Підсумковий урок з теми "Табличне множення і ділення"

Про матеріал
Даний урок спланований у вигляді казки. На уроці присутні казкові герої, які підготтували цікаві математичні ігрові завдання, а саме: "Знайди помилку", "Не скажу", "Естафета", "Знайди зайве","Цікаві квадрати", "Що зайве", "Магічна сімка", Казкова задача, Цікаві задачі, вправа "Мозковий штурм", фізкультхвилинка "На зеленій галявині".Також є фотографії фрагментів уроку. Його можна проводити у вигляді інсценізації казки "Ріпка".
Перегляд файлу

Урок казка-3 клас

Тема: Підсумковий урок з теми «Табличне множення і ділення»

Мета: Поглибити знання учнів з математики, закріпити табличне множення і ділення. Розвивати  творчість, логічне мислення, пам’ять. Виховувати дружелюбність, допитливість, старанність, інтерес до математики.

Обладнання:  ілюстрація до казки «Ріпка, картки із завданнями, таблиця з геометричним матеріалом.

Хід уроку

  1. Організація учнів до роботи

Ми сьогодні попрацюємо,

У казку з вами помандруємо.

Із нею ми були не раз,

Вона заходить часто в клас.

  1. Вступне слово вчителя

-Зараз, діти, послухайте загадку і скажіть з якої це казки.

Найважливіша вона в казці,

Хоч у нірці десь жила,

Але діду і бабусі

Вирвати ріпку помогла. (Мишка із казки «Ріпка»)

-А тепер давайте назвемо головних героїв казки. Так, діточки, ці герої завітають до нас сьогодні на урок. Всі, крім мишки. А мишку ми повинні  покликати самі. Але вона дуже принципова і прийде тільки тоді, коли ви впораєтеся з усіма завданнями, які вам запропонують інші герої казки.

3. Закріплення вивченого матеріалу

-Отже, хто ж посадив ріпку? (дід). Так, дід є першим героєм казки, тому він перший пропонує вам своє завдання.

  а) Вправа «Мозковий штурм»

-Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (частка)

-Як називаються числа при множенні? (перший множник, другий множник, добуток)

-Як знайти невідоме зменшуване? (треба до різниці додати від’ємник)

-Що таке прямокутник? (це чотирикутник, у якого всі кути прямі)

-Двоє грали у шахи дві години. Скільки часу грав кожен шахіст? (2 години)

-Назвіть найменше двоцифрове число. (10)

-Скільки ніжок у чотирьох кішок? (16)

-Молодці, діти, справились із завданням. Дідусь задоволений вами і тому гукає бабусю.  А бабуся дуже любить своїх внучат. Тому вона вам пропонує пограти в гру.                   

 

 

 

 

 

б) Гра «Знайди помилку»

На дошці ви бачите завдання. Знайдіть помилку.

39+26                                    25+38

27+36                 63               17+46

19+44                                     43+20

-Так, діти. Але щось бабуся не хоче кликати наступного героя казки-свою внучку. Вона ще приготувала вам казкову задачу.

в) Казкова задача

Лисичка потайком  від господарів з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох-12кг.  Маса гуски-9 кг. На скільки кілограмів маса курки менша від маси  гуски?  (12-9=3(кг); 9-3=6(кг))

Молодці, дітки,. Тепер бабуся кличе свою внучку. А внучка, звичайно як і всі діти, любить грати в різні цікаві ігри. Тому вам приготувала декілька ігор.

г) Гра «Не скажу»

Учні  рахують від 20 до50 по одному, але замість чисел , що діляться на 5, вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці: 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.

д) Гра «Естафета»

Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.

6х7=                             87-45=                             81:9=                            85+7=                              67+19=

54:9=                           64:8=                                4х8=                              9х4=                                45:5=

-Молодці. Гарно справились із завданням.  Зараз до нас завітає Жучка. А Жучка дуже любить  бігати, плигати. Тому вона вам підготувала фізкультхвилинку.

4. Фізкультхвилинка «На зеленій галявині»

На зеленій галявині(діти ходять по колу)

Де рясна трава,

Дзюркотить криниченька , чиста, лісова.

До води схиляються (нахил тулуба вперед)

Квіти запашні, (руки витягнуті вперед)

Камінці поблискують

В темній глибині. (поглядом слідкують за витягнутими пальцями)

Ми збирали ягоди, забрели сюди. (збирають ягоди)

Відпочити в затишку сіли край води. (присідають)

Ходять в лісі шелести, дзюркотить вода-(ходьба)

Це казки криниченька нам розповіда.

а) Гра «Знайди зайве»

У рядок записані числа-добутки.

14, 21, 35, 42, ;45, 49, 63.

Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)

б) Робота в парах

Гра «Магічна сімка» (із розсипаних слів потрібно скласти прислів’я)

Сім раз відмір, а раз відріж.

Сім п’ятниць на тиждень.

Семеро одного не чекають.

Один із сошкою, а семеро із ложкою.

Добре, діти, постарались. Порадували Жучку, а тепер зустрічайте Мурку.

Мурка вам підготувала цікаві задачі.

а) Цікаві задачі

На дереві сім гнізд було,

По вісім птахів в них жило.

Не полохайте ви їх,

А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)

9 стрічок у Марічки,

Втроє менше у сестрички.

Скільки стрічок

У двох сестричок? (9:3+9=12)

9 олівців у Валі.

Більше вчетверо у Галі.

Порахуйте зразу. Скільки буде разом? (9х4+9=45)

Сім стручків гороху взяли,

По сім зернин ми з них дістали.

Усі міркуйте, як один,

Скільки буде горошин? (7х7=49)

Молодці. І ось, нарешті,  ми дійшли до головного героя казки- Мишки.

Це вона допомогла витягти ріпку.

Ось завдання Мишки.

б) Гра «Що зайве»

-Яка фігура зайва? (трикутник)

-Який порядковий номер вона має? (Четвертий)

в) Гра «Цікаві квадрати»

Потрібно знайти суму чисел по діагоналі. Потім вставити у порожні клітинки такі числа, щоб сума їх чисел дорівнювала числу по діагоналі.

18                                                                                                      17

       12                                                                                        14

10             6                                                                          11           5

      Діти, а якщо добре подумати, то як же вдалося нашим героям витягти ріпку? Чи змогли б вони витягти її поодинці? (Ні)

Тільки разом , дружно можна подолати будь-які труднощі. І ви сьогодні гарно, дружно працювали. Тому й прийшли до вас усі герої казки.

5. А тепер останній крок

Підсумуємо урок.

Гості в нас були казкові,

Завдання у них чудові,

Але скінчився вже час

На перерву кличуть нас.

Мишка видала наказ,

Що у вас  розумний клас.

 

 

 

Рисунок2.jpg

 

клас.jpg

малюнок.jpg

 

фотографія.jpg

 

docx
Додав(-ла)
Мурин Наталія
Додано
24 березня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку