Тема. Підсумковий урок з теми «Комп’ютерна графіка»
Мета:
-
освітня: встановити рівень опанування учнями основних теоретичних знань і практичних навичок з теми «Комп’ютерна графіка»; повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал, узагальнити його і систематизувати;
-
розвивальна: розвивати інформаційну культуру, розвивати алгоритмічне та логічне мислення, пам’ять, розвиток навичок самостійної роботи на комп’ютері;
-
виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність. Підвищення інформаційної культури учня, інтерес до предмета.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань
Форма проведення: урок-аукціон.
Обладнання та наочність: комп’ютери, проектор, навчальна презентація, роздатковий матеріал, аудіозапис.
Програмне забезпечення: Word, Inkscape.
План уроку
-
Організаційний момент 2 хв.
-
Мотивація навчальної діяльності 3хв.
-
Відтворення і корекція опорних знань 15 хв
-
Застосування знань, практичних умінь та навичок 20 хв
-
Підсумок уроку 5 хв.
Хід уроку
І. Організаційний момент
-
Привітання
-
Доброго ранку! Рада всіх вітати!
-
Перевірка готовності до уроку
-
Я сподіваюсь, що всі налаштовані сьогодні гарно попрацювати!? Тож не гаймо часу.
-
Емоційне налаштування на урок
-
Чи посміхались ви сьогодні? Якщо ні, то зробіть це зараз, адже посмішка найкращий лікар в нашому житті!
-
Кожен з вас отримав картки, перегорніть їх, поставте хрестик біля того зображення, яке відповідає зараз вашому настрою, а в кінці уроку ми подивимось чи змінився ваш настрій.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
-
Я перевірила ваше домашнє завдання в Google-classroom, виставила кожному оцінку і залишила коментар.
-
Запишіть домашнє завдання на наступний урок, повторити параграф 6.1-6.4.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку
-
Оголошення теми і мети уроку
-
Немовля, що тільки з’явилося на світ, не вміє ні говорити, ні ходити. Воно дуже безпорадне. Але з самого народження йому дарована дивовижна здатність бачити світ своїми очима. Мине чимало часу, перш ніж малюк зможе висловити свої думки і бажання словами, і далекий ще той день, коли він напише перше слово. Але отримавши в руки олівець, він невміло, але наполегливо намагається щось намалювати. Ці малюнки - один із засобів самовираження маленької людини.
-
Чи пам’ятаєте ви свої перші малюнки?
-
Якими вони були? (відповіді дітей)
-
І сьогодні на уроці ми маємо повторити та більш глибоко осмислити матеріал з теми «Комп’ютерна графіка», узагальнити його і систематизувати. А також практично відтворювати отримані знання з даної теми.
-
Девіз уроку
-
Девізом нашого уроку буде :
«Щоб збагнути щось нове, треба повернутися до витоків» - Поль Гоге́н
-
Як ви розумієте це висловлювання? (відповіді дітей)
-
Я не спроста взяла слова саме цієї видатної людини.
3. Біографія художника
- Поль Гоге́н — французький художник, скульптор та графік. Стиль його картин був не звичайним. Гоген казав: «Ти завжди можеш знайти розраду в примітиві», що свідчить про його підвищеному інтересі саме до примітивного мистецтва.
- Примітивізм виник наприкінці 19-го на початку 20-го століття. Примітивізм— художня стилістика, для якої характерні спрощені, зазвичай пласкі форми, чисті кольори, основною ознакою якої є свідоме, навмисне спрощення художніх засобів.
- За стилістикою до примітивізму належать писанкарство, петриківський розпис, народний іконопис, в тому ж ряду — і традиції візантійського іконопису, які явно відступають від реалізму, тим, що на зображеннях відсутні світлотіні, перспектива тощо.
- Гоген не просто пропонував віртуозну техніку, він розмірковував в мистецтві так: «Для мене великий художник-це формула найбільшого розуму».
- Навряд чи Гоген уявляв, що колись можна буде створювати картини за допомогою машин, але нам з вами неймовірно пощастило, що саме ми можемо використовувати комп’ютер за для створення неймовірного.
ІV. Відтворення і корекція опорних знань
- Чи цікаво вам подивитися які ж роботи є у видатної люди? (Так)
- Давайте тоді з вами створимо власну виставку робіт, Поля Гогена, але щоб її організувати нам потрібно відвідати аукціон, на якому продаються картини художника і ціна його картин-одне виконане завдання.
-
«Блискавична пам'ять»
-
І перша картина «Коли ж заміж?»- написана художником на Таїті в 1892 році.
-
Ціна цієї картини-завдання під назвою «Блискавична пам'ять».
-
Я задаю вам запитання, а ви піднявши руку даєте повну відповідь.
-
Що таке комп’ютерна графіка? (Комп'ютерна графіка — це розділ інформатики, у якому вивчаються методи створення й опрацювання зображень за допомогою комп'ютера.)
-
Де вона використовується? Наведіть приклади! (в науці, медицині, кінематографії, рекламному бізнесі, індустрії розваг, дизайні)
-
Які є види комп’ютерної графіки? (растрова, векторна, фрактальна, тривимірна)
-
Що собою являє растрове зображення? (це зображення, що являє собою набір пікселів, кожний із яких має певний колір.)
-
Що собою являє векторне зображення? (це зображення, що складається з геометричних об'єктів (ліній, кіл, кривих тощо), які описуються математичними рівняннями — графічними примітивами.)
-
Що собою являє фрактальна графіка? (- зображення в якому нескінченно повторюється при зменшенні масштабу самоподібна геометрична фігура, елементарні частини якої повторюють властивості своїх батьківських структур.)
-
Що собою являє тривимірна графіка? (Тривимірне зображення включає собою побудову геометричної проекції тривимірної моделі на площину за допомогою спеціалізованих програм.)
-
Давайте подивимось як ви вмієте їх розрізняти?
https://learningapps.org/display?v=p39ge0agc19
-
Чудово, ми з вами відкрили першу картину.
-
«Знавці Inscape»
-
Давайте згадаємо які є засоби комп’ютерної графіки? (апаратні: відео-карта, монітор, принтер, сканер, цифрова фотокамера, графічний планшет… програмні: графічні редактори, програми перегляду г. з., програми розпізнання г.з., програми спеціалізованого опрацювання г.з.)
-
Які графічні редактори ви знаєте? (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Corel Draw, Inkscape, Paint)
-
А в якій програмі працювали ми з вами протягом уроків? (Inkscape)
-
А що це за програма така? (Inkscape —редактор векторної графіки)
- Чудово, ми з вами відкрили другу картину.
-
«Ваги»
-
Третя картина «Натюрморт з трьома цуценятами»-написана в Британії 1888 рік. Ціна роботи-виконане завдання «Ваги».
-
Вам потрібно порівняти особливості растрового і векторного зображення.
-
Чудово, ми з вами відкрили третю картину.
-
Фізкультхвилинка («Україно, будьмо»)
-
Ви мабуть втомились, давайте трошки відпочинемо.
V. Застосування знань, практичних умінь та навичок
-
Повторення правил Т/Б «Жести»
-
Перед тим як ми почнемо працювати за комп’ютерами нам потрібно повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі.
-
Якщо ви почули правильне твердження, то ви клацаєте пальцями ось так….
-
Якщо твердження неправильне показуєте пальцями хрестик.
• Не можна перебувати у комп’ютерному клас без учителя .(+)
• Під час уроку можна ходити по комп’ютерному класу.(-)
• Починати роботу з комп’ютером можна тільки за вказівкою вчителя.(+)
• Коли працюєш з комп’ютером, тримай спину зігнутою, поклади ногу на ногу.(-)
• На клавіатуру не можна нічого класти .(+)
• Відстань від очей до екрана має бути 50-60 см.(+)
• Клавіатура має лежати на колінах.(-)
• Не можна торкатися пальцями екрана монітора.(+)
• Можна чіпати будь-які дроти.(-)
• Можна їсти і пити за комп’ютерним столом.(-)
-
Чудово ми придбали ще одну картину «Сади Вожірара»-написана у 1879 році в Парижі
-
Ми відкрили чотири картини, але це мало для виставки, тож я вам пропоную гарненько попрацювати і доповнити виставку нашими картинами.
-
Практична робота за ПК (аудіо запис)
-
Вам потрібно буде намалювати малюнок під назвою «Лялька кантрі».
-
Кантрі - це сільський стиль, характерні риси якого – простота, самобутність і висока функціональність.
-
Учнями заздалегідь були підготовленні заготовки складних фігур.
-
Завдання знаходиться в папці Ентер Ф, 4(8)-А, знаходите свою теку, відкриваєте інструкцію та виконуєте завдання.
-
А працювати ви будете під музику видатного австрійського музиканта Моцарта.
-
Ще в давнину казали «Музика Моцарта здатна відігріти мозок. Вважається, що музика Моцарта робить безсумнівно позитивний вплив на процеси вищої мозкової діяльності, саме це вам й допоможе краще впоратись із завданням.
-
Відпочинок для очей
-
Відкладіть мишки з рук, подивіться на мене, покліпайте швиденько 15 разів, закрийте оченята і з закритими оченятами подивіться вгору, вниз, знову вгору, знову вниз, покліпали ще 15 разів, продовжуємо працювати.
VІ. Підсумок уроку
-
Узагальнююча бесіда (Виставка робіт)
-
Завершився аукціон, всі картини нами були викуплені, виставка доповнена вашими картинами дуже гарно виглядає.
-
Оскільки тема нашого уроку творча. Тож на завершення виконаємо творче завдання.
-
Складемо сінквейн із словом «графіка».
-
Сінквейн - це самостійно складений п'ятирядковий нерифмований вірш, в якому коротко, але ємко викладається суть якоїсь проблеми, теми або поняття.
-
Перший рядок - містить в собі одне слово - іменник що позначає об'єкт, про який піде мова.
-
Другий рядок - два слова - прикметники, вони дають опис ознак і властивостей обраного в сінквейні об'єкта.
-
Третій рядок - утворений трьома дієсловами, що описують характерні дії об'єкта.
-
Четвертий рядок - фраза з чотирьох слів, що виражає ваше особисте ставлення до описуваного об'єкту.
-
П'ятий рядок - одне слово-резюме, яке характеризує об'єкт.
Графіка.
Растрова, векторна.
Створює, обробляє, відображає.
Охоплює всі види зображень.
Програма.
- В нас вийшла чарівна виставка.
- Що таке комп’ютерна графіка?
- Які види існують?
- Чим відрізняється растрова та векторна графіка?
- Чи будете ви й надалі користуватися цією програмою?
- Чим вона може знадобитися вам в житті?
-А зараз повернімося до настрою за урок, заштрихуйте квадратик навпроти свого настрою зараз.
3. Перевірка загального настрою
- Заштрихуйте квадратик з вашим настроєм.
4. Оцінювання (виставлення оцінок)
- Ви всі великі молодці!
5. Прощання
- На цьому ми з вами прощаємось! До нових зустрічей.