Підсумковий урок з музичного мистецтва

Про матеріал
Урок мизичного мистецтва підсумовує знання та практичні вміння учнів 4 класу з теми" Музика мого народу".В розробці ви знайдете цікаві завдання на розвиток творчих здібностей учнів. Подані посилання на конкретні музичні твори, відео, тест.
Перегляд файлу

Музичне мистецтво

4 клас

ТЕМА: Музика мого народу

    МЕТА: Розширити уявлення учнів про своєрідність музичного  мистецтва українського народу, збагатити знання дітей про народну пісню. Узагальнити знання дітей з українського фольклору – історичними піснями та думами, обрядовими та жартівливими піснями. Розвивати чуттєво-емоційне сприймання та підвищити виконавський рівень виконання пісень. Виховувати любов до народної творчості, гордість за український народ, який має славне героїчне минуле і багату творчу спадщину, розширювати пізнавальні інтереси школярів, розвивати творчі здібності учнів.

 

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Оснащення уроку:

        для сприймання – «Це моя Україна»,  сл. А.Камінчука, муз. М.Ведмедері

  • для виконання:  українські пісні «Ой я молода», «Грицю, Грицю до роботи»
  • візуальний ряд: відеофільм «Пісенна Україна», https://naurok.com.ua/test/start/1756396 -тест, мультфільм «Жив-був пес»,  відеокліпи: «Ой я молода на базар ходила»,  «Грицю, Грицю до роботи».

 

Хід уроку

  І Організаційний  момент

   Музичне вітання. https://youtu.be/Kjw1lIlZiyo Музичне вітання для вивчення нот Варіант 3 Ноти СОЛЬ, МІ, ДО (співаємо з  текстом)

Вчитель:  Добрий день 4 клас

                 Рада бачити я вас

Учні:    Добрий день,  добрий день,

                  Добрий, добрий, день.

ІІ Актуалізація опорних знань

    Перегляд   відеокліпу   «Пісенна Україна» у виконанні Н.Матвієнко

Бесіда.

Учитель:   Діти, як ви гадаєте, чому сьогоднішній урок я розпочала цією піснею?

Учні: Ми працюємо над темою «Музика мого народу»

Учитель: Тож починаємо урок піснею, «Це моя Україна»,  сл. А.Камінчука, муз. М.Ведмедері

   /на дошці карта подорожі з музичними зупинками/

Учитель:

Правильно. Протягом 3-х уроків ми з вами вже побували:

  •   у місті календарно-обрядових пісень /прикріплюю  малюнок на карту/ і вивчили пісні: «Як діждемо літа», «Вийшли в поле косарі», «А вже сонце котиться». До речі, скажіть мені, будь ласка, як називається цей цикл пісень? /обжинкові/
  • у місті колискових пісень /вішаю малюнок / і слухали та співали пісні:  «Ой ходить сон», «Повішу я колисочку», «Котику сіренький»
  • А нагадайте мені, будь ласка, це пісні народні, чи авторські? (народні)
  • А які пісні називаються авторськими? (пісні написані композиторами і поетами)

-волелюбний дух українського народу, його прагнення до незалежності ніколи не зникали – жили в історичних піснях та думах.

- хто нагадає нам назви цих пісень? «Ой на горі тай женці жнуть»

  • До якого ж  міста ми потрапимо сьогодні? Зараз на моніторі з’явиться уривок з  мультфільму, де співають всі, навіть тварини, а як він називається, я думаю, ви знаєте.

/перегляд уривку мультфільму «Жив-був пес» https://youtu.be/0KtPMO0uOhI /

  • Які почуття у вас викликав цей фрагмент? (посмішку, радість, хороший настрій… )
  •  А значить, сьогодні ми побуваємо у місті радощів та веселощів, у країні  жартівливих пісень та узагальнимо свої знання.

Українці – дуже співучий народ. Поряд з історичними піснями наш народ створював багато різних за жанром пісень. Це козацькі пісні, жниварські, веснянки, колядки і звичайно жартівливі. Без гумору, жарту, веселого настрою не проходило жодне свято. Тому, зараз я пропоную вам послухати українську народну жартівливу пісню «Ой, я молода» https://youtu.be/J9Xp_LDXe5o  і спробувати її інсценізувати.

Робота в групах

 (Групам  дається текст пісні для ознайомлення та підготовки до інсценізації, також пропонуються для використання атрибути (елементи українських народних костюмів, кошик, риба (іграшка), горщик з ложкою).

Вчитель: діти, а ви звернули увагу на те, що українські народні пісні виконуються у супроводі ансамблю народних інструментів. Зараз ми перевіримо, як ви  знаєте назви музичних інструментів, що входять до складу ансамблю?

Робота в парах:

Погляньте на дошку і  відтворіть ряд.

Описание: http://www.pisni.org.ua/files/031/007691_vzyav_i_ya_banduru.jpg

Описание: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Riqq.jpg/200px-Riqq.jpg

Описание: http://go1.imgsmail.ru/imgpreview?key=7ff8f80856ca9608&mb=imgdb_preview_1842

Баян(4)

Сопілка(3)

Бандура(1)

Бубон (5)

Якщо ви були уважні, то  чули пісню, яка вам дуже знайома. Що ж це за пісня?

Учні:   «Грицю, Грицю, до роботи»

Вчитель: Так. Це українська народна пісня «Грицю, Грицю,  до роботи». Послухайте її у виконанні Народної артистки України Раїси Кіріченко.

/слухання пісні https://youtu.be/w16w_OZuxGI /

  • Хто є головним героєм пісні?
  • Чому можна віднести цю пісню до жанру жартівливих пісень?

Вчитель:

  •  Мелодія вам знайома, текст перед вами. Спробуємо заспівати пісню.

   Виконання пісні.

Вчитель:

  •  Діти, пропоную вам надіслати нотний запис цієї пісні нашим друзям у сусідню школу. Але трапилась невеличка пригода, десь зникли тактові рисочки. Знаючи розмір пісні, давайте їх відновимо.

/робота з нотним записом./

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

- Тест https://naurok.com.ua/test/start/1756396.

Учні з використанням прийому «Мікрофон» відповідають на питання :

-Чи отримали ви задоволення від пісень, які співали і слухали на уроці?

-Яку з  пісень ви заспіваєте своїм батькам вдома?

-Навіщо люди придумували жартівливі пісні?

-Із  яким настроєм ви залишити клас?

Наш урок закінчено. Дякую вам за роботу. До побачення!

 

docx
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку