Письмо малої букви х , складів із нею. Складання і записування слів. Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся добирати заголовок до тексту.

Про матеріал
Конспект уроку з навчання грамоти 1 клас на тему:Письмо малої букви х , складів із нею. Складання і записування слів. Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся добирати заголовок до тексту.
Перегляд файлу

 

Навчання грамоти (1 клас)

Тема. Письмо малої букви   х , складів із нею. Складання і записування слів. Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся добирати заголовок до тексту.

Мета:учити учнів писати малу букву  х , з’єднувати її у різних складах і словах; розвивати спостережливість, мовлення, вміння аналізувати структуру літер,знаходити спільні і відмінні елементи у вивчених буквах; виховувати повагу до хліба і хліборобів.

Обладнання: плакат із зображенням хутора,зображення дівчинки, хруща,мухи,мурахи,черепахи на магнітах,наочність до завдання  «Утвори слова» , «Збери букви і прочитай слово.»

                                                                   Хід уроку

I. Організаційний момент

II.Повторення вивченого матеріалу

III.Повідомлення теми та мети уроку

-Сьогодні ми будемо писати букву, але яку, вам здогадатись допоможе загадка.

             Що за буква таємнича?

             Не смішна вона ,здається.

             Хто ж її повторить двічі,

             Той одразу засміється.      (Ха-Ха)

                             Ігор Січовик

- Який звук вона позначає?

IV.Актуалізація опорних знань

1. Звуко- буквений аналіз слова                                                                                        На столі лежить хліб,накритий рушником.

-Під рушником лежить щось дуже важливе і цінне для людей , і його назва починається буквою «х»

                     Загадка

              Виріс у полі

              на добрій землі,

              місце найкраще

              знайшов на столі.     (Хліб)

-Зробіть звуко- буквений аналіз слова-відгадки.

2.Розповідь вчителя

-З давніх-давен люди шанували хліб, бо він завжди був найважливішим продуктом харчування. Викинути хоч крихту хліба завжди вважалось гріхом. Щоб потрапити до нас на стіл , хліб проходить довгий шлях. Багато людей вкладають в це свою працю. А хто ж найбільше вкладає труда? Без кого хліба взагалі не було б? Ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

              Як в народі називають того,

              хто поле обробляє,

              зерном добірним засіває,

              високі врожаї збирає?   ( Хлібороб)

F:\IMG_20190212_125701.jpgV.Мотивація навчальної діяльності

1.Подорож

-Сьогодні незвичайний урок. Ми завітаємо в гості до хліборобів, які живуть на хуторі «Хлібний». Ось в цьому будиночку, на перехресті, мешкає дуже роботяща дівчинка Харитинка, вона теж із родини хліборобів. Навколо хутора- хлібні поля. Хто там живее? Відгадайте.

               Їжу у щоках знадвору

               Спритно носить у комору.       

               Як родина не голодна,

               Не страшна й зима холодна.   (Ховрах)

- В яких словах з моєї розповіді є буква «х»?

­- Давайте відшукаємо на малюнку ще предмети, в назві яких є буква «х».

- Хто живе у ставку? ( черепаха)

-Хто бігає в траві? ( мураха)

- Тут літає багато ось таких комах. Хто це? (Хрущ,муха)

F:\IMG_20190212_130202.jpg

- Погляньте на небо. Що там? (Хмарка)

- Де живе Харитинка? (У хаті)

- Що має відчинити Харитя, щоб зайти на своє подвір’я? Допоможе загадка.

                Стоїть тітка на сторожі,

                Розглядає перехожих.

                З ким за руку привіталась,

                В двір пустила, не вагалась.  (Хвіртка)

- Що посадила дівчинка біля паркану? (Квіти) Які? (Хризантеми)

- Так, як хутір незвичайний,то в ньому мешкають незвичайні жителі. Це теж помічники хліборобів,бо хлібороби мають бути грамотними. Давайте впізнаємо їх.

- Так,це букви.  Які звуки вони позначають?( Прописні великі і малі, що позначають голосні звуки, прописні великі і малі,що позначають приголосні звуки).

VI. Вивчення нового матеріалу

1.Графічний аналіз рядкової букви «х»

-Чим відрізняється прописна і друкована букви «х»?

- На які вивчені букви вона схожа елементами?

2. Пояснення написання рядкової букви «х»

3. Пальчикова гімнастика « Спечемо хлібчик»

4. Координаційні вправи

- Відшукайте, де на хуторі заховалась буква «х»( Жабки у ставку, дорога).

-Напишіть букву «х» на чистому, без ліній, листочку, повторюючи за вчителем(вчитель на дошці)

F:\IMG_1110.JPG                                    Х(«ха») -маленька

                                    скрекотуха,

                                    у воді сидить по вуха.

                                                       ЖАБ-КА

  - Домалюйте жабку.

5. Письмо рядкової букви «х»

6. Письмо складів з рядковою буквою «х»

7.Фізкультхвилинка «Посмішка»

8. Письмо слів з буквою «х»

9. Письмо речень з буквою «х»

10. Розвиток мовлення за матеріалами у прописах

11.Творча робота

- Утвори слова

F:\IMG_20190212_130006.jpgF:\IMG_20190212_125943.jpgF:\IMG_20190212_125955.jpgF:\IMG_20190212_125929.jpg

- Яке положення має буква «х» в цих словах? ( на початку, в середині, на початку і в кінці слова)

- Збери букви і прочитай слово

F:\IMG_20190212_130233.jpg

12. Письмо для себе

13. Виправ помилку

Я вдягнув новий Салат,

А він виявивсь до  п’ят.

             Ігор Січовик

VI. Підсумок уроку

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Дякую за змістовний урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
2590
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку