Пропоную один з варіантів проведення підсумкового уроку за темою "Країни Європи". Це не контрольна робота. Завдання спрямовані не лише на перевірку знань учнів за темою, а і розвиток уваги, вміння працювати як самостійно так і у парі, швидко орієнтуватися у ситуації. Урок пройде цікаво і весело)
Шановні колеги, останнє завдання уроку (тест) розроблений не мною, ресур з якого він брався нажаль був втрачений і забутий. Раптом знайдеться автор, буду рада доповнити публікацію його даними. Дякую за розуміння)
Підсумковий урок за темою «Країни Європи»
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання за вивченою темою; визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками; розвивати вміння працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних рівнів складності; виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість.
Обладнання: атласи, роздавальні матеріали із завданнями.
Тип уроку: повторення, узагальнення, систематизації, контролю та корекції знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Ми про Європу говорили не один урок
Знання отримали, пішли вперед на крок.
Дізнались про Німеччину, Італію, Париж
І перевірити знання залишилось сьогодні лиш.
Згадати ЕГП і європейське господарство
Та особливості населення все цього ж царства.
Країни і столиці повторити,
Оцінки гарні за тему заробити.
Вам настрою бажаю гарного,
Включайтеся в роботу - починаємо!
ІІІ. Основна частина
1. Знайди пару (половині учнів роздаються картки з написом європейської країни, іншій половині – картки з написом столиць. Учням потрібно обрати собі пару, в якій вони і будуть далі працювати)
2. Робота в парах. Подорож Європою (виправ помилку)
Подорож Європою
1. Впродовж вивчення теми «Країни Європи» ми дізналися багато цікавого. Європа розташована у східній (західній) частині Євразійського континенту.
2. Європа омивається Тихим, Атлантичним та Північно-льодовитим океанами.
3. Більшу частину рельєфу Європи займають гори ( рівнини), але є і такі відомі гірські системи як Альпи, Піренеї, Скандинавські гори, Карпати, а також Гімалаї в якій знаходиться найвища точка Європи г. Мон-Блан.
4. Європа розташована переважно в тропічному і субтропічному кліматичних поясах і лише південна частина Італії в помірному поясі, завдяки чому там є можливість збирати врожай двічі на рік.
5. Переважна більшість населення Європи зайнята в сільському господарстві (у сфері обслуговування), так як економіка європейських країн не дуже розвинена. (розвинена)
6. Серед найрозвиненіших країн Європи виділяють Німеччину, Францію, Румунію, Італію та Великобританію.
7. Подорожуючи Європою ми відвідали такі країни як: Росія, Польща, Греція, Швейцарія, а особливе захоплення викликала Мексика, що вважається лісовим фондом Європи. (Швеція, Фінляндія)
8. Не оминули ми і рідної України, яка розташована на Півночі (центрі) Європи.
9. Побувавши в Німеччині ми дізналися про те, що це країна-виробник найякіснішого авто у світі. Особливо нас вразила жовта Феррарі , що стояла біля Біг-Бену. (Феррарі- італійське авто, Біг-Бен знаходиться у Великобританії)
10. Далі була Франція, з її ароматними парфумами та незабутнім смаком піцци та макаронів. ( це в Італії)
11. Побувавши в Італії ми не могли відвести погляду від величі Ейфелевої вежі ( у Франції), що височить у центрі Лондона.( столиця Італії Рим, Лондон - Великобританія).
12. Великобританія славиться у всьому світі своєю вовною, а також Віденським вальсом. (Австрія)
13. Були ми і у країнах-сусідах України, найближчими з яких є Польща, Угорщина, Румунія, Молдова ну і звичайно ж неповторна Греція.
14. Закінчуючи свою подорож ми, на знак подяки за чудово проведений час, подарували всім китайцям (європейцям) свою посмішку.
3. Завдання Чия це мелодія? (учням пропонується прослухати декілька композицій на різних мовах, за якими вони мають встановити країну, якою мовою звучала композиція)
4. Гра асоціації « країни Європи » робота у групах (учням пропонується підібрати слова асоціації до країн Європи: Німеччина, Франція, Італія, Великобританія, Росія, Україна, Білорусь та + одна країна на розсуд учнів. Країна обирається навмання – роздаються картки.)
5. Європа очима учнів (робота в парах з картою, учням роздаються малюнки які характеризують країну, а вони мають їх прикріпити на карту.)
1)Франція – Ейфелева вежа;
2) Великобританія – червоний автобус;
3) Італія – піцца;
4) Німеччина – BMW;
5) Австрія – Віденський вальс;
6) Бельгія – Брюссельська капуста;
7) Чехія – пиво;
8) Іспанія- футбольний м’яч;
9) Молдова – вино;
10) Болгарія – болгарський перець;
11) Україна – сало;
12) Білорусь – картопля;
13) Росія – нафта, газ;
14) Фінляндія – ліс;
15) Ісландія – гейзер, вулкан.
16) Румунія – Дракула.
IV. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.
Учні виконують тест, самоперевірка.
Тест «Країни Європи»
1. Основою промисловості країн Західної Європи є:
а) гірничодобувна промисловість;
б) виробництво мінеральних добрив;
в) виплавлення міді;
г) машинобудування.
2. На вирощуванні ячменю та хмелю спеціалізується:
а) Німеччина;
б) Нідерланди;
в) Франція;
г) Італія.
3. Найбільша частка експортної продукції Росії припадає на:
а) паливно-енергетичну сировину;
б) продукцію машинобудування;
в) сільськогосподарську продукцію;
г) продукти харчування.
4. Найбільша країна Європи (без Росії) за площею:
а) Іспанія;
б) Україна;
в) Франція;
г) Польща.
5. Для населення більшості країн Європи є характерними:
а) перший тип відтворення, високі показники густоти населення та рівня урбанізації; б) другий тип відтворення, висока густота населення;
в) перший тип відтворення, низький рівень урбанізації;
г) другий тип відтворення, низькі показники густоти населення та рівня урбанізації.
6. Картопля є головною експортною сільськогосподарською культурою:
а) України;
б) Німеччини;
в) Румунії;
г) Білорусі.
7. Найбільша питома вага електроенергії, що виробляється на АЕС у:
а) Польщі;
б) Норвеґії;
в) Ісландії;
г) Франції.
8. Установіть відповідність між центрами туризму та країнами:
а) Ярославль, Загорськ, Кострома; 1) Франція;
б) Краків, Сопот, Зельона-Ґура; 2) Росія;
в) Карлові Вари, Прага; 3) Польща;
г) Цюріх, Женева. 4) Швейцарія;
5) Чехія.
9. Установіть послідовність розташування країн Європи із заходу на схід:
а) Австрія;
б) Швейцарія;
в) Франція;
г) Угорщина.
1. Впродовж вивчення теми «Країни Європи» ми дізналися багато цікавого. Європа розташована у східній частині Євразійського континенту.
2. Європа омивається Тихим, Атлантичним та Північно-льодовитим океанами.
3. Більшу частину рельєфу Європи займають гори, але є і такі відомі гірські системи як Альпи, Піренеї, Скандинавські гори, Карпати, а також Гімалаї в якій знаходиться найвища точка Європи г. Мон-Блан.
4. Європа розташована переважно в тропічному і субтропічному кліматичних поясах і лише південна частина Італії в помірному поясі, завдяки чому там є можливість збирати врожай двічі на рік.
5. Переважна більшість населення Європи зайнята в сільському господарстві, так як економіка європейських країн не дуже розвинена.
6. Серед найрозвиненіших країн Європи виділяють Німеччину, Францію, Румунію, Італію та Великобританію.
7. Подорожуючи Європою ми відвідали такі країни як: Росія, Польща, Греція, Швейцарія, а особливе захоплення викликала Мексика, що вважається лісовим фондом Європи.
8. Не оминули ми і рідної України, яка розташована на Півночі Європи.
9. Побувавши в Німеччині ми дізналися про те, що це країна-виробник найякіснішого авто у світі. Особливо нас вразила жовта Феррарі , що стояла біля Біг-Бену.
10. Далі була Франція, з її ароматними парфумами та незабутнім смаком піцци та макаронів.
11. Побувавши в Італії ми не могли відвести погляду від величі Ейфелевої вежі, що височить у центрі Лондона.
12. Великобританія славиться у всьому світі своєю вовною, а також Віденським вальсом.
13. Були ми і у країнах-сусідах України, найближчими з яких є Польща, Угорщина, Румунія, Молдова ну і звичайно ж неповторна Греція.
14. Закінчуючи свою подорож ми, на знак подяки за чудово проведений час, подарували всім китайцям свою посмішку.