Медіаосвіта - це потреба часу. Медіаосвіта відкриває більші можливості для розвитку дитини, її інтелектуального і творчого потенціалу, здібностей, самостійного мислення. Саме в рамках медіаосвіти можливий розвиток умінь орієнтуватися в сучасних інформаційних потоках, підвищення рівня медіаграмотності школярів, зміна їхньої позиції при сприйнятті різних медіатекстів – з пасивного поглинання до критичного аналізу одержуваної інформації.
Медіаосвіта — частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп'ютерно опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій
Завдання медіаосвітинавчити людину сприймати, переробляти, розуміти інформацію, що передається каналами ЗМІ (у широкому тлумаченні), усвідомлюючи наслідки її впливу на психіку;розвивати критичне мислення, уміння розуміти прихований зміст повідомлень, протистояти маніпулюванню;виховувати такого споживача медіа, котрий міг би ефективно задовольняти свої інтереси, використовуючи засоби масової комунікації, опановував способами спілкування на основі невербальних форм комунікації;формувати уміння знаходити, готувати, передавати і приймати необхідну інформацію з використанням різноманітних технічних засобів (комп’ютери, модеми, факси, мультимедіа) і сучасних інформаційних технологій.
Медіаграмотність – це рівень медіакультури, який стосується вміння користуватися інформаційно-комунікаційною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції, тобто розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні до 2020 р.(постанова № 1-7/6-150 від 20 травня 2010 р.) Всеукраїнський експеримент (2011-2016) (наказ МОН молодь спорту № 886 від 27.07.2011) Розвиток медіаосвіти в УкраїніНова редакція Концепції впровадження медіаосвіти в Україні (схвалена Президією НАПН України 21 травня 2016 р.)
«Щоб дитина грамотно споживала медіа, треба поставити її в позицію творця» Л. Найдьонова. Виконують операції з інформацією, критично оцінюють їїСтворюють, редагують статті, друковані, електронні публікаціїСтворюють логотипи, листівки. Створюють слайдові презентації, відеоролики. Виконюють операції з аудіо- та відео файлами
Пояснювально- ілюстративні Повідомлення інформації про медіа Репродуктивні Проблемні Пошукові та дослідницькі Розробка та застосування завдань на основі медіа Аналіз тексту або ситуацій на основі медіа Пошуково-творча діяльність. Методи медіаосвіти. За рівнями пізнавальної діяльності
Список опрацьованої літературиhttps://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43755/Дементієвська Н. Формування навичок критичного оцінювання ресурсів Інтернету у користувачів різного віку / Н. Дементієвська // Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. – Тернопіль, 2008. – № 7. – С. 103-107. Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід: Навчально-методичний посібник / За ред. Л. А. Найдьонової, О. Т. Баришпольця. – К.: Міленіум, 2010. – 440 с. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; за науковою редакцією В. В. Різуна. – Київ : Центр вільної преси, 2012. – 352 с.