Тема: Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами
Мета: сприяти закріпленню знань, умінь та навичок учнів при виконанні дій з натуральними числами, в процесі розв’язування задач сприяти формуванню основних математичних компетенцій (процедурної, логічної, дослідницької та методологічної);
сприяти вихованню активності, уваги, наполегливості, прищеплювати любов до математики;
сприяти розвитку навичок усної лічби, обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність, творчість.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок
Обладнання: підручник, посібник, кінопроектор, ноутбук, екран, роздатковий матеріал
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети і завдань уроку (слайд 1)
Сьогодні у нас незвичайний урок. Протягом двох місяців ми з вами знайомилися з натуральними числами, додавали, віднімали, множили і ділили. А сьогодні спробуємо вирушити у цікаве далеке плавання Математичним океаном. Перед вами карта подорожі. Ми відвідаємо Царство чисел, Таємничий острів, Бухту дружби, Королівство Кенгуру. Тому ми об’єднуємося у 3 команди і відправляємося у подорож. (слайд 2-3)
ІІ. Засвоєння вивченого матеріалу
Дме холодний вітер. Перед нами – Царство чисел. У цій країні мешкає багато різних жителів. Ось поважні натуральні числа, які оселилися в цій країні першими й пишаються своїм найдавнішим походженням, адже їх використовують для лічби уже кілька тисячоліть. У цій країні багато інших жителів, з якими ви будете знайомитися пізніше. (слайд 4)
Мешканці країни пропонують вам взяти участь у конкурсі «Продовж думку». (слайд 5)
Ви добре справилися із завданнями, тому ми можемо відправлятися далі, а попереду нас чекає Таємничий острів. А щоб до нього потрапити, потрібно обійти рифи. А допоможе нам в цьому веселий дельфінчик, якщо команди допоможуть йому розв’язати задачу. (слайд 6)
Задача від дельфінчика. (слайд 7)
У мене є справжній друг – Вінні Пух. У нього було 42 кг меду. Він з’їдає по 2 банки щодня, а кожна банка містить 600 грам меду. Допоможіть йому підрахувати, скільки в нього залишиться меду, якщо він їсть його вже 18 днів.
Дельфін допоміг обійти нам підводні рифи і ми без проблем потрапляємо до Таємничого острова, на якому нас чекає цікава гра «Математичне лото». (слайд 8)
219*380 |
54384+38912 |
60080-52466 |
105*420 |
2888/76 |
4040/40 |
Велика картка відповідей (слайд 9)
83220 |
93296 |
7614 |
44100 |
38 |
101 |
Діти, ілюстрацію до якої з казок ви бачите на малюнку? Які риси характеру Попелюшки вам найбільше подобаються? (слайд 10)
А попереду нас чекає Бухта Дружби (слайд 11). Під час подорожі ви стомилися сидіти на кораблі, отож, давайте проведемо фізкультхфилинку
У бухті Дружби проживають люди, які є справжніми друзями, і вони хочуть перевірити, якими ж друзями є ви. Кожна команда отримує завдання із прикладами і таблицею – кодом до них. Кожній відповіді прикладу відповідає певна буква. Виконавши завдання, ви отримаєте вислів(слайд 12).
В – 1
В - 1 |
404 |
3968 |
3878 |
2814 |
23 |
8100 |
А |
І |
У |
Л |
С |
К |
В – 2
В -2 |
5089 |
25 |
2928 |
5418 |
4376 |
606 |
П |
У |
Є |
А |
- |
Н |
В –3
В -3 |
5375 |
303 |
2837 |
24 |
9000 |
4016 |
А |
Ж |
Д |
Б |
Р |
У |
Отож, у нас вийшов вислів «У класі – панує дружба!» (слайд 13).
Палундра! На горизонті з’явилися пірати! Наші радисти отримали від них ультиматум: або команди розв’язують приклади, або пірати беруть вас у полон. (слайд 14-15).
49184+4575:15 – 6293 –33999 (9724)
(306307-187 36):45+5780 (7718)
1885:(542-477)+48 (134-92) (2045)
Ви вдало справилися із завданнями. І нам залишилося відвідати ще одне Королівство, яке носит назву «Кенгуру» (слайд 16). Скажіть, будь ласка, як кенгуру пов’язане з математикою?
Тож давайте спробуємо розв’язати кілька завдань із Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» (слайд 17- 19).
ІІІ. Підсумок уроку
Ось і закінчується наша подорож, ми повертаємось додому, а зараз прошу написати ваші враження від подорожі і покласти їх у пляшку, яку ми відправимо у море (слайд 20-21).
ІУ. Домашня робота (слайд 22).
Рівень А №530, №532
Рівень Б №537, №539
Рівень В №541, №543
1