчи, братику, — шептом говорить до нього Лев. — Тут недалеко є правдивий цар. Як почує, біда буде і тобі й мені.                                                                                              «Осел та Лев»

5. Якийсь дивний і страшний звір, синій-синій, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами…

                                                                                               «Фарбований лис».

За опитуванням дітей улюбленою казкою стала  «Лисичка-кума»

Наші діти підготували сценку з само цієї казки.

(Сценка-уривок).

Діти. Як ви думаєте: можемо ми покласти наші знання про казкову творчість у кейс? Так, добре.

VII.2. Франко-сучасність.

Хочу сказати, що творчість Івана Франка є актуальною і в нашому сьогоденні. За його творами було знято дуже багато кінофільмів, а на його вірші покладено музику. Зараз прозвучить сучасна пісня на слова Івана Франка, яка, сподіваюсь, доторкнеться кожного серця.

«Човен», так називається пісня.

Діти, а як ви вважаєте, про що буде йти мова? Про який човен?(Передбачення).

Отже, слухаємо.(Слухання пісні «Човен»).

Прийом «Займи позицію».

Чи сподобалась вам пісня?

Якщо «да» - чому?

Якщо « ні» -чому?

Дякую за відповіді.

 

VIII. Підсумок уроку.

Діти. Ми сьгодні з вами зібрали всі знання в кейс. Але ми його не будемо закривати, бо попереду вас чекають нові факти творчості писменника.

 

 Є люди, саме існування яких робить життя радісним і щасливим. До таких людей належить І.Я. Франко.

 Як писав  Роман Завадович:

                                          Франко – то гордість і окраса

 

                                           свого народу і землі.

 

                                           Він мов молодший брат Тараса,

 

                                           обидва –  волі ковалі.

 

 

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку