Урок "Звуки [б], [б'], позначення їх буквами Бб".

Про матеріал
НУШ Діти знайомляться з новими звуками та буквами, які приніс хлопчик на ім'я Барвінок. Учні в ігровій формі порівнюють, аналізують, читають, добирають необхідні слова та інше. Додатково: є відеосупровід за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=W_Qjw5e3jYA&feature=youtu.be
Перегляд файлу

Підготувала

учитель початкових класів

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Бикова І.А.

Дата:

Тема. Звуки [б], [б'], позначення їх буквами Бб. Відпрацювання літературної вимови слів зі звуками [б], [п]. Логічні вправи

(Буквар М.С.Вашуленко.)

Мета:  вчити правильно артикулювати звуки [б],[б'], читати склади та слова з буквами Бб;вправляти в читанні складів та слів;збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовленнєві і пізнавальні уміння, проводити спостереження над мовними явищами; виховувати інтерес до рідної мови.

Обладнання: презентація «Звуки [б], [б'], буква «бе»»; музичний супровід до фіз.. хвилинок та до презентації, за можливості квітка барвінку

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організаційний момент
(за вибором учителя)

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку

Вчитель: Сьогодні, діти, до нас завітав гість та приніс нові звуки та букви. Хто він? Давайте дізнаємось. Слухайте уважно.

Слайд №2

Барвінок: Доброго дня, мої барвінчата! Хто знає як мене звуть?.. Я назвав вас «барвінчатами» не просто так, бо звуть мене Барвінком. Я люблю, вивчаю та досліджую українську мову. Тож кличу і вас пізнавати її. Чи готові ви зі мною відкрити ще звуки та букви, щоб зуміти прочитати більше нових слів української мови?.. Тож вперед.

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

3.1.Вичленовування приголосних звуків [б], [б'], їх артикуляція

Слайд №3-6

Барвінок:Ось і перше завданнячко від мене. Спробуйте впізнати слова, дібравши їм «початки»:

(б)анан,(б)аран,(б)атон,(б)ереза

Слайд №7

Барвінок: Чи не помітили ви, діти, щось цікавого? Що є спільним для усіх цих слів(банан, баран, батон, береза – спільний початковий звук [б])

З допомогою вчителя діти називають слова, вичленовують початковий звук, з’ясовують, що він є приголосним твердим.

Барвінок: Так, початковий звук [б]. Спробуйте його вимовити.

Барвінок: Отже, звук [б] є приголосним, твердим, оскільки він вимовляється з перешкодою і твердо. Слайд №8

Барвінок: А зараз спробуємо розпізнати звук [б]. Назвіть його позицію у словах. 

З допомогою вчителя діти називають слова, вичленовують звук [б], з’ясовують його позицію: на початку, всередині, у кінці слова.

Вчитель: Діти, як ви вважаєте, чому відокремили слово «білка» від решти слів. Про що хоче запитати нас Барвінок.

З допомогою вчителя діти порівнюють вимову початкових звуків у словах  та порівнюють з вимовою слова [б'ілка], аналізують звукову схему.

3.2.Ознайомлення з буквою «бе»

Слайд № 9.

Барвінок: Запам’ятай, звуки [б], [б'], позначаються буквою «бе». Давай подивимося, на що вона схожа.

  1. М’який знак собі з дощок

Змайстрував зручний дашок:

  • Можу йти тепер далеко

Не страшні дощі і спека! –

Подивився знак в люстерко –

і в очах йому померкло.

Він впізнать не міг себе:

Схожий став на букву «бе».

  1. Крокодил в траві присів, хвостик бубликом скрутив.
  2. Дивний ключик від кімнати

Вміє двері відчиняти.

Буква «бе» на нього схожа –

Ключ згубили перехожі.

3.3.Читання складів, слів з буквою «бе»

Слайд № 10-12.

Барвінок: А тепер спробуємо почитати.

Під керівництвом учителя діти читають склади,  «репліки» баранця та барабана.

Барвінок: Йшов баранчик з нами в ліс,

На рогах травичку ніс.

Ми вивчаєм букву «бе»,

Й він за нами … (бе-бе-бе)

Слайд № 13-16. Читання слів у спосіб «блискавки»

Під керівництвом учителя діти читають слова, з’ясовують їх значення, порівнюють їх написання та звучання.

Бик-бік-бук-бак

Бант-бинт

Зебри-зубри

Булка-білка-балка (балка – долина більша за яр)

ІV. Фізкультхвилинка (відповідно до тексту)

Слайд №17.

Буратіно потягнувся

Раз – нагнувся, два – нагнувся.

Руки в сторони розвів:

Мабуть, ключик загубив.

Щоб той ключик відшукати,

Треба на носочки стати

І тихенько пострибати (посідати).

3.4.Зіставлення дзвінких і глухих звуків.

Вчитель: Давайте спробуємо дізнатися чи є у звука [б] глуха пара. Спробуємо звук [б] вимовити пошепки. На який звук схожий? ([п])

Під керівництвом учителя діти встановлюють, що приголосний звук [б] твориться так само, як і звук [п], тільки вимовляється за участю голосу, дзвінко. Коли вимовляється звук [б], то дрижать голосові зв’язки (відчуваємо, поклавши пальці на шию). Звук[п] вимовляється глухо, без участі голосу, голосові зв’язки «мовчать».

Слайд № 18-21.

Під керівництвом учителя діти читають речення, доповнюють слова та порівнюють звуки ,букви.

  1. В лісі виріс білий гри..,

А Петро хворий на гри.. .

  1. У собаки гострий зу.. ,

На обід в нас буде су.. .

  1. У ставку багато жа.. ,

В кошеняти скільки ла.. .

  1. Насадили в парку ли.. ,

Хлопці наловили ри.. .

3.5.Читання скоромовки

Слайд № 22.

Під керівництвом учителя діти з кожним разом прискорюють темп читання. За бажанням можна влаштувати конкурс на кращого читця скоромовки.

Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

V. Фізкультхвилинка  для очей

Слайд № 23
3.6.Робота за Букварем

Слайд № 24.

VІ. Підсумок уроку. Релаксація.
Слайд № 25.

Барвінок : Цілий день біля воріт

вчив баранчик алфавіт.

Добре вимучив себе

Та завчив лиш букву … («бе»)

Вчитель:

  • Які звуки позначає буква «бе»?Які це звуки? (приголосний твердий або м’який)
  • Які слова запам’ятали з цією буквою?
  • Що сподобалось на уроці?

Слайд № 26.

Барвінок : Діти, чи запам’ятали ви, як мене звати? … Так, Барвінок. Чи не можете ви мені допомогти обрати напис з моїм ім’ям?

Під керівництвом учителя діти з’ясовують, який напис слід обрати ( З великої літери, бо це ім’я)

Барвінок : Дякую, що мені допомогли. Але мені цікаво, чи не знає хто серед вас, у якому випадку слово «барвінок» пишеться з малої літери?

Барвінок : Запам’ятайте, барвінок – це квітка, яка є символом України, її листки зеленіють навіть взимку під снігом. Якщо зможеш, перевір це.

Слайд № 27.

 Барвінок : Ну що ж, мені час з вами прощатися. Сьогодні ми разом зробили ще один крок, щоб пізнати українську мову. І тепер ви впевнено можете сказати: «Чудова, барвінкова українська наша мова».

Тож її вивчайте і мене не забувайте. Прощавайте! Прощавайте!

 

1

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
873
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку