Підсумковий урок з теми "Прикметник"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Прикметник" для учнів 3 класу.Урок містить завдання для перевірки знань учнів з вивченої теми
Перегляд файлу

Тема:  Підсумковий урок з теми «Прикметник»

 

Мета: поглиблювати знання учнів про роль прикметників у  мовленні, про зв'язок прикметників з іменниками, вчити розпізнавати прикметники, ставити до них питання; узагальнити знання учнів, здобуті при вивченні теми «Прикметник»,  учити  застосовувати  теоретичні знання на практиці;            розвивати мовлення учнів та інтерес до вивчення української мови;               виховувати  любов та повагу до книги, рідної мови, рідної країни.

 

Обладнання: куб, картки із завданнями, кубики лего,  малюнки, ноутбук.

Тип уроку:  урок узагальнення знань, вмінь, навичок

 

Хід уроку

І.Етап орієнтації

    Ось дзвінок вже пролунав,

    Працювати час настав.

    На уроці не лініться

    І знаннями поділіться.

Привітання до гостей.

У нас сьогодні незвичайний урок,до нас завітали гості.

Поверніться привітайтеся з гостями.

Добрий день!

У добрий час,

Радо ми вітаєм Вас!

      

Всі за парти ми сідаєм

До роботи приступаєм.

Створення емоційної ситуації

  • Поміркуйте і скажіть, яким  ви бачите урок?  (цікавим, навчальним, проблемним)
  • А якими ви уявляєте себе на уроці?? (уважними, зібраними, активними, наполегливими).
  • Подаруйте мені свої усмішки, а я дарую вам свою усмішку, і ми починаємо наш урок.

ІІ. Етап  цілепокладання

1.Визачення теми та мети уроку

 - Скажіть, будь ласка, хто перший помічник у нашому навчанні?

- Так згодна, це наш підручник, книжка, наш порадник і помічник.

Сьогодні на уроці я вам пропоную створити Книгу Знань «Прикметник». Працюючи над нею, ми пригадаємо все вивчене про цю частину мови, розширимо знання про її роль у мовленні.

2.Ознайомлення з планом роботи

- Пропоную вам такий зміст книги.

ІІІ. Етап проектування

  1. Гра «Чарівний кубик»
  2. Вправа «Виграш у лотерею»
  3. Каліграфічна хвилинка
  4. Малюнковий диктант
  5. Гра «Запереч мені»
  6. Фізкультхвилинка.
  7. Самостійна робота
  8. Колективна робота.
  9. Гра"Карусель"

     10.Оцінювання роботи

 

ІV. Етап виконання плану діяльності

Індивідуальна робота 2 учнів на дошці

Але перед початком нашої роботи, хочу запросити  2 учнів працювати на дошці.

Завдання : утворити від кожного іменника прикметник.

               Україна                     пісня

                Мова                         верба

                калина                       вишиванка

Підсумок:  Оцінки за роботу

  1. Гра «Чарівний кубик»

                     Завітав сьогодні в клас

                     Знову на урок до нас

                Кубик, діти, не простий

                Кубик, діти, чарівний.

                     Він доріжку прокладає

                Знання про прикметник  перевіряє.

             Завдання:

  •      Що таке прикметник?. (Частина мови)
  •      На що вказує прикметник? (ознаки предметів)
  •      На які питання відповідають. ( який? яка? яке? які?)
  •      З яким словом найчастіше зв’язаний у реченні?( з іменником)
  •      Яким головним чи другорядним членом речення є прикметник?? (другорядним)
  •      Навести приклади прикметників?
  •      Хто бажає узагальнити наші знання про прикметник? (Прикметник - це частина мови, яка називає ознаки предметів і відповідає на запитання який? яка? яке? які?)  
  1. Вправа «Виграш у лотерею»
  • На попередньому уроці …. здобув «Виграш у лотерею» і має право презентувати прикметник віршем. ( у кріслі автора)

Він прикмети називає -

всі ознаки визначає .

Розуміється на всьому:

Який смак в кого буває,

і за кольором впізнає,

і за розміром, і віком,

яким стане чоловіком.

Почуття він розпізнає,                            

про характер думку має,

слово точно добирає

прикмет багато дуже має.

Використання прикметників у мовленні робить наше мовлення образним, емоційним, яскравим.

3. Каліграфічна хвилинка.

               Урок продовжим без зупинки

                з каліграфічної хвилинки.(Пригадати правила сидіння під час письма)

      Мм ова Мова  ( Алгоритм написання Мм)

  • До якої частини мови належить слово Мова?
  • Пропоную вам до поданого іменника підібрати прикметники(асоціативний кущ)
  •  рідна, українська, солов'їна, калинова, співоча, милозвучна, ніжна, мила, дзвінка, , чудова, гарна, прекрасна,
  • Складіть та запишіть речення про мову,використовуючи прикметники

(цікаві факти про українську мову)

5.Малюнковий диктант

- Пропоную вам малюнковий диктант. До малюнка доберіть відповідну ознаку, утворене словосполучення запишіть.

 

  • Пропоную вам зробити взаємоперевірку.(робота в парах)
  • Підніміть руки ті, хто виконав завдання без помилок.
  • А чому ми записали саме ці слова ( бо це словникові слова і нам треба запам’ятати їхній правопис )  яка буква пишеться ?
  •  Дякую, вам за роботу. Молодці! 

Висновок

  • Отак і в мовленні -  іменник і прикметник, предмет і ознака пов’язані між собою. Щоб про предмет сказати більш точно, яскраво, конкретно, використовують слова-ознаки, тобто прикметники

7. Гра «Запереч мені»    

 - Наступна сторінка нашої книги гра «Запереч мені»

   -   Я називаю слова ознаки, а ви мені повинні мені заперечити протилежним словом – ознакою:

 Злий - … ( добрий)     

 Веселий - … (сумний )

Гіркий    -   … (солодкий)

   Високий –  …(низький )

                                                  білий - чорний

                                                  твердий -… ( м’який)

 

- Скажіть, будь ласка, слова які ми добирали мають протилежне значення чи близьке?

- В українській мові слова, що мають протилежне значенням називають антонімами

Отже, до  прикметників  у мовленні  ми можемо добирати протилежні прикметники за значенням. Це для того , щоб робити наше мовлення більш  яскравим, точним, різноманітним,  ….

 Неперевершено!!! Впоралися ще з однією сторінкою.

 8.Фізультхвилинка музична

 - Підійшов час нам відпочити

9.самостійна робота

 Для створення наступної сторінки  нам необхідно попрацювати в парах.

  •       Пропоную вам об’єднати у групи слова близькі за значенням.
  •       Розумний, тямущий, відважне, хоробре, кмітливий, охайна, чепурна, акуратна,сміливе

- Прочитайте першу групу; другу; третю;Визначити рід прикметників(лего)

  Слова близькі за значенням в українській мові називаються синонімами.

  Ці слова допомагають робити наше мовлення більш різноманітним.

  Гра’’Карусель’’

Робота з підручником

Виконання вправи

 

V. Контрольно-оцінювальний етап

  Оцінювання роботи на уроці за допомогою лего

Ось і пролунав дзвінок -

Закінчився наш урок. 

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Місюк Леся
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку