Сценірій Свято Букваря у 1*У класі
Весь клас співає пісню /потім всі займають свої місця/
Наталка читає
Жили собі Дід та Баба. Жили вони в любові та злагоді. Та от біда не було в них діточок.
- Це тобі, діду, пиріжок
- А це мені
- Це тобі
- А це мені
- Скукотища
КУЗЯ
- А далі, то що?
- Читай далі!
Наталка
- Кузя, це ти?
- Виходь поспілкуємось
КУЗЯ
- Не вийду, ти мене знову дратувати будеш
- Читай далі, що там із бабою та дідом зробилось
- Цікаво
Наталка
- І не подумаю!
- Ну їх, ці книжки!
- Давно застаріли
- Минуле століття /кидає книжку/
КУЗЯ
- Ах, ти добром розкидаєшся
- Ну, почекай, Наталія
- Ось потрапиш у казку
Наталка
- Не вірю я в казки, не буває їх на світі
- Там все навмисно
- Усе несправжнє
КУЗЯ
- Означає і я несправжній
- І я навмисно
- Піду я від тебе
- Зла ти, Наталія
Ой, біда-біда-біда /Кузя ховається, з'являється Баба Яга/
Баба Яга
- Фу-фу-фу
- Ось, Наташка
- Ось, нероба
- Кузю дратує, обзиває
- Де ти, сонечко
- Де ти, мій яхонтовий
- Мій смарагдовий
- Пиріжки давно достигли
- Крендельки підрум'янились
- Поїси і спатоньки підеш
/Шукає Кузю в кімнаті, той від неї ховається/
БАБА ЯГА
- Де, ти, пустун
- Ну, гаразд, іншим разом відшукаю
- А Наташку ми покараємо
- Заберу букви, які позначають голосні звуки, та по різних казках заховаю
/Виймає букви зі стрічки/
БАБА ЯГА
- Наталка в казки не вірить, букви не знайде
- А без цих букв жодне слово не прочитати Наталці, та нікому в світі не прочитати
/ховає букви/
- Ось і зроблена справа
- Не буде Наталка Кузі казки читати , він до мене прийде , я казок багато знаю, напам'ять. І буде в мо їй хатинці на курячих ніжках - щастя.
йде під музику
Кузя: Ось так лихо!
Виходе Наталка.
Ната: Кузя, ти де?
Кузя: Я весь вийшов!
Ната: Не, ображайся на меня, будь ласка, Кузя.
Кузя: Ти книжками швирялась, Баба Яга прийшла, букви з азбуки сховала. Тепер ніхто не зможе жодного рядочка прочитати.
Ната: Ти віриш, сам, в таку єрунду?!
Кузя: А ти спробуй, візьми книжку і прочитай хоч слово!
Ната: (бере книгу, намагається прочитати, але нічого не виходить)
Голос матусі: Наталко, доню, щось я утомилась, жодного рядочка надрукувати не можу, ніби – то всі голосні зникли, піду, полежу, а ти погуляй надворі, якщо бажаєш !
Кузя: Ну, що я казав!
Ната: Не турбуйся, відпочинь, матінко!
Ой, Кузя, невже насправді Баба Яга всі голосні забрала? Треба якось виправляти положення!
Кузя: Баба Яга букви в разні казки сховала, я сам бачив. Доведеться і нам по казках вирушати, букви виручати.
Ната: Що ж, робити нічого, раз я винна, мені і відповідь тримати.
Підемо швидше, поки мама спить.
Дорогою добра
.Кузя: Навколо себе три рази обернись, у чарівній країні казок негайно опинись!
Лунає музика, зміна декорації. Кузя й Наталка йдуть.
1 КАЗКА
З'являється героїня казки Шарля Перро “Червона Шапочка”.
Червона Шапочка:
Здрастуйте, школярі,вітаю вас в країні казок!
Кузя и Наталка зявляються із-за куліс.
Кузя: І вам міцного здоров'ячка !
Ната: Цікаво, куди це ми потрапили? Хто, ви?
Ч. Ш. Діти, а ви мене упізнали?
Звичайно, мене звутьЧервона Шапочка, тому що мені дуже подобається мій головний убір, який подарувала мені мама. Мені дуже дуже приємно познайомитися з вами.
Кузя: І нам приємно, а ви тут випадково нічого не знаходили?
Ната: Очам не вірю, ми в казці.
Ч.Ш. : В нашій чарівній країні казок немає нічого неможливого.
Я знаю , що у вас сталася біда, пропали букви, у мене є тільки дві з них. Але Баба Яга не так проста, як здається, вона на букви наклала закляття, ви повинні спочатку виконати завдання.
А якщо не виконаєте, або помилитеся, букви пропадуть назавжди. А ви з моєї казки вибратися не зможете, так і блукатимете по сторінках.
Кузя: Ой, біда! Завдання-то, мабуть мудровані, нам їх з нашим-то розумом не виконати.
Ната: Не труся, Кузьма, якщо самі завдання не здолаємо, учні перших класів нам неодмінно допоможуть. Розум добре, два краще, а якщо майже сто голів та в них сто умів, та все які!
Ната: Діти, допоможете? (Діти відповідають).
Кузя: А не налякаєтесь
Червона Шапочка
Молодці, тоді завдання буде таким: БабаЯга перемішала букви, які позначають приголосні звуки, вам треба буде вибрати парні приголосні, наприклад "Б" "П".
Хто бажає знайти першу пару? Другу.........
(Діти виходять і під музику справляються із завданням, отримують в нагороду невеликі сувеніри, призи).
Ч.Ш. Ви чудово впоралися з завданням, ось букви, які ви виручили з біди. (Дає Наташі і Кузі букви "А - Я").
Ч.Ш. Що ж, вам пора рухатися далі, інші букви теж чекають порятунку.
Ната: Спасибі, Червона Шапочка ! Ти була дуже привітна до нас!
Кузя: До побачення, зустрінемося на сторінках книг.
2 КАЗКА /У-Ю/
Бармалей ТАНОК
Кузя і Наталка
- Відпусти нас , Бармалейчику/
БАРМАЛЕЙ
- І не подумаю. Ви повинні відгадати загадки.
Кузя і Наталка
- Першокласники, допоможіть, будь ласка/
ЗАВДАННЯ /загадки/
1/Ніде не купиш,
|
3/У носатого Івана
|
2/Дуже я потрібна всім:
|
4/Плине він, біжить, минає,
|
3 КАЗКА /Букви И-Ї/
/БРЕМ. МУЗ./
Танок
ЗАВДАННЯ
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4 КАЗКА
/Білосніжка і сім гномів/
Танок
Білосніжка
- Доброго дня, любі діти/
Кузя і Наталка
- Доброго дня Білосніжка та семеро гномів/
Кузя
- Я чув, що гноми надзвичайно образливі й примхливі. У надрах землі вони зберігають скарби — коштовні камені й метали.
- Чи не заховала Баба Яга разом з гномами букви з нашої АБЕТКИ?
Гноми
- Заховала/
- А ми гноми чули , що для вас першокласники найважливіший скарб - це знання. Тож перевіримо.
- Баба Яга заховала в наші скриньки першу частину деяких прислів'їв , а , ті частини, яких не
вистачає десь у вас. Відгадаєте, то букви ваші. Не відгадаєте залишитесь з нами .
Кузя і Наталка
- Друзі, допоможіть/
Вік живи, |
вік учись. |
Вір своїм очам, |
а не чужим словам. |
Знання людині, |
що крила пташині. |
Семеро |
одного не ждуть. |
Хто не робить, |
той не їсть. |
Що посієш, |
те й пожнеш. |
Не кажи «не вмію», |
а кажи «навчусь». |
Білосніжка
- Які розумні діти/
- Швидше забирайте букви, та поспішайте в наступну казку.
5КАЗКА
/ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК / Букви І-О/
Танок
Мальвіна
-А зараз мій любий Буратіно я буду тебе вчити.
Буратіно
- Я дуже втомився
-Діти, допоможіть/
Мальвіна
-Хто в залі найсміливіший, вийде й запише речення.
На розлінованому аркуші учень записує
Козак з казок.
- А тепер прочитайте це речення справа наліво
Козак з казок.
Мальвіна
- Молодці///
- Я вам відкрию таємницю, що такі слова називаються ПАЛІНДРОМАМИ
- І про них ви дізнаєтесь , якщо будете гарно вчитись.
- А можливо хтось вже знає ім'я хлопця яке читається однаково в обох напрямках.
-Так, це Пилип
Ната: Здрастуйте, ми, здається, запізнилися.
Буратино: Не засмучуйтеся! Діти самі впоралися з завданням!
Мальвина: Ось букви І - О
Бережіть їх і частіше читайте книги, в них є відповіді на всі ваші питання!
Буратино: Не лінуєтеся! Вчіться! І тоді, коли виростите, станете директорами лялькового театру!
Мальвіна: До скорих зустрічей! Будьте розумними! ( Йдуть).
Ната: Ось, Кузенька, зібрали ми з тобою усі десять голосних, давай їх на місце поставимо!
Кузя: Давай!
З'являється Баба Яга.
Баба Яга: Що це ви задумали, яхонтові мої? Букви повернути? А не вийде! Я не дозволю! Кузенька, смарагдовий мій, віддай Бабулі-Ягулі букви. А ти, Наташка, не встрявай!
Кузя:Не віддам! Я читати вчитися стану! Сам усі казки прочитаю! Писати навчуся і вигадаю про тебе казку, щоб усі знали яка ти шкідлива і лицемірна!
Б.Я.: Ой, Кузенька, вигадай! А то про усіх казки писані, в книжка товстих , Картинки до них намальовані. . А про мене казок немає!
Ната: Що ти, Баба Яга, про тебе дуже багато казок написано!
Б.Я.: Ой, брешеш, Наталія!
Кузя: Нічого вона не бреше! Правда, діти?!
Б.Я.: Сумніваюсь я.
Кузя: Дітвора, скажіть, які казки про Бабу Язі ви знаєте? ( називають казки).
Ната: Ось бачиш, бабуся, як багато про тебе казок!
Б.Я.: Ой! Правда! Прийдеться і мені читати вчитися! Може, я свої мемуари напишу, яка я хороша, добра, весела. Ви вже пробачте мене, темну, безграмотну!
Кузя: Обіцяєш більше не вередувати?
Б.Я.: Обіцяю! Тільки ви мене читати навчите!
- Хто, і , як вас навчив читати.
Танок /МІЙ БУКВАРИК/
Виходить Буквар
БУКВАР
Доброго дня, мої любі малята!
Радий зустрітись, вітаю зі святом!
Я сьогодні не Буквар,
я сьогодні Генерал!
Моє військо – Алфавіт,
Хай віддасть по честі звіт!
Спiв.алфав. /Діти з буквами виходять на сцену/
До здачі рапорта Букварю
Стояти струнко!
Учень Генерале Буквар!
На свято прощання з тобою зібралося
65 учнів! 32 учні 1*У класу і 33 учні 1-А класу.
За час навчання в першому класі вивчено 33 літери алфавіту.
БУКВАР - Букви, які позначають голосні є?
Букви - Є
БУКВАР - Букви, які позначають приголосні звуки є?
Букви - Є
БУКВАР - Букви, які не позначають звуків є?
Буква - Є
Всі букви: Нас 33! Нас 33!
Гарні, рівні, не криві
Ми всі від А до Я
Алфавітова сім'я.
Учень Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок 176 сторінок.
Учениця Списано, переписано, недописано пачки зошитів.
Учень. Загублено 50 авторучок, 24 олівці, 10 ґудзиків, 5 поганих звичок, 3 гривні й 58 копійок.
Учниця Клас живе цікавим та повноцінним шкільним життям і не збирається зупинятися на досягнутому
Слово подяки говоримо тим,
Хто учив нас читати й писати,
Хто допоміг нам здобути знання,
Сходинки перші здолати в життя.
Татусю наш! Мамуся рідна!
Ну як же вам не дякувать в цей час!
За те, що розум, щедрість, вміння –
Все віддаєте ви для нас.
За вашу працю, ласку і любов
«Спасибі» вам скажемо знов.
Буквар.
Добре, діти, з вами! Та мені вже час повертатися до інших діток, які ще не вміють читати. А вас я хочу ознайомити з іншою книжкою, яка буде далі вчити грамоти — це Післябукварик.
(Під музику заходить Післябукварик.)
Післябукварик. Добрий день! Зі святом вас, друзі!
Буквар
Любий друже, прийми естафету, Веди школярів по дорогах планети. Хай відкриють їх розум і руки Незнані шляхи на планеті Науки.
Після букварик
Я — книга непрочитана ,
Навчатиму ваш клас,
Я з вами говоритиму
І вислухаю вас.
Букварику, мій братику,
Розумна голова,
Твої веселі літери
Складуть мої слова.
А ти спочинь до вересня
Чи просто погуляй.
Букварику, мій братику,
Спасибі і прощай!
Учитель
Крім казкових героїв на нашому святі присутні ваші друзі, батьки, вчителі....................................................................................................
Ось і закінчилося наше свято.
Всім присутнім хочемо побажати
Щастя, здоров'я, статків і миру,
Здійснення мрій і веселого співу.
Ната:Что ж, першокласники, Кузя, бабуленька. Ось і закінчилась наша подорож в казки. Я тепер в них дуже навіть вірю. Казкичитати дуже цікаво.
Кузя: І повчально!
Б.Я. Казка - брехня, та в ній - натяк. Добрим молодцям -урок!
Кузя: А коли сам читати умієш і того цікавіше!
Баба Яга і Кузя читають вірш. "Як добре уміти читати"
Как хорошо уметь читать!
Не надо к маме приставать,
Не надо бабушку трясти:
«Прочти, пожалуйста! Прочти!!»
Не надо умолять сестрицу:
«Ну, почитай еще страницу!»
Не надо звать,
Не надо ждать,
А можно взять
И почитать.
Звучить музика, на сцені з'являються усі персонажі свята. Уклін.
Усі персонажі: Зустрінемося в казках