Музичне мистецтво
4 клас
ТЕМА: Музика мого народу
МЕТА: Розширити уявлення учнів про своєрідність музичного мистецтва українського народу, збагатити знання дітей про народну пісню. Узагальнити знання дітей з українського фольклору – історичними піснями та думами, обрядовими та жартівливими піснями. Розвивати чуттєво-емоційне сприймання та підвищити виконавський рівень виконання пісень. Виховувати любов до народної творчості, гордість за український народ, який має славне героїчне минуле і багату творчу спадщину, розширювати пізнавальні інтереси школярів, розвивати творчі здібності учнів.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Оснащення уроку:
для сприймання – «Це моя Україна», сл. А.Камінчука, муз. М.Ведмедері
Хід уроку
І Організаційний момент
Музичне вітання. https://youtu.be/Kjw1lIlZiyo
Вчитель: Добрий день 4 клас
Рада бачити я вас
Учні: Добрий день, добрий день,
Добрий, добрий, день.
ІІ Актуалізація опорних знань
Перегляд відеокліпу «Пісенна Україна» у виконанні Н.Матвієнко
Бесіда.
Учитель: Діти, як ви гадаєте, чому сьогоднішній урок я розпочала цією піснею?
Учні: Ми працюємо над темою «Музика мого народу»
Учитель: Тож починаємо урок піснею, «Це моя Україна», сл. А.Камінчука, муз. М.Ведмедері
/на дошці карта подорожі з музичними зупинками/
Учитель:
Правильно. Протягом 3-х уроків ми з вами вже побували:
-волелюбний дух українського народу, його прагнення до незалежності ніколи не зникали – жили в історичних піснях та думах.
- хто нагадає нам назви цих пісень? «Ой на горі тай женці жнуть»
/перегляд уривку мультфільму «Жив-був пес» https://youtu.be/0KtPMO0uOhI /
Українці – дуже співучий народ. Поряд з історичними піснями наш народ створював багато різних за жанром пісень. Це козацькі пісні, жниварські, веснянки, колядки і звичайно жартівливі. Без гумору, жарту, веселого настрою не проходило жодне свято. Тому, зараз я пропоную вам послухати українську народну жартівливу пісню «Ой, я молода» https://youtu.be/J9Xp_LDXe5o і спробувати її інсценізувати.
Робота в групах
(Групам дається текст пісні для ознайомлення та підготовки до інсценізації, також пропонуються для використання атрибути (елементи українських народних костюмів, кошик, риба (іграшка), горщик з ложкою).
Вчитель: діти, а ви звернули увагу на те, що українські народні пісні виконуються у супроводі ансамблю народних інструментів. Зараз ми перевіримо, як ви знаєте назви музичних інструментів, що входять до складу ансамблю?
Робота в парах:
Погляньте на дошку і відтворіть ряд.
|
|
|
|
Баян(4) |
Сопілка(3) |
Бандура(1) |
Бубон (5) |
Якщо ви були уважні, то чули пісню, яка вам дуже знайома. Що ж це за пісня?
Учні: «Грицю, Грицю, до роботи»
Вчитель: Так. Це українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи». Послухайте її у виконанні Народної артистки України Раїси Кіріченко.
/слухання пісні https://youtu.be/w16w_OZuxGI /
Вчитель:
Виконання пісні.
Вчитель:
/робота з нотним записом./
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
- Тест https://naurok.com.ua/test/start/1756396.
Учні з використанням прийому «Мікрофон» відповідають на питання :
-Чи отримали ви задоволення від пісень, які співали і слухали на уроці?
-Яку з пісень ви заспіваєте своїм батькам вдома?
-Навіщо люди придумували жартівливі пісні?
-Із яким настроєм ви залишити клас?
Наш урок закінчено. Дякую вам за роботу. До побачення!