Підсумковий урок-подорож "Розмноження рослин"

Про матеріал
Дана розробка конспекту уроку може бути використана для проведення підсумкового заняття з біології у 6 класі. Також як відкритий урок-презентація.
Перегляд файлу

Підсумковий урок – «подорож»

Тема: РОЗМНОЖЕННЯ РОСЛИН

Мета: навчальна: формувати в учнів знання про розмноження рослин як одну з

           особливостей живих організмів, чітке уявлення про способи розмноження

           рослин, будову генеративних органів та їх функції;

 розвивальна: розвивати вміння аналізувати, виділяти головне;

 виховна: виховувати культуру спілкування, інтерес до вивчення предмета.

Обладнання і матеріали: атестаційні листи, трафарети з назвами станцій

 «Термінологічна», «Перевір себе», «Експериментальна», «Плодова», «Для

 допитливих», дидактичні картки, картки з тестовими завданнями, насіння

 рослин, пагони традесканції, борошно, марля, спиртівка, пробірко тримач,

 пробірки, сірники, сухе зерно пшениці, аркуш білого паперу.

Тип уроку: коригування та контролю знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

- Добрий день, учні!

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо здійснювати підсумкову подорож по темі «Розмноження рослин».

II. Основна частина.

     1. Рекомендації до проведення гри.

  • На сьогоднішній урок ви поділені на   команди. Кожна команда визначає собі капітана. А подорожувати ми будемо по станціях (на дошці таблиця). Зараз ви отримаєте атестаційні листи, з якими «подорожуватимете» по станціях і виконуватимете запропоновані завдання. За правильно виконане завдання кожен з вас отримає відповідну кількість балів, які ми будемо вписувати до атестаційного листа. Переможе та команда, члени якої набрали найбільшу кількість балів.

 

 

     2.Станція «Термінологічна».

     - На цій станції ми перевіримо ваші знання термінів з даної теми. Я зачитую термін, а ви даєте відповіді. За кожен правильно сказаний термін ви отримуєте 0,25 бала, за 4 – 1 бал.

1. Квітка – це… (генеративний орган рослин, який забезпечує статеве розмноження рослин).

2. Квітконіжка – це… (тоненьке стебло, на якому тримається квітка)

3. Андроцей – це… (сукупність тичинок у квітці)

4. Двостатева квітка – це… (квітка у якої є тичинки й маточки)

5. Суцвіття – це… (група квіток, розміщена на стеблі в певному порядку)

6. Запилення – це… (процес перенесення пилку з тичинки на приймочку маточки)

7. Плід – це… (генеративний орган рослини, що виникає після запліднення у квітці й містить у собі насіння)

8. Насінина – це… (утвір у насінних рослин, що містить зародок, з допомогою якого ці рослини поширюються)

9. Маточка – це… (орган квітки покритонасінних рослин, який міститься в центрі квітки і складається з приймочки, стовпчика і зав’язі)

10. Тичинка – це… (орган квітки, в якому утворюються пилкові зерна. У тичинці розрізняють тичинкову нитку та пиляк)

11. Пиляк – це… (частина тичинки, в якій утворюється пилок)

12. Гінецей – це… (сукупність маточок у квітці)

13. Ендосперм – це… (тканина у насінні рослин, в якій відкладаються запасні поживні речовини, що їх використовує зародок під час свого розвитку)

14. Пилок – це… (сукупність пилкових зерен насінних рослин

15. Гамети – це… (статеві клітини)

16. Зав’язь – це… (нижня частина маточки, в яких містяться насінні зачатки).

- Закінчилась перша станція нашої подорожі і ми мандруємо далі. Наступна наша зупинка «Перевір себе». У вас на партах лежать тести. Вам потрібно обрати одну правильну із трьох можливих.

 

     3.Станція “Перевір себе»

Тести

1. Квітки, в яких є тичинки і маточки:

 А) одностатеві;   Б) нестатеві;  В) двостатеві.

2. Покрив квітки, утворений чашолистками й пелюстками:

 А) квітколоже;   Б) оцвітина;   В) квітконіжка.

3. Сукупність квіток, розташованих на загальній осі в певному порядку:

 А) бутон;    Б) суцвіття;   В) оцвітина.

4. Подвійне запліднення у квіткових рослин відкрив:

 А) К. Лінней;   Б) С. Навашин;   В) Л. Пастер.

5. Розкривним плодом є:

 А) зернівка;   Б) ягода;    В) горіх.

6. Головною запасною речовиною в насінні є:

 А) білки;    Б) вода;    В) мінеральні речовини.

7. Рослини, на яких розвиваються і маточкові, і тичинкові квітки, називаються:

 А) дводомними;   Б) двостатевими:   В) однодомними.

8. Суцвіття китиця має рослина:

 А) ромашка;   Б) біла акація;   В) вишня.

9. У маку плід:

 А) зернівка;   Б) сім’янка;   В) коробочка.

10. Статеве розмноження в рослин здійснюється:

 А) частинами тіла;  Б) гаметами;   В) спорами.

11. Бульбами розмножується:

 А) буряк;    Б) нарцис;    В) картопля.

12. Сукупність пелюсток у квітці:

 А) чашечка;   Б) віночок;    В) оцвітина.

 

13. Перенесення пилку з тичинки на приймочку маточки:

 А) запліднення;   Б) запилення;  В) розмноження.

14. Цибулинами розмножуються:

 А) нарцис;    Б) буряк;   В) конвалія.

15. Частина квітки, яка складається з приймочки, стовпчика, зав’язі:

 А) маточка;   Б) тичинка;  В) оцвітина.

16. У наслідок злиття двох статевих клітин утворюється:

 А) ендосперм;   Б) зигота;   В) яйцеклітина.

 

  • Ми виставляємо наступні бали в атестаційні листи і продовжуємо наші підсумкові змагання. Наступною буде практична зупинка. Назва цієї станції «Експериментальна». Кожна команда отримає по декілька практичних завдань, які стосуватимуться різних тем розмноження. За правильне виконання цього завдання ви отримаєте два бали.

 

ЗАВДАННЯ  1

Виконайте дослід, який доводить наявність білка та вуглеводів у насінні.

Обладнання і матеріали: борошно, вода, йод, склянка, шматочок марлі.

 

 

ЗАВДАННЯ  2

Висадіть насіння квасолі та пшениці в грунт.

Обладнання і матеріали: лінійка, прозорі пластикові склянки, заповнені грунтом, вода, насіння квасолі та пшениці.

 

 

ЗАВДАННЯ  3

Доведіть, що в насінні є жири.

Обладнання і матеріали: насіння соняшника, аркуш білого паперу (можна фільтрувальний папір).

 

 

ЗАВДАННЯ  4

Висадіть насіння кукурудзи та гарбуза в грунт.

Обладнання і матеріали: лінійка, прозорі пластикові склянки, заповнені грунтом, вода, насіння кукурудзи та гарбуза.

 

 

ЗАВДАННЯ  5

Доведіть, що в насінні є вода.

Обладнання і матеріали: пробірка, пробірко тримач, спиртівка, сірники, сухе насіння пшениці.

 

ЗАВДАННЯ  6

Висадіть насіння буряку та моркви в грунт.

Обладнання і матеріали: лінійка, прозорі пластикові склянки, заповнені грунтом, вода, насіння буряку та моркви.

 

 

ЗАВДАННЯ  7

Здійсніть вегетативне розмноження рослини з допомогою стеблового живця на прикладі традесканції.

Обладнання і матеріали: горщик, заповнений грунтовою сумішшю, пагін традесканції, склянка з водою, скляна баночка.

 

 

ЗАВДАННЯ  8

Здійсніть вегетативне розмноження з допомогою підземного пагона цибулини на прикладі цибулі ріпчастої.

Обладнання і матеріали: горщик, заповнений грунтовою сумішшю, склянка з водою, цибулина.

 

  • З практичними завданнями ви впорались. Результати своїх досягнень ви бачите на таблицях. А ми рухаємося далі і наступна станція – «Плодова». На дошці ви бачите зображене дерево – «Дерево знань». Листочки на дереві мають на зворотньому боці кишеньки із завданнями. Представники груп отримують з дерева завдання: за малюнком у кишеньці потрібно визначити назву плоду, соковитий він чи сухий, одно- чи багатонасінний. Результати записуємо у таблички, які є у вас на партах.

Малюнок

Відповідь

Кавун

 

Помідор

 

Капуста

 

Огірок

 

Лимон

 

Черешня

 

Горох

 

Яблуня

 

Груша

 

Слива

 

Соняшник

 

Гриб підберезник

 

Ліщина

 

Мак

 

Вишня

 

Шовковиця

 

 

  • І ще одна станція позаді. Виставляємо в атестаційні листи ваші отримані бали. Бачимо результати і переходимо до останньої станції, станції, яка принесе додаткові бали для декількох учнів та й підсилить команду взагалі. Станція – «Для допитливих». Учні по одному підходять і тягнуть собі запитання. Маючи декілька секунд обдумати потрібно дати відповідь на запитання.
  •  

Станція «Для допитливих»

1. Який плід називають простим, а який – складним, або збірним?

2. Які функції властиві зав’язі, зеленим та дозрілим плодам?

3. виходячи з уявлення про те, що квітка – це видозмінений пагін, назвіть частини квітки, що мають стеблове та листкове походження.

4. В яких рослин найбільші і найменші квітки?

5. Відомо що еволюція квітки пов’язана з еволюцією способів запилення. Доведіть це й наведіть приклади пристосувань квітки до агентів запилення.

6. Поясніть у чому полягає значення самозапилення для поширення рослин на великі відстані?

7. Чи видають рослини звуки?

8. Великий пароплав «Харків» йшов з-за кордону до рідних берегів. Всі його трюми були заповнені бобами. Недалеко від Константинополя сталася неприємність: пароплав наскочив на кам’янисту міль. Він пройшовся днищем по дну і, зробивши невелику пробоїну, так би й доплив до Одеси, якби не боби. Пароплав розломався на дві частини. На щастя, ніхто не постраждав. Яка причина аварії?

 

III. Підсумок уроку та виставлення оцінок.

- Отож ви дали відповіді на останній конкурс нашого підсумкового уроку. Зараз ми зробимо підсумок за результатами всіх станцій пройдених на сьогоднішньому уроці.

 За результатами конкурсу ми бачимо, що перемогла команда… .

 На сьогоднішньому уроці ми можемо виставити такі бали учням…

 

IV. Домашнє завдання. Приготувати розповідь про…

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку