Тема уроку: Закріплення букви З, з її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах і реченнях.
Рукописна велика буква З. Безвідривне поєднання складників великої букви З.
Мета уроку: продовжити роботу зі звуками з , з , буквою З, що їх позначає;
формувати навички читатння і письма складів, слів з буквою «зе»; розвивати фонематичний слух, уміння сприймати і обговорювати медіапродукти, уміння будувати коротке зв’язне висловлювання за поданим початком і серією малюнків; збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати чуйне ставлення до тварин.
Хід уроку:
(СЛАЙД 1 - тема)
(СЛАЙД 2 - сніжинки) Казкова мелодія
ІІ. Досліджуємо мовні явища. Артикуляційно – слухові вправи.
Не сидить вона без діла,
дуже любить колір білий:
Землю посипа сніжком,
наче білим порошком. (Зима)
(СЛАЙД 3 - Фото зимового лісу)
Зима - дуже красива пора року. Сніжна, біла, пухнаста, весела, загадкова, щедра на подарунки.
(Відповіді дітей)
(СЛАЙД 3)
Сніг Ковзанка мороз
Новий рік Зима Різдво
Подарунки Розваги Канікули
Бачила Зіна, як зірка упала,
Зразу бажання вона загадала:
«Взимку на землю хай випаде сніг,
Зіна хай буде завзятіша всіх»
4. Робота над значенням слова зірка.
- Про яку зірку говориться в даному віршику?
(Зірка, яка знаходиться на небі)
(СЛАЙД 4 – зірки)
(приголосний, твердий, дзвінкий)
- Побудуйте звукову модель до слова Зіна. (Учень коментує схему)
- Чим відрізняються перші звуки в цих словах?
( СЛАЙД 5 - Фото зі слідами зайчика)
Сам вусатий і у нього
Довгі вуха, довгі ноги.
Дім його завжди на волі:
Під кущем, у лісі, в полі.
Навіть пень його лякає,
хто лякливого вгадає? (Заєць)
(СЛАЙД 6 – Зайчик)
Ляльковий заєць
На засніженій землі
Видно зайченят сліди.
Зима, зимонько, зима,
Запорошена земля.
- Взимку зайчики повинні бути особливо уважними, щоб зберегти своє життя.
Тож перевіримо і вашу уважність.
- Виділіть звуки [з], [з’] і вкажіть їх місце у поданих словах:
земля, мороз, візерунок, замети, ковзанка, Захар.
ІІІ. Читання. Взаємодіємо письмово.
(СЛАЙД 7 – діти)
- Вибігли на вулицю дітлахи: Зіна, Злата, Захар. Але не для розваг. Знають вони, що важко тваринам взимку здобути собі їжу. Ось і підгодовують їх.
- Подивіться, що спільного в цих словах. Всі починаються з великої літери З.
А чому? (Ім’я )
- Сьогодні ми навчимося писати з вами велику літеру З.
(картка буква Зз)
- На що схожа велика буква «зе»?
Збоку, знизу і згори
схожа «зе» на цифру «три».
Ось свій зошит я відкрию
І як треба покладу.
Сяду рівно, не зігнусь
До роботи я візьмусь.
- Порівняйте друковану і прописну літери. Чи схожі вони?
- А чим вони відрізняються? (Нахилом)
- Поклали прописи похило.
- Подивіться, як пишеться велика літера З.
(СЛАЙД 8 - Чарівна ручка. Написання літери З .)
Написання літери З в повітрі.
Показ написання літери на дошці учителем.
Написання літери З в зошитах.
ФІЗХВИЛИНКА
(СЛАЙД 10 – танці-зігріванці)
(СЛАЙД 9 – склади)
ЗА -ЗА -ЗА ЗЕ-ЗЕ-ЗЕ ЗИ-ЗИ-ЗИ ЗІ-ЗІ-ЗІ
-Які це склади? Чому?(відкриті)
УЗ-УЗ-УЗ ОЗ-ОЗ-ОЗ АЗ-АЗ-АЗ
За - відривне середнє
Зе - безвідривне середнє
Зв – безвідривне верхнє
Зі – безвідривне верхнє
Зіна
Читання слів «Луною» за вчителем.
Читання другого стовпчика.
Читання третього стовпчика.
Читання «луною» 4 і 5 стовпчиків.
Читання стовпчиків слів парами. Повільно, як равлики. Потім швидко, як ракета.
З’єднай слово и малюнок.
(СЛАЙД 11-14 – пазли)
ІV. Досліджуємо медіа. (47с-1хв44с)
Відео
ФІЗХВИЛИНКА
Падають сніжинки з неба. Сніжинка до сніжинки, і виростають на землі цілі замети, кучугури. А на уроці – буківка до букви виростають слова, піраміди слів.
Зараз ми побачимо, як утворюються пірамідки слів.
Робота за букварем с. 96.
Читання вчителем, читання учнями в парі, читання парами.
V. Взаємодіємо усно. Складання тексту за малюнками.
- А зараз ми спробуємо з вами стати казкарками і казкарями, і спробуємо скласти невеличку казку про зайчика.
Читання початку тексту учнем.
VІ. Рефлексія.
Коли ти робиш добрі справи,
В твоїй душі стає світліше.
І жити вже тоді цікаво,
Й на серці зразу веселіше.