Підсумковий урок з навчання грамоти "Свято Букваря"

Про матеріал

Ключарьова О.М. Урок з навчання грамоти. Тема уроку "Свято Букваря". Мета уроку: узагальнити знання учнів, одержані при вивченні Букваря; вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання; розвивати пам'ять, зв'язне мовлення, пізнавальні інтереси.

Перегляд файлу

Свято Букваря

 

Мета. Узагальнити знання  учнів, одержані при вивченні Букваря; вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання; розвивати пам'ять, зв’язне мовлення, пізнавальні інтереси, вдосконалювати навички читання; виховувати любов до книжки, бажання вчитися. Виховувати любов до школи, бажання  добре   вчитися.

 

Учень

          Ось над містом тихим ранком

           Зайнялась заря.

           У нас свято, славне свято –

           Свято Букваря!.

 

Біжить Буратіно

 

Вчитель – Добрий день, Буратіно! Куди, ти, поспішаєш?

 

Буратіно – Поспішаю я до школи. Хочу навчитися читати. Скільки тут багато дітей! І всі такі нарядні, веселі! Що за свято у вас?

 

Вчитель – У нас свято Букваря! Ми вивчили всі букви, навчилися читати, і нам пора прощатися з Букварем.

 

Буратіно – А можна і мені побувати на вашому святі?

 

Вчитель – Нам буде приємно запросити такого гостя. Діти, запросимо?

 

Учні читають вірші

Учні

В першім класі урочистий

День прощання з Букварем

Пригадай – но, як колись ти

Був маленьким школярем.

 

Любі гості, мами й тата.

В нас  - Букварикове свято.

Ми всіх гостей вітаємо,

Бо ми всі букви знаємо,

Бо ми читати вміємо!

 

Є книг багато – радісних, товстих,

Тонких, барвистих, наче жар.

Але одна усім книжкам начальник,

І звуть її по-простому Буквар.

 

Літера перша і перше слово,

З книжкою перша серйозна розмова,

Перша сторінка, оповідання…

Інколи були й розчарування.

 

Є червоних днів багато

На листках календаря.

А між ними й наше свято –

Вшанування Букваря!

 

Від першого дня

Дуже любий він нам.

І веде нас усіх

По країні знання.

 

Букви старанно вивчали,

Знаєм їх від А до Я.

І сторіночку останню

Прочитали з букваря

 

Ми – шкільна сім’я єдина.

Вчили ми за складом склад.

Мама, щастя, Україна,

Річка, гори, перший сад.

І за все це говорю:

 

Всі Спасибі книзі – Букварю!

 

На сцені з’являється Ліса Аліса та Кіт Базиліо

 

Лиса Аліса  - Подайте бідній хромій Лисі і сліпому Коту… Кепські  наші справи. Ніхто нічого нам не дає! О і Буратіно тут!

 

Підхоплюють Буратіно під руки

 

Кіт Базиліо – Наш любий Буратіно! Що ти тут забув? Пішли з нами в країну Дурнів. Сьогодні ніч, коли сіють свої золоті…

 

Буратіно – От добре, що вас побачив. Ви не бачили Букварика? Ми його чекаємо. Без нього свято не можемо розпочати.

 

Лиса Аліса  – Навіщо вам, любі діти, букварик!? Навіщо вам вчитися. Подивіться на нас. Вчилися ми вчилися, а тепер і хромі, і сліпі.

 

Кіт Базиліо - От би здорово було б, як би не було шкіл взагалі.

 

Вчитель – Без шкіл не можна. Діти розкажіть, що було б, якщо не було б шкіл.

 

Діти співають пісню «Якщо б не було шкіл» (з кінофільму «Пригоди Електроніка»)

 

З’являється Букварик

 

Букварик – Ой, як я поспішав до вас на свято! І Буратіно тут! Мені дуже приємно, що ти не слухаєш Кота і Лисицю. І вирішив теж вчитися.

 

Кіт Базиліо – Лиса Аліса, може і нам треба вчитися читати. Так важко бути безграмотними.

 

Лиса Аліса  – І ми хочемо навчитися читати.

 

Вчитель – От і добре. Сідайте і слухайте дітей.

 

Учні ( В руках тримають букви.)

 

Ми закінчили буквар

Всюди чути сміх і гам

Та не видно щось ніде

Літер А, Б, В, Г, Ґ, Д…

 

Ні, давайте заберем

Букви  Й, К, Л, та  М! –

 

Букви Ш, Щ, Ю, і Я

Мовлять: - Ми одна сім’я,

І тому всі тридцять три

Мусять разом всі іти!

 

Мабуть справи в них свої,

Кажуть Е, Є, Ж. З, И, І, Ї

Доведеться, як не гірко,

Нам самим іти вперед.

 

Раптом Н, О, П, Р, С,

Підстрибнули до небес:

Заберіть з собою нас,

Ми всі маєм вільний час!

 

Ми також! – слідом кричать

Т, У, Ф, Х, Ц,  та  Ч.

 

Мусить бути саме так!

Їх підтримав  (Ь) м’який знак.

 

Буратіно – Відгадайте загадку та з букв складіть відгадку.

                     Цю найпершу книжку

                     Знає будь-який школяр.

                     До усіх книжок доріжку

                     Прокладає наш …  (буквар)            

 

Лиса Аліса  – А ми чули таку загадку, що і самі не знаємо що це.

Кіт Базиліо   -  Дуже я потрібна всім –

                 І дорослим, і малим.

                  Всіх я розуму учу,

              А сама завжди мовчу.   (книга)        

 

Учень  Дружба з книгою – це свято,

             Не було б його у нас,

             Ми не знали так багато

             Про новий і давній час.

 

Учень  Сторінки книжок завітних

             Всіх нас доброго навчать –

             Працювати, і учитись,

             І Вітчизну шанувать.

 

Буратіно  - Я коли перший раз сів за парту навчатися, згадую, що зі мною було. Пам’ятаєте, як я носа всунув у чорнило? А які пригоди можуть трапитися в школі?

 

Сценка. Заходить з портфелем учень.

 

Вчитель – Ти і сьогодні запізнився в школу.

               Не вже тобі не може мати будильника придбати?

Учень    -  Та що я з ним зроблю?

              Він дзвонить ще тоді, коли я міцно сплю.

 

Вчитель дивиться в зошит

Вчитель -  Чому ти знову не поставив знаки розділові?

Учень     -  Ставив, як ви зошит брали,

                   то вони тоді, можливо, десь повипадали.

 

Вчитель – Де твій букварик?

Учень    -  В портфелі новому.

Вчитель – Ну, а портфель де?

Учень      - У столику дома…

Вчитель  - Взяв би із столу.

Учень     -  Так стіл же замкнувся…

Вчитель  -  То відімкнув би.

Учень      -  Ключа я позбувся.

Вчитель   - Де ж це той ключ?

Учень      -  В портфелі новому.

Вчитель   - Ну, а портфель де?

Учень      -  У столику дома…

 

Вчитель  В твоєму диктантові, Вово,

                   Чомусь не дописане слово.

Учень     -  Відказує Вова не сміло: то я економив чорнило.

 

Вчитель  – Чому в чорнилі руки, Таню?

Учень    -  Це  в нас було чистописання.

Вчитель -  А на щоках чому чорнило?

Учень     - Бо я руками щоки мила.

 

Діти беруть ганчірки, труть стільці і бубнять.

Вчитель – Чого з ганчірками весь клас?

Всі          -  За чистоту змагання в нас!

Вчитель – Ну а чого так розкричались?

Всі           - Бо ми за тишу вже змагались!

 

Учень 1     Юра твердить, що перерва –

         Втричі більша від урока.

        Бо встига Юрко за неї

         Купу справ зробить нівроку.

Учень  2 За перерву Юра встиг

         Насмішити в класі всіх.

         Ще й на Славі покататись,

Учень 1  Десь залізти встиг у фарбу,

Учень  2 Гулю встиг набить об парту.

Учень 1  Й на портфель Марині

         Причепить якусь мармизу.

Учень  2 В двір помчав – аж тут дзвінок:

         Знову треба на урок!

Учень 1  Та в Юрка спокійні нерви,

          Бо урок мине за мить,

          Ну, а потім знов перерва:

          Встигне купу справ зробить!

 

Діти співають частівки

1

Розпочавсь навчальний рік

Тікають годинники

Задаю собі питання

Коли будуть канікули.

2

Букви в зошиті у нас

Не дружать з каліграфією

Букви плигають і пляшуть

І нам хвостиками машуть.

3

Трішки ми поговорили

В вікнах шибки задзвеніли.

Ми сказали «Тишина!»

В школі рухнула стіна.

4

Маша їла, сміючись,

Гречаную кашу.

Відмивали, відтирали

Гречаную Машу.

5

Всіх Микита задирає

Получає тумаки.

Хтось з нас марки назбирає

А Микита синяки.

6

Ой, подружка моя,

Як тобі не стидно,

На уроці булку їла

Думаєш не видно!

7

Я сама розфарбувала

Чорною фарбою покривало.

Рижий кіт під ним поспав,

Полосатим тигром став.

 

Виходить Читанка і Рідна мова

 

Учень

Ой, книжко, гарна та нова,

Які ти скажеш нам слова?

З чим новим до нас ідеш?

  Що цікаве нам несеш?

 

 Читанка – Я ваша перша читанка.

                    Розкриваю сторінки

                    Є вірші і казочки.

                    Даруватиму щодня

                     І забави і знання.

                    Час зі мною вирувати.

                    І нові знання черпати.

 

Рідна мова – Буква до букви – і виникло слово.

                       Слово до слова – звучить рідна мова.

                       Як найчарівніша колискова

                       Хай завжди звучить для вас рідна мова.

 

Учні

З вами ми подружимось.

Дари ваші заслужимо.

Ви руки нам подайте

Про все розповідайте.

 

Гарну казку розкажіть.

Світ широкий покажіть.

Розкажи нам про іменник,

Про числівник і займенник.

 

Звертаються до Букваря

 

Учень  Добрий букварику! Перша книжка!

         Хочеться навіть поплакати трішки.

         Жаль розлучатися, хоч і треба.

         Ми не забудем ніколи про тебе!

 

Учень  Спасибі тобі за добру науку

         За паличку першу і першу букву,

         За перше слово і першу казку,

        За першої вчительки щиру ласку.

         Ми пам’ятатимем  довгі роки

         Мудрі й повчальні твої уроки.

 

Діти співають пісню про Букварик

doc
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Сценарії
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку