Підсумковий урок-вікторина
з теми:
« Південна Америка» (7 клас )
Мета: повторити і закріпити знання про особливості природи та населення Південної Америки; продовжити формування навичок роботи з тематичними і контурними картами; навичок роботи в групі; стимулювати розвиток творчих здібностей учнів.
Обладнання: стінні фізична та політична карти світу, фізична карта Південної Америки, картки із завданнями.
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань,
урок-вікторина.
Структура уроку:
1.Організаційний момент
2.Мотивація навчальної діяльності
3.Хід вікторини
4.Підсумки вікторини
5.Домашнє завдання
Хід уроку / вікторини /
Змагання 1. «Назва команди»
За 1 хвилину обговорення учні мають придумати назву своєї команди (пов’язану з темою); обрати капітана
команди, який оголошує і пояснює назву своєї команди
/ 3 бали /
Змагання 2. «Розминка»
Це гра на швидкість. Кожна команда по-черзі отримує від учителя по 10 запитань. Відповідь дається швидко, без обговорення. Відповідає будь-який член команди. Якщо команда не відповідає на кілька запитань, вони задаються
команді супернику / 1 запитання – 1 бал; 10 балів /
Питання команді №1
Питання команді №2
5. Тип живлення більшості річок материка.
6. Дерево, що тоне, але не гниє.
7. Нащадки від шлюбів індіанців і європейців.
8. Країна, назва якої означає «срібна».
9. Дерево, із якого виготовляють ліки від малярії.
10. Якою мовою говорить населення всіх країн, а якою населення Бразилії.
Змагання 3. «Клімат материків тропічних широт»- закралась помилка.
Вчитель пропонує членам команд витягти по да конверти, повернутись на місце, прочитати обговорити і дати правильну відповідь. Починає команда, яка має більшу кількість балів / 1 завдання-2 бали, 4 бали /.
Твердження 1:
Найжаркішим материком у світі є Південна Америка. На її території було зафіксовано найвищі температури на Землі
( 57,8 ) в басейні Амазонки.
Твердження 2:
На клімат Південної Америки великий вплив мають постійні вітри: Між тропіками – мусони, на півдні
материка – пасати.
Твердження 3:
Австралія розташована в екваторіальному, двох субекваторіальних, двох тропічних і двох субтропічних кліматичних поясах.
Твердження 4:
Найвологішим материком є Південна Америка. Найбільш зволожене її західне узбережжя через вплив теплої Бразильської течії.
Змагання 4. «Географічні об’єкти материка».
Починає команда, яка має більшу кількість балів. До карти запрошуються 2 представники однієї команди і 1 учень команди суперника.
Учитель називає географічні об’єкти ( по 6 ), представники команди показують їх на карті, якщо відповіді немає або вона невірна, учень іншої команди виправляє і заробляє додаткові бали. / 1 назва – 1 бал, 12 балів
Вогняна Земля Бразильське плоскогір’я
Панамський перешийок Анди
озеро Маракайбо річка Уругвай
водоспад Ігуасу Атакама
Колумбія Чилі
Еквадор Венесуела
Оріноцька низовина Тітікака
Парана Магелланова протока
водоспад Анхель річка Оріноко
Гвіанське плоскогір’я затока Ла-Плата
Перу Болівія
Аргентина Парагвай
Змагання 5 «Рекорди природи»
Команди 1 хвилину обдумують і по-черзі називають «рекорди» Південної Америки. Додатковий бал отримує команда, у якій приймали участь всі гравці. Якщо об’єкт вже був названий, команда втрачає 2 бали.
/ 1 назва – 1 бал /
Змагання 6 «Відкрий і пояски»
На дошці магнітами прикріплені кольорові папірці, біля яких зазначений номер. Під папірцем на дошці написано слово-термін. Команда, яка лідирує, вказує, який номер відкритий і пояснює термін. Далі – по-черзі. Кожна команда відкриває по 4 терміни.
/ 1 термін – 3 бали, 12 балів /
Льянос, сельва, пампа, кампос, інки, селітра, майа, разом – гуанако, вікунья і альпака.
Змагання 7 «Кросворд»
Кожній команді пропонується розв’язати кросворд і знайти ключове слово. / 10 балів /
Кросворд №1
Кросворд №2
Змагання 8 «Конкурс капітанів»
Капітани кожної з команд виходять до дошки, отримують по 3 конверти з найскладнішими запитаннями, відкривають їх, обдумують і відповідають.
/ 1 запитання – 5 балів, 15 балів /
Запитання капітану 1 команди:
Запитання капітану 2 команди:
1.Визначте назву рослини: «у народів Америки вона користувалась особливою повагою, їй присвячували вірші, пісні, легенди. Із неї роблять борошно, олію, крохмаль, консерви. Індіанці називають цю рослину – маїс. Як ми називаємо її?
2. Який норвежський вчений вказав на спільність і схожість індіанської і африканської культур? Як він це спробував довести?
3. В Бразилії є традиційними щорічні карнавали. З якої культури ( індіанської, європейської чи африканської ) вони беруть початок?
Учениці рахують бали кожної команди. Учитель оголошує результати і переможця.
Домашнє завдання – скласти свій кросворд за темою «Південна Америка».
Список використаних джерел
Харків: Основа, 2005
Харків: Основа, 2007
Методика навчання географії в загальноосвітніх навчальних закладах, Київ: Навчальна книга, 2005.
5. Костенко Л.В., Географія: Нестандартні уроки 6-7 класи, Харків: Ранок, 2008
6. Стадник О.Г., Географія материків і океанів 7 клас, методичні рекомендації до курсу, Харків: Основа, 2007