До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Написання прислівників разом і через дефіс" ( конспект уроку для 7-го класу)

Про матеріал

Конспект уроку створений з метою не лише повторити й поглибити знання учнів про способи творення прислівникі, а й сприяти зміцненню навичок правопису складних прислівників разом і через дефіс.

Перегляд файлу

Тема. Написання прислівників разом і через дефіс

Мета : повторити й поглибити знання учнів про способи творення прислівників ; сприяти зміцненню навичок правопису складних прислівників разом і через дефіс та позначати відповідні орфограми.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку І. Увідно - мотиваційний етап уроку

  •       Доброго дня! Сьогодні я розраховую на вашу підтримку і наше порозуміння. На уроці будемо виконувати важливу і цікаву роботу. Щоб досягти успіху, потрібно всім працювати дружно і з великим бажанням. Починаємо роботу, записуємо число.
  •       У дитинстві ви любили грати в гру " Хто зайвий?" . А чи не втрачається вміння знаходити зайвих із віком? Це ми зараз перевіримо прямо зараз. Знайдіть " третє" зайве слово , поясніть свій вибір.
    1. Високий, кришталевий, гарно.
    2.   Анікого , абичий, деколи .
    3.   Казна - який, хтозна - що, будь - де.

Молодці! Ви правильно виконали завдання. Навички класифікації інформації стануть вам у пригоді при визначенні теми нашого уроку

" Правопис..... ..... і.................." ( " Правопис прислівників

разом і через дефіс".

  •                       Запишіть тему уроку і самостійно сформулюйте завдання нашої подальшої роботи, скориставшись початком речення

" Я повинен знати...

уміти... ж навчитися..." II. Операційно - пізнавальний етап ■ Певною інформацією про написання складних слів ви вже володієте. Пропоную дослідити нову інформацію про правопис прислівників разом і через дефіс , використовуючи такі джерела.

  1.                    Параграф № 33 підручника ( с. 212).
  2.                  Робоча сторінка " Правопис прислівників разом і через дефіс".

■ Під час дослідження - зіставлення працюємо за схемою. Дослідження

1

Умовивід

і

Закріплення інформації за параграфом підручника Висновки

  •    Робота в парах ( самостійне дослідження нової інформації із використанням позначок : відома інформація + ; нова ! ; незрозуміла ?)
  • Обговорення отриманої інформації за схемою та позначками. Чітко визначається відоме , нове, незрозуміле.
  • Виконання вправ на закріплення .

1. Згоден! - Не згоден ! - Обґрунтуй!

  • Прислівник казна / де пишемо разом.
  • Прислівник по/святковому пишемо через дефіс.
  • Прислівник аби/ куди пишемо через дефіс.
  • Прислівник віч/на/віч пишемо окремо.
  • Прислівник як/ небудь пишемо через дефіс.

і

  • Прислівник по/шосте пишемо разом.
  • Прислівник десь/ інде пишемо разом.
  • Прислівник сам/на /сам пишемо через дефіс.
  • Прислівник в / різнобіч пишемо окремо.
    1.      А тепер ми виконуємо роботу " на дружбу" ( " на дружбу" означає, що в результаті роботи у ваших зошитах має бути все однаковим) - виконання вправи № 389.
    2. Гра " Я вам слово, ви мені - десять "
  •       хтозна - куди ..
  •       анітрішки...
  •       споконвіку...
    1.    Моделювання. Змоделюйте прислівники від поданих слів за допомогою префікса по і суфіксів ому, єму, и, е.

Зразок.

Ваш по - вашому. Усе буде по - вашому.

І ряд II ряд

III ряд

Мій Осінній

Інший Новий

Людський Четвертий

5. А тепер проведемо " Естафету хвилинних випробувань" (біля дошки працює два учні, інші учні - у зошитах) І варіант - виконання вправи №394

  1.    варіант - виконання вправи №395

6. Самостійна робота учнів ( виконання диференційованих завдань)

КАРТКА - КЛАСИФІКАЦІЯ (згрупуйте слова згідно з правилами)

По/вашому, казна/де, аби/коли, хтозна/як, по/четверте, чим/далі, звідки/небудь, по/своєму, будь /що/будь, десь/таки, з діда/прадіда, що/дня, не сьогодні / завтра, хоч/не/хоч

КАРТКА - ТЕСТ ( у якому рядку всі прислівники написані

правильно)

  1. Хтозна- де, колисьто , коли-не-коли.
  2.     Казна -куди , ледь - ледь, вічна - віч.
  3.    Тихо - тихо, рано- вранці, по-батьківському.
  4.    Аби-коли, куди-небудь, десь - таки.

КАРТКА - ПІДКАЗКА

Запишіть слова разом або через дефіс, розкриваючи дужки.


 


 


(аби) коли (де) куди (ані) де (чим)скоріш

У словах частка виступає префіксом (далеко)далеко (навік) віки (врешті)решт (часто) густо

Слова утворені складанням однакових, синонімічних чи антонімічних слів.


 


 


©

КАРТКА "-вказівка (визначте словосполучення з прислівниками, запишіть

правильно )

Одяглася по...святковому, по...святковому майданчику, зробила по...іншому, по..іншому звичаю, по...своєму годиннику, говорили по..своєму, їхали по...новому мосту, живемо по...новому.


 


 


ВКАЗІВКА

  1. Визнач, чи відноситься слово до дієслова.
  2. Визнач, чи відповідає на питання ЯК ?

пиши чеУез дефіс

ВКАЗІВКА

  1. Визнач, чи відноситься слово до іменника .
  2. Визнач, чи відповідає на

питання по якому? по чийому? по ^<отре?

ПИШИ ОКРЕМО


Живе під сонцем любові Шевченкова весна... Тарас прийшов у світ, коли ще скутий кригою сиві у берегах Дніпро. Березень благословив першу сльозу немовляти... Саме в ці прекрасні березневі дні все прогресивне людство вшановує великого Кобзаря. Виконання творчої роботи: прочитайте максими Тараса Шевченка,напишіть вислів " Дозвольте помолитися за Вас", використовуючи правопис складних прислівників.

Щовесни, коли тануть сніги І на рясті просяє веселка, Повні сил і живої снаги Ми вшановуєм пам'ять Шевченка

МАКСИМИ Т. Г. ШЕВЧЕНКА - Свою Україну любіть, Любіть її ... Во время люте, В ост анню тяжкую минуту За неї Господа моліть...

• І на оновленій землі

Врага не буде, супостата, А буде син, і буде мати, І будуть люди на землі.

- Наша дума, паша пісня Не вмре, не загине... От де, люде, наша слава, Слава України!

  •     ... Возвеличу,

Малих отих рабів німих! Я на сторожі коло їх Поставлю слово.

- Радуйтеся, братайтеся! У чужому краю Не шукайте, не питайте Того, що немає...

  •       Молітеся правді на землі; А більше на землі нікому

Не поклонітесь...

Зразок: Лист Віктори Андрійчук

" Кобзаре-добротворче!

Ви завжди турбувалися про інших, присвятили їм своє життя, дбали про народ щоднини, щомиті. 1 водночас ніколи не скаржилися на злигодні. Називаю це самопожертвою. Сам Бог благословив Вас на добрі діла."

Вельмишановний Тарасе !... Великий наш пророче!... Славо і гордосте народу!... Тарасе Шевченку!...

III. Оцінно - корекційний етап

Щоб підвести підсумок нашого уроку, піднімемо орфографічні вітрила. Я диктую швидко, перепитувати й перемовлятися не можна. Слова пишуться в стовпчик, вітрила потрібно щоразу згортати на одне слово.

Лівий борт підморгне мені лівим оком. Правий борт помахає правою рукою ! Попливли!

Анітрохи, пліч - о -пліч, скільки - небудь, де -таки, деінде, щогодини, любо - дорого, колись - то, абиде, тишком - нишком, по- українськи, водночас.

Усе! Підняти вітрила! Розгортаємо папірці, відкриваючи по слову. Помилка - доведеться ручкою зробити на цьому місці справжню дірку. Вдома ви повинні своє вітрило залатати - виконати роботу над помилками.

  • Сподіваюся , що ви засвоїли новий матеріал. Відповідаючи на питання, що нового ви дізналися, чого навчилися, проведемо рефлексію. Продовжіть речення:
  •    Я дізнався * Я знаю...
  • Я можу...

Я навчився...

  • Я запам'ятав...

■ Рекомендація д

  1. Обов'язкове - опрацювати теоретичний матеріал за параграфом підручника та робочою сторінкою, скласти усну лінгвістичну розповідь із теми в науковому стилі мовлення.
  2.   Альтернативне :
  • Скласти словниковий диктант за маршрутом або вправу для однокласника.

Робоча сторінка

Дефіс у прислівниках


 


 


! 1.Порівняй речення , поясни написання виділених слів.

  •     Одягнений по- весняному. - Гуляти по весняному лісі.
  •      Зроблено по- моєму.- Вони йшли по моєму сліду.
  •      По- перше, зачини вікно... - Весняні канікули по перше квітня.

ВКАЗІВКА 1.Визнач, чи відноситься слово до дієслова. 1. Визнач, чи відповідає на питання ЯК ?

ПИШИ ЧЕРЕЗ ДЕФІС

! 2. Досліди, чи виступають виділені частки префіксом?

Казна- = казна - де Хтозна- = хтозна - куди Бозна - = бозна - куди Будь- = будь - як

Зроби висновок.


 


 


-небудь =

-таки = -то

-от =

! 3. Досліди, чи виступають виділені частки суфіксом?

куди - небудь десь - таки якось - то як - от

Зроби висновок.

! 4. Досліди, чи утворене слово

є складанням двох однакових, синонімічних чи антонімічних слів

Тихо - тихо Рано- вранці Більш- менш

П! з давніх - давен, з діда - прадіда, не сьогодні - завтра, без кінця - краю ( з усіх усюд )

!!! десь- інде ( деінде), десь - колись, десь - інколи

!!! де -не - де , десь - не -десь, коли - не - коли , колись - не - колись, як - не - як, хоч - не - хоч, ледве - не - ледве, віч- на - віч, тет - а - тет, пліч - о - пліч, будь- що - будь, всього - на - всього.

!!! де-факто, де-юре. Де-юре.- Юридичне, на підставі

закону, права; формально, на папері, по праву протилежне де - факто.

Де - факто. - Фактично, на ділі; насправді,реально; протилежне де- юре.   


 


 



 


 


!і. Досліди, з якими частками прислівники пишуться разом?

АБИКУДИ

ДЕКОЛИ

НІДЕ

АНІТРОХИ

щогодини

ЯКНАЙНИЖЧЕ ЧИМАЛО ЧИМДУЖ КОЛИСЬ

Зроби висновок.

! 2. Досліди, яким способом утворені прислівники ? БОСОНІЖ - Праворуч - Мимохідь- Врізнобіч- Обіруч - Водночас- Нашвидкуруч - Водносталь - Споконвіку - Зроби висновок.


 


 


Аби тільки , дарма що, поки що, чи що, ледве що, як коли ,

як слід, як треба

Тест

Укажіть рядок. у якому всі прислівники пишуться . Ів. - через дефіс: II в. - разом.

  1. По/ друге, аби/коли, віч/на/ віч. Б. Що/хвилини, де/інде, ані/скільки.
  2. Де/ факто, коли/небудь, пліч/о/пліч.

Г. З давніх/давен, далеко/ далеко, чим/скоріш.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку