Підвищення результативності навчання шляхом організації ефективної дії вчителя та учня на уроці з використанням презентації
На сьогоднішній час уявити сучасний урок без використання інноваційних технологій здається уже неможливо. Все більше і більше наш світ використовує нанотехнології і рухається тільки вперед.
Найсучаснішим комп’ютерним засобом навчання є мультимедіа, що ґрунтується на спеціальних апаратних і програмних засобах. Мультимедіа (у перекладі – багатоваріантне середовище) є новою інформаційною технологією, тобто сукупністю прийомів, методів, способів продукування, обробки, зберігання й передавання аудіовізуальної інформації, заснованої на використанні компакт-дисків. Як вид мультимедіа, ми розглянемо використання презентацій на уроці для підвищення результативності навачання.
Презентація - досить ефективний вид застосування інформаційних технологій. Інформація подана у формі презентації, дуже добре запам’ятовується, завдяки візуалізації, яскравим слайдам, та ефектним звуковим переходам, що в загальному результаті, впливаючи на органи чуття і тому добре запам’ятовується.
Відбір матеріалу для презентації має відповідати принципам науковості, доступності, послідовності подання матеріалу, наочності. Увесь урок, на мою думку, не має ґрунтуватися на презентації. Слайди презентації можна використати під час пояснення, закріплення або створення проблемної ситуації на уроці.
Мультимедійна презентація може містити текстові матеріали, фотографії, малюнки, слайд-шоу, звукове оформлення й дикторський супровід, відеофрагменти й анімацію, тривимірну графіку. Перевага комп’ютерної презентації полягає в полегшенні праці вчителя й упорядковуванні та збереженні наочного матеріалу, необхідного для конкретного заняття. Комп’ютерна презентація не зможе замінити роботу викладача з класною дошкою, але значно спростить роботу під час демонстрації наочного матеріалу.
Ще одна безперечна перевага презентації перед розповіддю полягає в тому, що за необхідності можна повернутися до інформації, яку не зрозуміли учні. Наприклад, з дошки запис або схему вже стерто, а деякі учні не встигли їх опрацювати. У цьому разі викладачеві доведеться перервати розповідь і повернутися до попереднього матеріалу, що, природно, порушить хід викладу матеріалу й відверне інших учнів від роботи. А з допомогою комп’ютера лише за одним натиском можна повернутися до будь-якого незрозумілого моменту. Коментуючи матеріал на слайдах, викладач може детальніше зупинитися на певних моментах.
Ефективність мультимедійних презентацій значною мірою залежить від якості використаних матеріалів, а також від майстерності педагога. Тому педагогічна, змістовна організація мультимедійних презентацій (як на етапі проектування, так і в процесі її використання) є пріоритетною. Звідси важливість концептуальних педагогічних положень, на яких базується сучасний урок із використанням мультимедійних презентацій.
Завдяки використанню презентацій у студентів спостерігається:
• концентрація уваги;
• включення всіх видів пам'яті: зорової, слухової, моторної, асоціативної;
• більше швидке й глибоке сприйняття матеріалу;
• підвищення інтересу до вивчення предмета;
• зростання мотивації до навчання.
Презентації сприяють перетворенню заняття в інтерактивну дію. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, що дозволяє здійснити взаємодію вчителя і учня, учня і комп'ютера, що має цілком конкретні й прогнозовані цілі.
Використання комп'ютерів у навчальній діяльності на сучасному етапі виглядає цілком природним з погляду учня і є одним з ефективних засобів підвищення мотивації до навчання і розвитку творчих здібностей.
Література