Підсумковий урок "Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами"

Про матеріал
Конспект підсумкового уроку "Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами" для учнів 5 класу
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами

Мета: сприяти закріпленню знань, умінь та навичок учнів при  виконанні дій з натуральними числами, в процесі розв’язування задач сприяти  формуванню основних математичних компетенцій (процедурної, логічної, дослідницької та методологічної);

          сприяти вихованню активності, уваги, наполегливості, прищеплювати любов до математики;

          сприяти розвитку навичок усної лічби, обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність, творчість.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок

Обладнання: підручник, посібник, кінопроектор, ноутбук, екран, роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети і завдань уроку (слайд 1)

Сьогодні у нас незвичайний урок. Протягом двох місяців ми з вами  знайомилися з натуральними числами, додавали, віднімали, множили  і ділили. А сьогодні спробуємо вирушити у цікаве далеке плавання Математичним океаном. Перед вами карта подорожі. Ми відвідаємо Царство чисел, Таємничий острів, Бухту дружби, Королівство Кенгуру. Тому ми об’єднуємося у 3 команди і відправляємося у подорож. (слайд 2-3)

ІІ. Засвоєння вивченого матеріалу

Дме холодний вітер. Перед нами – Царство чисел. У цій країні мешкає багато різних жителів. Ось поважні натуральні числа, які оселилися в цій країні першими й пишаються своїм найдавнішим походженням, адже їх використовують для лічби уже кілька тисячоліть. У цій країні багато інших жителів, з якими ви будете знайомитися пізніше. (слайд 4)

 Мешканці країни пропонують вам взяти участь у конкурсі «Продовж думку». (слайд 5)

  1. Числа, що використовуються при лічбі предметів, називаються …. (натуральними).
  2. Компоненти дії додавання називаються … (доданками)
  3. Найменше натуральне число - … (1).
  4. Результат дії додавання … (сума).
  5. Компоненти дії віднімання … (зменшуване, від’ємник).
  6. Яким є найбільше натуральне число? ( не існує).
  7. Результат дії віднімання … (різниця)
  8. Компоненти дії множення … (множники).
  9. Компоненти дії ділення … (ділене, дільник).
  10. Результат дії множення … (добуток).
  11. Результат дії ділення … (частка).
  12. На яке число ділити не можна?  (0).
  13. Якщо один із множників дорівнює 1, то добуток дорівнює … (другому множнику).
  14. Залишок при ділення називається … (остачею).
  15. Якщо число поділити саме на себе, то отримаємо … (1).

Ви добре справилися із завданнями, тому ми можемо відправлятися далі, а попереду нас чекає Таємничий острів. А щоб до нього потрапити, потрібно обійти рифи. А допоможе нам в цьому веселий дельфінчик, якщо команди допоможуть йому розв’язати задачу. (слайд 6)

Задача від дельфінчика. (слайд 7)

У мене є справжній друг – Вінні Пух. У нього було 42 кг меду. Він з’їдає  по 2 банки щодня, а кожна банка містить 600 грам меду. Допоможіть йому підрахувати, скільки в нього залишиться меду, якщо він їсть його вже 18 днів.

Дельфін допоміг обійти нам підводні рифи і ми без проблем потрапляємо до Таємничого острова, на якому нас чекає цікава гра «Математичне лото».   (слайд 8)

219*380

54384+38912

60080-52466

105*420

2888/76

4040/40

Велика картка відповідей   (слайд 9)

83220

93296

7614

44100

38

101

Діти, ілюстрацію до якої з казок ви бачите на малюнку? Які риси характеру Попелюшки вам найбільше подобаються?  (слайд 10)

  • відповіді-

А попереду нас чекає Бухта Дружби (слайд 11). Під час подорожі ви стомилися сидіти на кораблі, отож, давайте проведемо фізкультхфилинку

  • фізкультхвилинка

У бухті Дружби проживають люди, які є справжніми друзями, і вони хочуть перевірити, якими ж друзями є ви. Кожна команда отримує завдання із прикладами і таблицею – кодом до них. Кожній відповіді прикладу відповідає певна буква. Виконавши завдання, ви отримаєте вислів(слайд 12).

          В – 1

  1. 4806 – 928
  2. 7851+249
  3. 402 7
  4. 4444:11
  5. 575:25
  6. 124 32

В - 1

404

3968

3878

2814

23

8100

А

І

У

Л

С

К

В – 2

  1. 5205 – 829
  2. 4764+325
  3. 609 9
  4. 6666:11
  5. 625:25
  6. 122 24

В -2

5089

25

2928

5418

4376

606

П

У

Є

А

-

Н

 

 

В –3

  1. 3804-967
  2. 8876+124
  3. 502 8
  4. 3333:11
  5. 600:25
  6. 125 43

В -3

5375

303

2837

24

9000

4016

А

Ж

Д

Б

Р

У

Отож, у нас вийшов вислів «У класі – панує дружба!» (слайд 13).

 

Палундра! На горизонті з’явилися пірати! Наші радисти отримали від них ультиматум: або команди розв’язують приклади, або пірати беруть вас у полон. (слайд 14-15).

49184+4575:15 – 6293 –33999                 (9724)

(306307-187 36):45+5780                         (7718)

1885:(542-477)+48 (134-92)                      (2045)

Ви вдало справилися із завданнями. І нам залишилося відвідати ще одне Королівство, яке носит назву «Кенгуру»  (слайд 16). Скажіть, будь ласка, як кенгуру пов’язане з математикою?

  • відповіді

Тож давайте спробуємо розв’язати кілька завдань  із Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру»  (слайд 17- 19).

  1. До числа 6 додамо 3, потім помножимо результат на 2 і додамо 1. Результат буде таким:
    А: (6+3*2)+1
    Б: 6+3*2+1
    В:(6+3)*(2+1)
    Г:(6+3)*2+1
    Д:6+3*(2+1)
  2. Іра і Олег взяли у бабусі кошик із яблуками і грушами, всього 25 років. По дорозі додому Іра з’їла 1 яблуко і 3 грушки, а Олег – 3 яблука і 2 грушки. Удома вони з’ясували, що принесли однакову кількість грушок і яблук. Скільки грушок вони взяли у бабусі?
    А: 10   Б: 13  В:  16   Г:  20  Д:  21

ІІІ. Підсумок уроку

Ось і закінчується наша подорож, ми повертаємось додому, а зараз прошу написати ваші враження від подорожі і покласти їх у пляшку, яку ми відправимо у море  (слайд 20-21).

ІУ. Домашня робота  (слайд 22).

Рівень А №530, №532
Рівень Б №537, №539
Рівень В №541, №543

1

 

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку