Урок-віночок з математики
в 5-Б класі
Тема уроку: Множення і ділення натуральних чисел, їх властивості
Мета уроку:
Обладнання:
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку.
плести віночок.
Найбільшу відзнаку українського національного вбрання становив віночок зі стрічками. Український віночок, оспіваний у піснях, оповитий легендами і переказами, був символом добра і надій.
Український віночок – не просто краса, а й оберіг „Знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, ми ж будемо плести вінок з 12 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню.
Приступаємо до роботи.
1 завдання. Усний рахунок.
Обчисліть:
2 49 50 = 3 5 8 3 =
49 9 + 21 9 = 13 2 5 6 =
25 78 4 = 239 47 + 239 53 =
316 5 – 216 5 = 111 6208 – 11 6208 =
Спростіть вираз:
2 Х 15 = 3 У 15 =
6 а 13 6 = 7 в 8 а =
27 Х – 19 Х = 35 Х – 18 Х =
32 У – 14 У + У = 40 У – 12 У + У =
Виконайте ділення:
432: 4 = 609: 3 =
3600: 6 = 1500: 50 =
Усний рахунок проводиться у вигляді „Хто швидше зірве квітку”.
Учні рахують усно, записуючи відповіді в зошиті, кодуючи відповідь 1 Я.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3600:6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
432:4 |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
32у-14у+у |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
27х-19х |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
6а3в |
|
|
|
1500:50 |
||
|
|
|
|
2х15 |
|
|
|
609:3 |
|
|
|
|
|
|
3165- 2165 |
|
|
|
40у-12у+у |
|
|
|
|
|
|
25784 |
|
|
|
35х-18х |
|
|
|
|
|
|
499+ 219 |
|
|
|
7в8а |
|
|
|
|
|
|
24950 |
|
|
|
3у5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1116208- 116208 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23947+ 23953 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13256 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3583 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 завдання. Математичний диктант, виконується на голубих листочках з квіткою барвінку в куточку листка, кодуємо 2 Б.
Учні працюють за варіантами. Два учні (по одному від кожного варіанта) викликаються до дошки, інші працюють на місці.
По закінченні роботи проводиться взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою.
Максимальна оцінка – 12 балів. За кожну правильну відповідь на питання № 1-6 нараховується 1 бал, за правильну відповідь на питання № 7-9 – 2 бали. За неправильну відповідь бали не нараховуються.
Оцінки учні виставляють один одному. Учитель підводить підсумок, аналізує основні моменти раціонального обчислення.
Оцінки виставляються в журнал за бажанням учнів.
|
І варіант |
ІІ варіант |
|
|
|
1. |
Запишіть: |
|
|
переставний закон множення для довільних чисел Х і У |
сполучний закон множення для довільних чисел m, n і k |
|
|
|
2. |
Запишіть розподільний закон множення: |
|
|
відносно дій віднімання для довільних чисел S, t і p. |
відносно дій додавання для довільних чисел S, t і p. |
|
|
|
3. |
Знайдіть значення виразу, якщо k = 1000, t = 100 |
|
|
435k + 273t |
386k + 723t |
|
|
|
4. |
Обчисліть, обираючи зручний порядок дій: |
|
|
4 256 25 = |
125 17 8 = |
|
|
|
5. |
При яких значеннях Х виконується рівність? |
|
|
126: Х = 126 |
Х: 715 = 1 |
|
|
|
6. |
Обчисліть: |
|
|
0: 75 + 36: 36 + 0 17 = |
41: 41 + 0: 59 + 0 23 = |
|
|
|
7. |
Розв’яжіть рівняння: |
|
|
4 (Х + 3) = 28 |
7 (Х-2) = 35 |
|
|
|
8. |
Спростіть і обчисліть значення виразу: |
|
|
27а + 13а при а = 50 |
27в – 13в при в = 10 |
|
|
|
9. |
Порівняйте значення виразів: |
|
|
342: 6 + 258: 6 і 644: 4 – 244: 4 |
185: 5 + 315: 5 і 847: 7 – 147: 7 |
3 завдання. Учитель звертає увагу на те, що в деяких задачах на рух, де два об’єкти одночасно починають рухатись назустріч один одному або в протилежних напрямках, доцільно використовувати розподільний закон множення.
Запишіть формулу одночасного руху для зустрічного і для руху навздогін. Чому дорівнює в кожному з випадків швидкість зближення?
Зустрічний рух |
|
|
Рух навздогін |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 завдання. Розв’язування задач (самостійне).
Задача. Сороконожка поповзла за мурашкою, коли відстань між ними була 50 м. Швидкість сороконожки 8 м/хв., а швидкість мурашки 6 м/хв. Через скільки часу сороконожка дожене мурашку? |
|
Задача. Від калини до берези 560 м. З куща калини і берези назустріч один одному вилетіли комар і муха. Швидкість комара 30 м/хв., а швидкість мухи 50 м/хв. Через скільки хвилин вони зустрінуться? |
5 завдання. Колективне розв’язування задач з записами на дошці (на рух).
Із одного пункту одночасно в протилежних напрямках виїхали велосипедист і автомобіль. Швидкість руху велосипедиста 24 км/год., а швидкість автомобіля в 3 рази більша. На якій відстані один від одного будуть велосипедист і автомобіль через 4 години. |
|
Із двох міст, відстань між якими 800 км. Одночасно назустріч один одному вийшли два поїзди і зустрілись через 5 годин. Швидкість І поїзда 75 км/год.. З якою швидкість їхав другий поїзд? На якій відстані один від одного були вони через 3 години руху? |
6 завдання. Скласти вираз за схемою:
7 завдання. Розв’язування рівнянь (самостійне).
6 Х = 42 42: Х = 3 Х: 14 = 3
Х = 42: 6 Х = 42: 3 Х = 14 3
Х =7 Х = 14 Х = 42
Що означає а: в?
8 завдання. Колективне розв’язування із записами на дошці рівнянь.
(Х - 8): 4 = 14 (Х + 1): 6 + 7 = 12 65: (Х + 4) – 6 = 7
Х – 8 = 14 4 (Х + 1): 6 = 12 – 7 65: (Х + 4) = 7 + 6
Х – 8 = 56 (Х + 1): 6 = 5 65: (Х + 4) = 13
Х = 56 + 8 Х + 1 = 5 6 Х + 4 = 65: 13
Х = 64 Х + 1 = 30 Х + 4 = 5
Х = 30 – 1 Х = 5 – 4
Х = 29 Х = 1
9 завдання. Коментоване розв’язування рівнянь.
34Х – 9Х = 175 (Х - 5) (9 - Х) = 0
25Х = 175 Х – 5 = 0 або 9 – Х = 0
Х = 175: 25 Х = 5 Х = 9
Х = 7
10 завдання. Бліц-турнір.
11 завдання. Розшифруй слово. Що воно означає?
А |
46552: 92 |
|
Р |
47709: 57 |
|
О |
360594: 897 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
34504: 38 |
|
Б |
194880: 64 |
|
Т |
488520: 708 |
908 |
402 |
3045 |
837 |
402 |
690 |
506 |
Д |
О |
Б |
Р |
О |
Т |
А |
12 завдання. Задача зовсім не проста – знайти не кожен зможе. Чому тут рівна зірочка, велосипед і їжачок?
|
|
велосипед |
|
їжак |
|
7 |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
зірка |
|
їжак |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
велосипед |
|
їжак |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
велосипед |
|
0 |
|
зірка |
ІІ. Підсумок уроку.
От і закінчився урок математики „Плету я віночок”.
Народ раніше був ближче до природи, шанував її, освячував, оспівував, переймався її красою, ласкавістю, гордістю.
Ми часто забуваємо, що природа подарувала свої цілющі скарби людині навік. І ми не берегли їх, як своє життя, як свої знання. Любити, вивчати, спостерігати, осмислювати. І вона, розкриваючи дивовижні таємниці, озветься у нашій душі радістю буття, глибиною знань.
ІІІ. Завдання додому на індивідуальних картках.