Тема: Звуки [д], [д'], позначення їх буквою „де”.
Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів.
Мета: ознайомити учнів з буквою „де”, що позначає як твердий, так і м'який приголосний звук, розвивати фонематичний слух, формувати вміння читати склади, слова, виховувати бережливе ставлення до природи.
Навчання грамоти
Тема: Звуки [д], [д'], позначення їх буквою „де”.
Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів.
Мета: ознайомити учнів з буквою „де”, що позначає як твердий, так і м’який приголосний звук, розвивати фонематичний слух, формувати вміння читати склади, слова, виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
Бачимо авто (пі-пі- піп).
Навколо бджілки гудуть (дж-ж-ж).
Квіточки пахнуть (нюхаємо).
Аж ось і дощик почав накрапать (кап-кап) і дужче (кап-кап-кап-кап).
Дітки над головою ручки з’єднали
Дах збудували.
Ніч вас застала, спати полягали.
Яка вона дзвінкоголоса? Хай сідає у вагон для дзвінких звуків.
Схожа на письмо Л л, але внизу горизонтальна лінія з підставочками (ослінчик).
Прокидайтесь малята
Будемо ми слова читати
Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторону розвів,
Мабуть ключик загубив,
А щоб ключик нам дістати
Треба на носочки встати.
Двері ключиком відкрили.
Зберіть слова в торбинку з [д] і вкажіть позицію [д] в словах
А серед друзів і дівчинка Добродійка з книжкою. Прочитайте її назву. Хоче, щоб ви її навчили читати.
Читання складів по доріжці з таблиць , обернені склади, слова (диференційовано)
ДО ДУ ДИ
ДА ДЕ ДІ
дім дим
= o – – o –
(Біля дошки два учні, а решта самі)
У дворі трава
На траві дітвора.
Читаємо слова „ Фотограф” у дворі.
- Сфотографуй слова.
- Читаємо разом.
- Визначаємо склади (бородою).
- Визначаємо наголос (питаємо).
- Запам’ятайте слова з [д].
В хату двері відчинили
Дідуся ми там зустріли
З бородою і дудою,
Добротою і водою.
- Назви слова [д].
А дідусь сказав ось так:
Граймо діти на дуду,
Пісню з вами заведу „Подоляночку”.
Зручно сіли і заграли тільки ті слова назвали, в яких ми чуємо звук [д], а решту дудимо (ду-ду).
18. Гра „Здогадайся на уважність
- Читаємо слова без усіх букв.
19. Фізкультхвилинка.
Потрудилися малята
Час уже відпочивати.
Стали дружно, руки в боки
Поскакали як сороки,
А тоді як жабенята
Хочем трохи поплигати
Ква-ква, ква-ква
Вже й спочила голова.
20. Робото з букварем.
- Читання слів за вчителем
- читання „відстукування”
- читання „в навушниках”
- читання кращих учнів.
21. Гра „Путанка”
Читання слів.
22. Виховний момент про лісових друзів і бережливе ставлення до природи.
23. Гра „Де хто живе з тварин?”
24. Гра „Хто зайвий?” (білочки)
–– Хто зайвий серед назв предметів.
25. Загадка про дятла.
Відгадайте діти, хто
Має носик –– долото?
Ним комах з нори виймає
Про здоров’я лісу дбає?
26. Підсумок уроку.
–– Чи цікава була подорож?
–– Який же звук новий почули ([д]).
То перевіримо чи навчилась наша дівчинка читати разом з нами?
Повела матуся бочку
Вибирати огірочки.
А татусь у холодочку
Під засолку миє дочку.