Даний урок варто проводити перед контрольною роботою, оскільки за допомогою різних методів і прийомів роботи учні мають можливість скоригувати, закріпити та систематизувати знання з даної теми. Усі головні терміни і поняття супроводжуються слайдами презентації, де міститься наочна інформація, ряд запитань та матеріалів для обговорення.
Підсумковий урок з географії по темі «Атмосфера» 6 клас
Мета. Узагальнити і скоригувати знання учнів із теми «Атмосфера», формувати системність знань, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків на прикладі взаємодії різних природних процесів; розвивати уважність зосередженість, географічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати самостійність, почуття відповідальності.
Обладнання: мультимедійний проектор, географічна карта, атласи, робочі зошити, сигнальні картки, матеріали географічного диктанту.
Хід уроку
І .Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Проблемне питання.
Наша мандрівка повітряним океаном – атмосферою близька до завершення. Ви дізнались багато нового про невидиму, але дуже важливу Земну оболонку для всього живого. Самі навчилися спостерігати та аналізувати власні спостереження як метеорологи. Проте повинні пам’ятати, що людина не просто спостерігає, а своїми діями дуже часто має негативний вплив на атмосферу.
Такі питання хвилюють учених всього світу. А ви хоч ще школярі та теж повинні знати наслідки господарської діяльності людини та як виправити ситуацію, що склалася на сьогоднішній день у світі. (діти називають наслідки і шляхи подолання).
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Презентація «Атмосфера» (слайд 1)
(опрацювання слайдів 2,3)
Повітря – це…
(робота зі слайдом 4.)
Тропосфера. Головна інформація про тропосферу.(слайд 5)
Стратосфера . Пригадайте, що таке озоновий шар? Від чого , що і кого він захищає?
Мезосфера. Як би її охарактеризували? (слайд 7)
Географічний диктант (письмово, для перевірки знань)
(запис на дошці, два варіанти)
І варіант |
|
ІІ варіант |
1 |
атмосфера |
12 |
2 |
вітер |
11 |
3 |
бриз |
10 |
4 |
погода |
9 |
5 |
клімат |
8 |
6 |
мусони |
7 |
7 |
метеорологія |
6 |
8 |
барометр |
5 |
9 |
гігрометр |
4 |
10 |
випаровування |
3 |
11 |
флюгер |
2 |
12 |
атмосферний тиск |
1 |
Питання диктанту:
1. наука про земну атмосферу і процеси, які в ній відбуваються;
2. сила,з якою повітря тисне на земну поверхню;
3. прилад для вимірювання атмосферного тиску;
4. повітряна оболонка Землі;
5. вітер прибережної зони,що змінює напрям два рази на добу;
6. надходження в атмосферу водяної пари з поверхні Землі;
7. багаторічний режим погоди;
8. прилад для визначення напряму та сили вітру;
9. горизонтальний рух повітря;
10. стан нижнього шару атмосфери в певний час і в певному місці;
11. прилад для вимірювання вологості повітря;
12. сезонні вітри.
(слайд 8)
Розвʼяжіть задачі усно.
Розв’язування задач письмово ( в підручнику с. 133), зі слайду 9
Прийом «Зайве поняття»
Виберіть зайве поняття і поясніть чому саме ви обрали його.
1.Роса, дощ, сніг , злива .
2. Роса, дощ, град, злива.
3. Роса, дощ, іній, туман.
Хмари. Закінчіть речення (слайд 10-13)
Пригадаймо яку погоду передбачають хмари?
Клімат.
(слайд 14). Охарактеризуйте кліматичні пояси на карті. Назвіть їх усіх. Скільки є основних, а скільки перехідних?
Значення атмосфери. (слайд 15)
ІV. Підсумок уроку
Вправа «Світлофор»( правильна відповідь , діти піднімають зелену картку, неправильна – червону, частково правильна, але потребує доповнення – жовту)
1.Теплові пояси – це холодний та жаркий?(ж)
2.Амплітуда температур – це середнє арифметичне добових температур?(ч)
3.На метеостанція напрям вітру визначають за допомогою флюгера?(з)
4. Найбільша кількість опадів випадає в тропічних широтах? (ч)
5.Кліматичні чинники - це: переміщення повітряних мас, підстильна поверхня?(ж)
6. Є 7 кліматичних поясів.(ж)
V.Домашнє завдання.
Ст.. 161 в підручнику, запитання і завдання для самоконтролю, повт. тему «Атмосфера», підготуватись до контрольної роботи.