Урок казка-3 клас
Тема: Підсумковий урок з теми «Табличне множення і ділення»
Мета: Поглибити знання учнів з математики, закріпити табличне множення і ділення. Розвивати творчість, логічне мислення, пам’ять. Виховувати дружелюбність, допитливість, старанність, інтерес до математики.
Обладнання: ілюстрація до казки «Ріпка, картки із завданнями, таблиця з геометричним матеріалом.
Хід уроку
Ми сьогодні попрацюємо,
У казку з вами помандруємо.
Із нею ми були не раз,
Вона заходить часто в клас.
-Зараз, діти, послухайте загадку і скажіть з якої це казки.
Найважливіша вона в казці,
Хоч у нірці десь жила,
Але діду і бабусі
Вирвати ріпку помогла. (Мишка із казки «Ріпка»)
-А тепер давайте назвемо головних героїв казки. Так, діточки, ці герої завітають до нас сьогодні на урок. Всі, крім мишки. А мишку ми повинні покликати самі. Але вона дуже принципова і прийде тільки тоді, коли ви впораєтеся з усіма завданнями, які вам запропонують інші герої казки.
3. Закріплення вивченого матеріалу
-Отже, хто ж посадив ріпку? (дід). Так, дід є першим героєм казки, тому він перший пропонує вам своє завдання.
а) Вправа «Мозковий штурм»
-Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (частка)
-Як називаються числа при множенні? (перший множник, другий множник, добуток)
-Як знайти невідоме зменшуване? (треба до різниці додати від’ємник)
-Що таке прямокутник? (це чотирикутник, у якого всі кути прямі)
-Двоє грали у шахи дві години. Скільки часу грав кожен шахіст? (2 години)
-Назвіть найменше двоцифрове число. (10)
-Скільки ніжок у чотирьох кішок? (16)
-Молодці, діти, справились із завданням. Дідусь задоволений вами і тому гукає бабусю. А бабуся дуже любить своїх внучат. Тому вона вам пропонує пограти в гру.
б) Гра «Знайди помилку»
На дошці ви бачите завдання. Знайдіть помилку.
39+26 25+38
27+36 63 17+46
19+44 43+20
-Так, діти. Але щось бабуся не хоче кликати наступного героя казки-свою внучку. Вона ще приготувала вам казкову задачу.
в) Казкова задача
Лисичка потайком від господарів з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох-12кг. Маса гуски-9 кг. На скільки кілограмів маса курки менша від маси гуски? (12-9=3(кг); 9-3=6(кг))
Молодці, дітки,. Тепер бабуся кличе свою внучку. А внучка, звичайно як і всі діти, любить грати в різні цікаві ігри. Тому вам приготувала декілька ігор.
г) Гра «Не скажу»
Учні рахують від 20 до50 по одному, але замість чисел , що діляться на 5, вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці: 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.
д) Гра «Естафета»
Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.
6х7= 87-45= 81:9= 85+7= 67+19=
54:9= 64:8= 4х8= 9х4= 45:5=
-Молодці. Гарно справились із завданням. Зараз до нас завітає Жучка. А Жучка дуже любить бігати, плигати. Тому вона вам підготувала фізкультхвилинку.
4. Фізкультхвилинка «На зеленій галявині»
На зеленій галявині(діти ходять по колу)
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька , чиста, лісова.
До води схиляються (нахил тулуба вперед)
Квіти запашні, (руки витягнуті вперед)
Камінці поблискують
В темній глибині. (поглядом слідкують за витягнутими пальцями)
Ми збирали ягоди, забрели сюди. (збирають ягоди)
Відпочити в затишку сіли край води. (присідають)
Ходять в лісі шелести, дзюркотить вода-(ходьба)
Це казки криниченька нам розповіда.
а) Гра «Знайди зайве»
У рядок записані числа-добутки.
14, 21, 35, 42, ;45, 49, 63.
Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)
б) Робота в парах
Гра «Магічна сімка» (із розсипаних слів потрібно скласти прислів’я)
Сім раз відмір, а раз відріж.
Сім п’ятниць на тиждень.
Семеро одного не чекають.
Один із сошкою, а семеро із ложкою.
Добре, діти, постарались. Порадували Жучку, а тепер зустрічайте Мурку.
Мурка вам підготувала цікаві задачі.
а) Цікаві задачі
На дереві сім гнізд було,
По вісім птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)
9 стрічок у Марічки,
Втроє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох сестричок? (9:3+9=12)
9 олівців у Валі.
Більше вчетверо у Галі.
Порахуйте зразу. Скільки буде разом? (9х4+9=45)
Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)
Молодці. І ось, нарешті, ми дійшли до головного героя казки- Мишки.
Це вона допомогла витягти ріпку.
Ось завдання Мишки.
б) Гра «Що зайве»
-Яка фігура зайва? (трикутник)
-Який порядковий номер вона має? (Четвертий)
в) Гра «Цікаві квадрати»
Потрібно знайти суму чисел по діагоналі. Потім вставити у порожні клітинки такі числа, щоб сума їх чисел дорівнювала числу по діагоналі.
18 17
12 14
10 6 11 5
Діти, а якщо добре подумати, то як же вдалося нашим героям витягти ріпку? Чи змогли б вони витягти її поодинці? (Ні)
Тільки разом , дружно можна подолати будь-які труднощі. І ви сьогодні гарно, дружно працювали. Тому й прийшли до вас усі герої казки.
5. А тепер останній крок
Підсумуємо урок.
Гості в нас були казкові,
Завдання у них чудові,
Але скінчився вже час
На перерву кличуть нас.
Мишка видала наказ,
Що у вас розумний клас.