Підсумковий урок з теми «Атмосфера»
Мета
Тип уроку: узагальнення знань, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок.
Обладнання: атласи, бланки схеми фішбоун, контурна карта.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Домашнє завдання:побудувати графік зміни температур та графік кількості опадів протягом року за наведеними табличними даними; прочитати побудовані графіки; зробити відповідні висновки. Презентація результатів роботи.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
- Ми з вами завершуємо вивчення теми «Атмосфера». Процеси, які відбуваються в ній, найбільш динамічні, логічні й закономірні. Знаючи ці закони, можна пояснити формування клімату будь-якої території нашої планети, що значно полегшить вивчення вами географії в наступних класах. Тож настав час підбивати підсумки: про що ви дізналися під час вивчення теми та які здобули знання.
ІV. Узагальнення знань
- Розглянемо, через схему-фішбоун, основне питання теми, які чинники атмосфери впливають на формування клімату. У вас вже є підготовлені бланки, які ми з вами сьогодні заповнимо. На дошці ви можете побачити сім понять, які ви запишете на верхніх кісточках схеми, А на нижніх кісточках – на що впливають ці поняття. Заповнена схема стане ключем до відповіді на поставлене питання.
1. Кут падіння сонячних променів. Чим більший кут падіння сонячних променів, тим швидше нагрівається земна поверхня.
2. Температура повітря. Від земної поверхні нагрівається повітря. Зміна температури повітря впливає на зміну атмосферного тиску.
3. Пояси атмосферного тиску формують такі явища, як постійні та змінні вітри.
Географічний волейбол. Учні по черзі перекидають м’яч, називаючи відомі їм постійні та змінні вітри.
Фізкульт хвилинка. Гра «Каліфорнійський дощ».
4. Вологість повітря призводить до утворення хмар.
Індивідуальне завдання. (Один учень). Основні типи хмар.
5. Атмосферні опади.
6. Підстильна поверхня.
7. Вплив людини.
- Прошу вас заповнити самостійно. Хвіст-висновок вставте пропущені слова.
Індивідуальне завдання. (Одна учениця). На контурній карті розфарбувати кліматичні пояси.
- Завершуємо самостійну роботу та передаємо на передні парти.
V. Підсумок уроку
- На дошці ви можете побачити та перевірити, яка схема-фішбоун у вас мала вийти.
VІ. Домашнє завдання
Проаналізувати виконання завдання під час уроку узагальнення.