Підсумковий урок на тему "Опрацювання текстових даних"

Про матеріал

Урок, представлений в даній розробці, містить елементи ділової гри. Урок цікавий для дітей формою проведення та нестандартними завданнями, які використовуються в ході роботи. Також був присутній дух змагання, а це завжди стимулює учнів до активної роботи на уроці.

Перегляд файлу

Тема: «Підсумковий урок з теми «Опрацювання текстових даних»»

Мета:

навчальна: узагальнити і систематизувати теоретичні знання і практичні навички з теми «Опрацювання текстових даних»; повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал.

розвивальна: розвивати світогляд учнів, комунікативні навички, увагу, кмітливість, навички роботи із текстовим документом.

виховна: виховувати інформаційну культуру, цікавість до предмета, вміння працювати у команді.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Обладнання та наочність: персональні комп’ютери, MS Word, роздатковий матеріал, навчальна презентація, проектор.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Бесіда.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми, мети та завдань уроку

На цьому уроці ми повинні повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал з теми «Опрацювання текстових даних», а також визначити рівень засвоєння вами знань, умінь та навичок з даної теми.

Багато людей різних професій практично щодня стикаються з необхідністю публікації своїх матеріалів. Це письменники, поети, журналісти, дизайнери,  вчителі.

Сьогоднішній урок ми проведемо у  формі ділової гри.

Уявіть, що наш клас сьогодні – це два салони відомих друкарських видань, у яких з’явилась можливість підписати угоду з дуже відомою фірмою. Але ця фірма обере тільки один з салонів. Для підписання угоди з фірмою необхідно пройти ряд відбірних етапів.

Сьогодні ми побачимо – хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший!

Прошу директорів салонів представити свою команду.

Девіз уроку:

Успіх не є ключем до щастя.

Щастя - ось ключ до успіху.  Якщо ви любите те, що робите, ви будете успішним.

Альберт Швейцер

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Розминка

Повторення правил техніки безпеки

Кожна фірма піклується про своїх працівників та про свою безпеку. Тому зараз я пропоную вам пригадати правила техніки безпеки.

Я буду зачитувати  твердження, якщо вони правильні, то ви  підіймайте блакитний прапорець,   якщо не правильні,  то жовтий.

В кабінет інформатики потрібно вбігати
і при цьому сильно кричати.

 

-

В кабінет інформатики потрібно входити спокійно в брудному взутті і верхньому одязі.

 

-

Працювати  можна тільки на комп’ютері,
у якого немає пошкоджень.

+ 

Вмикати і вимикати комп’ютер можна тільки з дозволу  учителя.

+

Завжди намагайтесь самостійно усувати неполадки у роботі апаратури; не потрібно повідомляти про це учителя.

-

Прийшовши на урок, приносьте із собою їжу та напої .

-

Працювати на клавіатурі потрібно чистими, сухими руками; легко натискаючи на клавіші, не допускаючи різких ударів.

+

Обов’язково потрібно торкатися і висмикувати дроти з розетки.

-

Не можна пересувати системний блок, монітор.

+

При роботі за комп'ютером потрібно дотримуватись правильної постави.

 

+

 

 

ІV. Основна частина

1) «Інформаційне лото»

Завжди цінують те друкарське видання, яке надає правдиву інформацію читачеві. Зараз ми перевіримо, який з двух салонів надасть нам більше корисної та правдивої інформації.

Вам потрібно правильно сформулювати означення.

 

Текстові редактори – це … 

програми, що дозволяють створювати тексти з простим форматуванням

Текстові процесори – це …

програми, що дозволяють створювати тексти зі складним форматуванням

Символ – це …

мінімальна одиниця текстової інформації

Форматування тексту – це …

надання тексту відповідного вигляду за заданими параметрами

Редагування тексту – це …

внесення змін у набраний текст

Кегль – це …

задання розміру шрифту в пунктах

Нумерований список – це …

послідовність абзаців, на початку кожного з яких стоїть порядковий номер або літера

Колонтитул – це …

текст, розміщений на зарезервованому місці зверху і (або) знизу аркуша для друкування номера сторінки, назви книги, розділу тощо

Стилі – це …

іменовані набори значень параметрів оформлення тексту

Виставляння об'єктів – це …

додавання до документа рисунків, формул, діаграм, схем тощо.

 

 

2) «Співбесіда»

Кожна команда одержує картки з запитаннями та обговорює відповіді командно. Час на обміркування – 5 хвилин.

 

Дайте відповіді на запитання.

 

Команда 1

1. Які програми для опрацювання текстів вам відомі?

2. Які ви знаєте формати текстових документів?

3. Які параметри має шрифт?

 

Команда 2

1. Назвіть основні об’єкти текстового документу.

2. Які дії можна виконувати над зображеннями?

3. Помилки яких видів можуть траплятись у тексті?

 

 

 

 

3) «Шерлок Холмс»

 

Знайдіть приховані слова. На виконання цього завдання відводиться 5 хвилин.

Правильність виконання перевіряє жюрі.

 

 

4) «Головний редактор»

4.1. Завдання для капітанів команд

Робота з комп’ютером

Завдання.

1. Відредагуйте текстовий документ Моя команда

2. Параметри: вирівнювання – по центру, шрифт – Times New Roman; розмір - 14; накреслення - курсив; міжрядковий інтервал – 1,5; список - нумерований.

3. Додайте до документу фотокартку (знайти у папці Мій салон) своєї команди. Відредагуйте її.

4. Збережіть створений документ.

4.2. Робота команд

Поки капітани команд виконують завдання – інші учасники відгадують загадки.

 

1) Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен… (Word)

2) Він покаже все на світі:
             Що малюють, пишуть діти,
              Грають як і що співають,
              І як пошту відправляють
           Все, що є, відображає,
                              Без нього комп’ютера немає. (Монітор)

3) Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (Мишка)

 

4) А, Б, В, Г, Д і кома –

                                         Всім, напевно, вже відома

                                        Така клавішна структура.

                                          Звісно ж це… (Клавіатура)

5) Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

                                           Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний… (Блок)

6) Ось я кнопку натискаю
              І папір вже заправляю.
              Він друкує без зупинки
              Вірші, пісні і картинки
             І швидкий він, наче спринтер
             Відгадайте, що це?.. (Принтер)

7) Ця всесвітня мережа

Скільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати. (Інтернет)

8) Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноутбук)

 

5) «Інформатор»

На слайді буде зображено ярлик програми для опрацювання текстових документів. Вам необхідно назвати цю програму та вказати формат текстового документа цієї програми.

Блокнот (*.txt)

   Word 2003 (*.doc)

Word 2007 (*.docx)

   LibreOffice (*.odf)

 

6) «Дуель»

Команди-суперники ставлять запитання один-одному.

 

V. Підведення підсумків уроку

1) Оголошення результатів

2) Вручення сертифікатів

3) Виставлення оцінок

 

VІ. Домашнє завдання

Скласти кросворд або тести на тему «Опрацювання текстових даних»

 

 

 

 


Ї
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку