Ключарьова О.М. Урок з навчання грамоти. Тема уроку "Свято Букваря". Мета уроку: узагальнити знання учнів, одержані при вивченні Букваря; вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання; розвивати пам'ять, зв'язне мовлення, пізнавальні інтереси.
Свято Букваря
Мета. Узагальнити знання учнів, одержані при вивченні Букваря; вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання; розвивати пам'ять, зв’язне мовлення, пізнавальні інтереси, вдосконалювати навички читання; виховувати любов до книжки, бажання вчитися. Виховувати любов до школи, бажання добре вчитися.
Учень
Ось над містом тихим ранком
Зайнялась заря.
У нас свято, славне свято –
Свято Букваря!.
Біжить Буратіно
Вчитель – Добрий день, Буратіно! Куди, ти, поспішаєш?
Буратіно – Поспішаю я до школи. Хочу навчитися читати. Скільки тут багато дітей! І всі такі нарядні, веселі! Що за свято у вас?
Вчитель – У нас свято Букваря! Ми вивчили всі букви, навчилися читати, і нам пора прощатися з Букварем.
Буратіно – А можна і мені побувати на вашому святі?
Вчитель – Нам буде приємно запросити такого гостя. Діти, запросимо?
Учні читають вірші
Учні
В першім класі урочистий
День прощання з Букварем
Пригадай – но, як колись ти
Був маленьким школярем.
Любі гості, мами й тата.
В нас - Букварикове свято.
Ми всіх гостей вітаємо,
Бо ми всі букви знаємо,
Бо ми читати вміємо!
Є книг багато – радісних, товстих,
Тонких, барвистих, наче жар.
Але одна усім книжкам начальник,
І звуть її по-простому Буквар.
Літера перша і перше слово,
З книжкою перша серйозна розмова,
Перша сторінка, оповідання…
Інколи були й розчарування.
Є червоних днів багато
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування Букваря!
Від першого дня
Дуже любий він нам.
І веде нас усіх
По країні знання.
Букви старанно вивчали,
Знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали з букваря
Ми – шкільна сім’я єдина.
Вчили ми за складом склад.
Мама, щастя, Україна,
Річка, гори, перший сад.
І за все це говорю:
Всі Спасибі книзі – Букварю!
На сцені з’являється Ліса Аліса та Кіт Базиліо
Лиса Аліса - Подайте бідній хромій Лисі і сліпому Коту… Кепські наші справи. Ніхто нічого нам не дає! О і Буратіно тут!
Підхоплюють Буратіно під руки
Кіт Базиліо – Наш любий Буратіно! Що ти тут забув? Пішли з нами в країну Дурнів. Сьогодні ніч, коли сіють свої золоті…
Буратіно – От добре, що вас побачив. Ви не бачили Букварика? Ми його чекаємо. Без нього свято не можемо розпочати.
Лиса Аліса – Навіщо вам, любі діти, букварик!? Навіщо вам вчитися. Подивіться на нас. Вчилися ми вчилися, а тепер і хромі, і сліпі.
Кіт Базиліо - От би здорово було б, як би не було шкіл взагалі.
Вчитель – Без шкіл не можна. Діти розкажіть, що було б, якщо не було б шкіл.
Діти співають пісню «Якщо б не було шкіл» (з кінофільму «Пригоди Електроніка»)
З’являється Букварик
Букварик – Ой, як я поспішав до вас на свято! І Буратіно тут! Мені дуже приємно, що ти не слухаєш Кота і Лисицю. І вирішив теж вчитися.
Кіт Базиліо – Лиса Аліса, може і нам треба вчитися читати. Так важко бути безграмотними.
Лиса Аліса – І ми хочемо навчитися читати.
Вчитель – От і добре. Сідайте і слухайте дітей.
Учні ( В руках тримають букви.)
Ми закінчили буквар
Всюди чути сміх і гам
Та не видно щось ніде
Літер А, Б, В, Г, Ґ, Д…
Ні, давайте заберем
Букви Й, К, Л, та М! –
Букви Ш, Щ, Ю, і Я
Мовлять: - Ми одна сім’я,
І тому всі тридцять три
Мусять разом всі іти!
Мабуть справи в них свої,
Кажуть Е, Є, Ж. З, И, І, Ї –
Доведеться, як не гірко,
Нам самим іти вперед.
Раптом Н, О, П, Р, С,
Підстрибнули до небес:
Заберіть з собою нас,
Ми всі маєм вільний час!
Ми також! – слідом кричать
Т, У, Ф, Х, Ц, та Ч.
Мусить бути саме так!
Їх підтримав (Ь) м’який знак.
Буратіно – Відгадайте загадку та з букв складіть відгадку.
Цю найпершу книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш … (буквар)
Лиса Аліса – А ми чули таку загадку, що і самі не знаємо що це.
Кіт Базиліо - Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (книга)
Учень Дружба з книгою – це свято,
Не було б його у нас,
Ми не знали так багато
Про новий і давній час.
Учень Сторінки книжок завітних
Всіх нас доброго навчать –
Працювати, і учитись,
І Вітчизну шанувать.
Буратіно - Я коли перший раз сів за парту навчатися, згадую, що зі мною було. Пам’ятаєте, як я носа всунув у чорнило? А які пригоди можуть трапитися в школі?
Сценка. Заходить з портфелем учень.
Вчитель – Ти і сьогодні запізнився в школу.
Не вже тобі не може мати будильника придбати?
Учень - Та що я з ним зроблю?
Він дзвонить ще тоді, коли я міцно сплю.
Вчитель дивиться в зошит
Вчитель - Чому ти знову не поставив знаки розділові?
Учень - Ставив, як ви зошит брали,
то вони тоді, можливо, десь повипадали.
Вчитель – Де твій букварик?
Учень - В портфелі новому.
Вчитель – Ну, а портфель де?
Учень - У столику дома…
Вчитель - Взяв би із столу.
Учень - Так стіл же замкнувся…
Вчитель - То відімкнув би.
Учень - Ключа я позбувся.
Вчитель - Де ж це той ключ?
Учень - В портфелі новому.
Вчитель - Ну, а портфель де?
Учень - У столику дома…
Вчитель – В твоєму диктантові, Вово,
Чомусь не дописане слово.
Учень - Відказує Вова не сміло: то я економив чорнило.
Вчитель – Чому в чорнилі руки, Таню?
Учень - Це в нас було чистописання.
Вчитель - А на щоках чому чорнило?
Учень - Бо я руками щоки мила.
Діти беруть ганчірки, труть стільці і бубнять.
Вчитель – Чого з ганчірками весь клас?
Всі - За чистоту змагання в нас!
Вчитель – Ну а чого так розкричались?
Всі - Бо ми за тишу вже змагались!
Учень 1 Юра твердить, що перерва –
Втричі більша від урока.
Бо встига Юрко за неї
Купу справ зробить нівроку.
Учень 2 За перерву Юра встиг
Насмішити в класі всіх.
Ще й на Славі покататись,
Учень 1 Десь залізти встиг у фарбу,
Учень 2 Гулю встиг набить об парту.
Учень 1 Й на портфель Марині
Причепить якусь мармизу.
Учень 2 В двір помчав – аж тут дзвінок:
Знову треба на урок!
Учень 1 Та в Юрка спокійні нерви,
Бо урок мине за мить,
Ну, а потім знов перерва:
Встигне купу справ зробить!
Діти співають частівки
1
Розпочавсь навчальний рік
Тікають годинники
Задаю собі питання
Коли будуть канікули.
2
Букви в зошиті у нас
Не дружать з каліграфією
Букви плигають і пляшуть
І нам хвостиками машуть.
3
Трішки ми поговорили
В вікнах шибки задзвеніли.
Ми сказали «Тишина!»
В школі рухнула стіна.
4
Маша їла, сміючись,
Гречаную кашу.
Відмивали, відтирали
Гречаную Машу.
5
Всіх Микита задирає
Получає тумаки.
Хтось з нас марки назбирає
А Микита синяки.
6
Ой, подружка моя,
Як тобі не стидно,
На уроці булку їла
Думаєш не видно!
7
Я сама розфарбувала
Чорною фарбою покривало.
Рижий кіт під ним поспав,
Полосатим тигром став.
Виходить Читанка і Рідна мова
Учень
Ой, книжко, гарна та нова,
Які ти скажеш нам слова?
З чим новим до нас ідеш?
Що цікаве нам несеш?
Читанка – Я ваша перша читанка.
Розкриваю сторінки
Є вірші і казочки.
Даруватиму щодня
І забави і знання.
Час зі мною вирувати.
І нові знання черпати.
Рідна мова – Буква до букви – і виникло слово.
Слово до слова – звучить рідна мова.
Як найчарівніша колискова
Хай завжди звучить для вас рідна мова.
Учні
З вами ми подружимось.
Дари ваші заслужимо.
Ви руки нам подайте
Про все розповідайте.
Гарну казку розкажіть.
Світ широкий покажіть.
Розкажи нам про іменник,
Про числівник і займенник.
Звертаються до Букваря
Учень Добрий букварику! Перша книжка!
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе!
Учень Спасибі тобі за добру науку
За паличку першу і першу букву,
За перше слово і першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
Ми пам’ятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.
Діти співають пісню про Букварик