Підсумковий урок з навчання грамоти "СВЯТО БУКВАРЯ"

Про матеріал
Свято Букваря https://www.youtube.com/watch?v=wpF8X_YftpM&feature=youtu.be
Перегляд файлу

 

Сценірій Свято Букваря у 1*У класі

Весь клас співає пісню /потім всі займають свої місця/

Наталка читає

Жили собі Дід та Баба. Жили вони в любові та злагоді. Та от біда не було в них діточок.

- Це тобі, діду, пиріжок

- А  це мені

- Це тобі

- А це мені

- Скукотища

КУЗЯ

- А далі, то що?

- Читай далі!

Наталка

- Кузя, це ти?

- Виходь поспілкуємось

КУЗЯ

- Не вийду, ти мене знову дратувати будеш

- Читай далі, що там із бабою та дідом зробилось

- Цікаво

Наталка

- І не подумаю!

- Ну їх, ці книжки!

- Давно застаріли

- Минуле століття /кидає книжку/

КУЗЯ

- Ах, ти добром розкидаєшся

- Ну, почекай, Наталія

- Ось потрапиш у  казку

Наталка

- Не вірю я в казки, не буває їх на світі

- Там все навмисно

- Усе несправжнє

КУЗЯ

- Означає і я несправжній

- І я навмисно

- Піду я від тебе

- Зла ти, Наталія

Ой, біда-біда-біда /Кузя ховається, з'являється Баба Яга/

Баба Яга

- Фу-фу-фу

- Ось, Наташка

- Ось, нероба

- Кузю дратує, обзиває

- Де ти, сонечко

- Де ти, мій яхонтовий

- Мій смарагдовий

- Пиріжки давно достигли

- Крендельки підрум'янились

- Поїси і спатоньки підеш

/Шукає Кузю в кімнаті, той від неї ховається/

БАБА ЯГА

- Де, ти, пустун

- Ну, гаразд, іншим разом відшукаю

- А Наташку ми покараємо

-  Заберу букви, які позначають голосні звуки, та по різних казках заховаю

 /Виймає букви зі стрічки/

БАБА ЯГА

- Наталка в казки не вірить, букви не знайде

- А без цих букв жодне слово не прочитати  Наталці, та нікому в світі не прочитати

/ховає букви/

- Ось і зроблена  справа

- Не буде Наталка Кузі казки читати , він до мене прийде , я казок багато знаю, напам'ять. І буде в мо їй хатинці на курячих ніжках - щастя.

Скрипичный ключ.svgйде під музику

Кузя:  Ось так лихо!

Виходе Наталка.

Ната:  Кузя, ти де?

Кузя: Я весь вийшов!

Ната:  Не, ображайся на меня, будь ласка, Кузя.

Кузя:  Ти книжками швирялась, Баба Яга прийшла,  букви з азбуки сховала. Тепер ніхто  не зможе  жодного рядочка прочитати.

Ната:  Ти віриш, сам, в таку єрунду?!

Кузя: А ти спробуй, візьми книжку і прочитай хоч слово!

Ната:  (бере книгу, намагається прочитати, але нічого не виходить)
Голос матусі: Наталко, доню, щось я утомилась, жодного рядочка надрукувати не можу, ніби – то всі голосні зникли, піду, полежу, а ти  погуляй надворі, якщо бажаєш !

Кузя:  Ну, що  я казав!

Ната:  Не турбуйся, відпочинь, матінко!

  Ой, Кузя, невже насправді Баба Яга всі голосні  забрала? Треба якось виправляти положення!

Кузя:  Баба Яга букви в разні казки сховала, я сам бачив. Доведеться   і  нам  по  казках   вирушати, букви виручати.

Ната: Що ж, робити нічого, раз я винна, мені і відповідь тримати.

 Підемо швидше, поки мама спить.

Скрипичный ключ.svgДорогою добра

.Кузя:  Навколо  себе три рази обернись, у  чарівній країні казок негайно опинись!

Лунає музика, зміна декорації. Кузя й  Наталка йдуть.

 1 КАЗКА

 З'являється героїня казки  Шарля Перро “Червона Шапочка”.

Червона Шапочка: 

   Здрастуйте, школярі,вітаю вас в країні казок!

Кузя и Наталка зявляються із-за куліс.

Кузя:  І вам міцного здоров'ячка !

Ната:  Цікаво, куди це ми потрапили? Хто, ви?

Ч. Ш.    Діти, а ви мене  упізнали?

Звичайно, мене звутьЧервона Шапочка, тому що мені дуже подобається мій головний убір,  який подарувала мені мама.  Мені дуже дуже  приємно  познайомитися  з вами.

Кузя:   І нам приємно, а ви тут випадково нічого не знаходили?

Ната:   Очам не вірю, ми в казці.

Ч.Ш. :   В нашій чарівній країні казок немає нічого неможливого.
    Я знаю , що у вас сталася біда, пропали букви, у мене є тільки дві з них. Але Баба Яга не так проста, як здається,  вона на букви наклала закляття, ви повинні спочатку виконати  завдання.
А якщо не виконаєте, або помилитеся, букви пропадуть  назавжди.  А ви з моєї казки вибратися не зможете, так і блукатимете по сторінках.

Кузя:   Ой, біда! Завдання-то, мабуть  мудровані, нам їх з нашим-то розумом  не виконати.

Ната:   Не труся, Кузьма, якщо самі завдання не здолаємо, учні перших класів  нам неодмінно допоможуть. Розум добре, два краще,  а  якщо  майже  сто  голів  та  в них сто умів, та все які!

Ната:  Діти, допоможете? (Діти відповідають).
Кузя:   А не налякаєтесь

Червона Шапочка

Молодці, тоді  завдання буде таким:   БабаЯга перемішала букви, які позначають  приголосні  звуки, вам треба буде вибрати парні  приголосні,  наприклад "Б" "П".

Хто бажає  знайти першу пару? Другу.........

(Діти виходять і під музику справляються із завданням, отримують в нагороду невеликі сувеніри, призи).

Ч.Ш.    Ви чудово впоралися з  завданням, ось  букви, які  ви  виручили          з біди.                             (Дає Наташі і Кузі букви "А - Я").

Ч.   Що ж, вам пора рухатися далі, інші букви теж чекають  порятунку.
Ната: Спасибі, Червона Шапочка ! Ти була дуже привітна  до нас!
Кузя: До побачення, зустрінемося на сторінках книг.

2 КАЗКА   /У-Ю/

Скрипичный ключ.svgБармалей ТАНОК

 Кузя і Наталка 

- Відпусти нас , Бармалейчику/

БАРМАЛЕЙ

- І не подумаю. Ви повинні відгадати загадки.

Кузя і Наталка

- Першокласники, допоможіть, будь ласка/

ЗАВДАННЯ /загадки/

1/Ніде не купиш,
   На вагах не зважиш,
   Сам здобуваєш,
   У комору складаєш.
                                (Знання)

 

3/У носатого Івана
   Одежина дерев’яна.
   Він у чистім полі ходить
   І по ньому носом водить.
   Не стрижений, не чесаний – 
    Гострим ножем зетесаний.
                              (Олівець)

 

2/Дуже я потрібна всім:
   І великим, і малим.
   Всіх я розуму учу,
   А сама завжди мовчу.
                               (Книга)

 

4/Плине він, біжить, минає,
   Нам його не вистачає.
   Щойно осінь – вже зима,
  Ось він був, а вже – нема.
                                        (Час)

 

 

3 КАЗКА       /Букви И-Ї/

/БРЕМ.  МУЗ./

Скрипичный ключ.svgТанок

ЗАВДАННЯ

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4 КАЗКА

/Білосніжка і сім гномів/

Скрипичный ключ.svgТанок

Білосніжка

- Доброго дня, любі діти/

Кузя і Наталка

- Доброго дня Білосніжка та семеро гномів/

Кузя

- Я чув, що гноми надзвичайно образливі й примхливі. У надрах землі вони зберігають скарби — коштовні камені й метали.

- Чи не заховала Баба Яга разом з гномами  букви з нашої АБЕТКИ?

Гноми

- Заховала/

- А ми гноми чули , що для вас першокласники найважливіший скарб - це знання. Тож перевіримо.

- Баба Яга заховала в наші скриньки першу частину деяких прислів'їв , а , ті частини, яких не

вистачає десь у вас. Відгадаєте, то букви ваші. Не відгадаєте залишитесь з нами .

Кузя і Наталка

- Друзі,  допоможіть/

Вік живи,

вік учись.

 Вір своїм очам,

а не чужим словам.

Знання людині,

що крила пташині.

Семеро

одного не ждуть.

Хто не робить,

той не їсть.

Що посієш,

те й пожнеш.

Не кажи «не вмію»,

а кажи «навчусь».

 

Білосніжка

- Які розумні діти/

- Швидше забирайте букви, та поспішайте в наступну казку.

 

5КАЗКА

/ЗОЛОТИЙ КЛЮЧИК   / Букви  І-О/

Скрипичный ключ.svgТанок

Мальвіна

-А зараз мій любий Буратіно я буду тебе вчити.

Буратіно

- Я дуже втомився

-Діти, допоможіть/

Мальвіна

-Хто в залі найсміливіший, вийде й запише речення.

На розлінованому аркуші учень записує

Козак з казок.

- А тепер прочитайте це речення справа наліво

Козак з казок.

Мальвіна

- Молодці///

- Я вам відкрию таємницю, що такі слова називаються  ПАЛІНДРОМАМИ

- І про них ви дізнаєтесь , якщо будете гарно вчитись.

- А можливо хтось вже знає ім'я хлопця яке читається однаково в обох напрямках.

-Так, це Пилип

 

Ната: Здрастуйте, ми, здається, запізнилися.

Буратино: Не засмучуйтеся! Діти самі впоралися з завданням!

Мальвина: Ось букви  І - О  

 Бережіть їх і частіше читайте книги, в них є відповіді на всі ваші питання!

Буратино: Не лінуєтеся! Вчіться! І тоді, коли виростите, станете директорами лялькового театру!

Мальвіна: До скорих зустрічей! Будьте розумними! ( Йдуть).

Ната: Ось, Кузенька, зібрали ми з тобою усі десять голосних, давай їх на місце поставимо!

Кузя: Давай!

З'являється Баба Яга.

Баба Яга: Що це ви задумали, яхонтові мої? Букви повернути?  А не вийде! Я не дозволю! Кузенька, смарагдовий мій, віддай Бабулі-Ягулі  букви.  А ти, Наташка, не встрявай!

Кузя:Не віддам! Я читати вчитися стану! Сам усі казки прочитаю!  Писати навчуся і вигадаю про тебе казку, щоб усі  знали  яка  ти  шкідлива  і  лицемірна!

Б.Я.: Ой, Кузенька, вигадай! А то про усіх казки писані, в книжка товстих , Картинки до них намальовані.  . А про мене казок немає!

Ната: Що ти, Баба Яга, про тебе дуже багато казок написано!

Б.Я.: Ой, брешеш, Наталія!

Кузя: Нічого вона не бреше!  Правда, діти?!

Б.Я.: Сумніваюсь я.

Кузя: Дітвора, скажіть, які казки про Бабу Язі ви знаєте? ( називають казки).

Ната: Ось бачиш, бабуся, як багато про тебе казок!

Б.Я.: Ой! Правда!  Прийдеться  і мені читати вчитися!  Може, я свої  мемуари  напишу, яка я хороша, добра, весела.  Ви вже  пробачте  мене,  темну,  безграмотну!

Кузя: Обіцяєш більше не вередувати?

Б.Я.: Обіцяю! Тільки ви мене читати навчите!

- Хто, і , як вас навчив читати.

 

Скрипичный ключ.svgТанок /МІЙ БУКВАРИК/

Виходить Буквар


БУКВАР
Доброго дня, мої любі малята!
Радий зустрітись, вітаю зі святом!
Я сьогодні не Буквар,
я сьогодні Генерал!
Моє військо – Алфавіт,
Хай віддасть по честі звіт!

 

Скрипичный ключ.svgСпiв.алфав. /Діти з буквами виходять на сцену/

До здачі рапорта Букварю
Стояти струнко!

Учень    Генерале Буквар!
    На свято прощання з тобою зібралося
    65 учнів! 32 учні 1*У класу і 33 учні 1-А класу.
    За час навчання в першому класі вивчено 33 літери                                                          алфавіту.

 

БУКВАР  - Букви, які позначають голосні є?

Букви   - Є

БУКВАР  - Букви, які позначають приголосні звуки  є?

Букви   - Є

БУКВАР  - Букви, які не позначають звуків є?

Буква   - Є

 

Всі букви: Нас 33! Нас 33!
Гарні, рівні, не криві
Ми всі від А до Я
Алфавітова сім'я.

 


Учень Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок 176 сторінок.

Учениця Списано, переписано, недописано пачки зошитів.

Учень. Загублено 50 авторучок, 24 олівці, 10 ґудзиків, 5 поганих                               звичок, 3 гривні й 58 копійок.

Учниця Клас живе цікавим та повноцінним шкільним життям і не                               збирається зупинятися на досягнутому

 

Слово подяки говоримо тим,
Хто учив нас читати й писати,
Хто допоміг нам здобути знання,
Сходинки перші здолати в життя.

Татусю наш! Мамуся рідна!
Ну як же вам не дякувать в цей час!
За те, що розум, щедрість, вміння –
Все віддаєте ви для нас.
За вашу працю, ласку і любов
«Спасибі» вам скажемо знов.

 

Буквар. 

Добре, діти, з вами! Та мені вже час повертатися до інших діток, які ще не вмі­ють читати. А вас я хочу ознайомити з іншою книжкою, яка буде далі вчити грамоти — це Післябукварик.

(Під музику заходить Післябукварик.)

Післябукварик. Добрий день! Зі святом вас, друзі!

Буквар

Любий друже, прийми естафету, Веди школярів по дорогах планети. Хай відкриють їх розум і руки Незнані шляхи на планеті Науки.

Після букварик

Я — книга непрочитана ,

Навчатиму ваш клас,

Я з вами говоритиму

І вислухаю вас.

Букварику, мій братику,

Розумна голова,

Твої веселі літери

Складуть мої слова.

А ти спочинь до вересня

Чи просто погуляй.

Букварику, мій братику,

Спасибі і прощай!

 

Учитель

Крім казкових героїв на нашому святі присутні ваші друзі, батьки, вчителі....................................................................................................

 

 

Ось і закінчилося наше свято.

Всім присутнім хочемо побажати

Щастя, здоров'я, статків і миру,

Здійснення мрій і веселого співу.


Ната:Что ж, першокласники, Кузя, бабуленька.  Ось і  закінчилась наша подорож  в казки. Я тепер в них дуже навіть вірю. Казкичитати дуже цікаво.
Кузя: І повчально!

Б.Я. Казка - брехня, та в ній - натяк. Добрим молодцям -урок!
Кузя: А коли сам читати умієш і того цікавіше!
Баба Яга і Кузя читають вірш. "Як добре уміти читати"
Как хорошо уметь читать!
Не надо к маме приставать,
Не надо бабушку трясти:
«Прочти, пожалуйста! Прочти!!»
Не надо умолять сестрицу:
«Ну, почитай еще страницу!»
Не надо звать,
Не надо ждать,
А можно взять
И почитать.

Звучить музика, на сцені з'являються усі персонажі свята.   Уклін.

Усі персонажі: Зустрінемося в казках

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку