Письмо великої букви «І». Формування аудіативних умінь за змістом загадки Л.Вознюк. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів. Списування з друкованого те

Про матеріал

Тема. Письмо великої букви «І». Формування аудіативних умінь за змістом загадки Л.Вознюк. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів. Списування з друкованого тексту.

Мета: ознайомити дітей з написанням великої букви «І» та вчити її писати; форму вати вміння з'єднувати цю літеру з іншими буквами трьома видами посднань(верхнім, середнім, нижнім); удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слова; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати зв'язне мовлення учнів, вміння знаходити слова з вивченою буквою, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння зіставляти і порівнювати; виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.

Обладнання: зошит прописів; демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами; малюнки із зображенням предметів, назви яких містять букву «І, і», сюжетні малюнки; фішки для звукових моделей; плакат «Правильно сиди під час письма»; ручка, простий та кольорові олівці, альбом.

Перегляд файлу

Урок  (письмо)

Тема. Письмо великої букви «І». Формування аудіативних умінь за змістом загадки Л.Вознюк. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів. Списування з друкованого тексту.

Мета: ознайомити дітей з написанням великої букви «І» та вчити її писати; форму вати вміння з'єднувати цю літеру з іншими буквами трьома видами посднань(верхнім, середнім, нижнім); удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слова; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати зв'язне мовлення учнів, вміння знаходити слова з вивченою буквою, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння зіставляти і порівнювати; виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.

Обладнання: зошит прописів; демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами; малюнки із зображенням предметів, назви яких містять букву «І, і», сюжетні малюнки; фішки для звукових моделей; плакат «Правильно сиди під час письма»; ручка, простий та кольорові олівці, альбом.

Хід уроку

  1.   Самовизначення до діяльності

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

  1.   Створення ситуації успіху.

Як годиться для порядку Все повторимо спочатку.

  1.   Бесіда за матеріалами уроку читання.
  •     Яку букву ми вивчили на минулому уроці читання?
  •     Який звук позначає літера «І, і»?
  •     Які слова з цією буквою ви запам'ятали?
  1.   Відгадування загадки Л.Вознюк (прописи с.36)
  •     Як автор вірша говорить про осінь?
  •     Які слова свідчать про це?
  •     Словникова робота, блукає, сумно, постіль.
  •     Про яку білу сестрицю йде мова у загадці?
  1.   Співвіднесення тексту загадки з малюнком у прописах с.36.
  •     З чим автор порівнює осіннє листя?
  •     Який колір може допомогти показати це явище на малюнку?
  •     Одягніть і ви деревам жовті шапки.
  1.    Складання звуко-буквеної моделі слова-відгадки.
  2.    Добір прикметників до слова осінь (золота, чарівна, щедра, …).
  3.    Читання слів за малюнками із звуко-буквеними моделями (вінок, дівчина)

 

і

 

о

 

 

і

 

 

и

 

а

 

 

— Який приголосний звук - твердий чи м’який - слід позначати в порожніх

клітинках? Звідки ви дізналися? Позначте його.

  1. Встановлення відповідності звукової моделі зі словами - назвами намальованих предметів (прописи с.78).
  • Назвіть намальовані предмети.
  • До якого слова записана звукова модель? З'єднайте.
  • Які звуки у слові можемо позначити буквами? Давайте їх запишемо.
  • Яку позицію займає звук / в цьому слові? Яку роботу виконує?

ІІІ. Створений проблемної ситу ації та її вирішення.

  1. Розгадування ребуса
  2. Іван.


 

  •     Давайте запишемо вивчені букви цього слова. Всі букви ми можемо записати?
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Отже, вам необхідно навчитися писати велику букву І і поєднувати її з іншими буквами. Для цього вам слід бути уважними, наполегливими та старанними.
  1. Ознайомлення з великою буквою І.
  • Розгляд букви.
  • Графічний аналіз великої букви І. Виділення складових елементів.

У дітей ірафічний приклад.

  • Роздивіться велику букву /. Із яких елементів вона складається?

  • Порівняйте великі букви / та У. Розв’яжіть графічний приклад.
  • Чим відрізняються рукописні велика та мала букви І, і  (Похилі лінії різної довжини, заокруглення в них у протилежних напрямах. У малої букви вгорі крапочка, а у великої- гострий елемент, а крапочки немає.)

• Створення образу букви І в альбомах

  • Подивіться, як можна перетворити букву І на індика.

Верхній гострий елемент став головою з гребінцем. Подовжена похила лінія із заокругленням унизу перетворюється на тулуб з грудкою. Тепер домальовую хвіст і лапи.

  • Спробуйте й ви зробити такий малюнок.
  1. Пояснення написання великої букви І («прописи», с. 19. 1-2 рядок).

Починаємо писати літеру з гострого елемента трошки нижче від міжрядкової

лінії, ведемо похило праворуч вгору до міжрядкової і, не відриваючи руки, пишемо вниз другий елемент - подовжену похилу лінію, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч.

Пишеться буква під рахунок: «і-раз-і».

  1.               Коментований показ вчителем написання букви на дошці.
  2.  
    Написання великої літери І

    Велика буква І складається з двох елементів: короткої прямої та довгої прямої лінії з заокругленням унизу вліво.


 Алгоритм написання великої букви І

1. Починаємо писати вище середини відстані між верхньої

рядковою та верхньою міжрядковою лініями

2. Ведемо коротку пряму праворуч угору до верхньої міжрядкової

3. Не відриваючи руки, ведемо вниз на себе довгу пряму лінію до

нижньої рядкової

4. Заокруглюємо вліво

5. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка

 

 

 

 

 

 

— Пишемо під рахунок і-раз-і.

Написання у повітрі.

  1.               Пальчикова гімнастика «Іволга».

Іволга лимонно чорна Прилітала в гай учора (1)

І так хороше співала,

C:\Users\serge\Downloads\media\image2.jpeg
C:\Users\serge\Downloads\media\image3.jpeg
Ніби на сопілці ірала. (2)

Учні спершу зображують політ пташки (руки схрещені в зап'ястках, великі пальці зчеплені, інші ритмічно рухаються), на два наступні рядки — пальцями обох рук імітують гру на сопілці.

  1.               Підготовчі вправи
  •       Обведення пальчиком «випуклих» букв.
  •       Письмо І «в повітрі».
  •       Обведення букви під рахунок учителя і-раз-і (прописи, с. 36, учні наводять ручкою зразок у клітинці зі стрілочками декілька разів, а потім виконують завдання в рядку)
  1.               Обведення букви під рахунок учителя і-раз-і («Прописи», с. 37.1-ий рядок)
  2.               Порівняння написаного зі зразком
  3.          Гра «Конкурс красунь» (робота в парах)

Після того, як учні написали рядок букв, їм пропонується серед букв иибраги «Красуню» (найкраще написану букву ) і «вдягнути» їй корону (намалювати над нею) та «Попелюшку» (найгірше написану букву) і поставити над нею лише крапочку.

  • А зараз перетворіть «Попелюшку» на прекрасну принцесу і напишіть якомога краще наступний рядок букв у зошиті.

Фізкультхвилинка (гімнастика дія очей)

11. Письмо з'єднань великої / з іншими буквами.

  •     Які три види з'єднань букв ви знаєте? Коли ми використовували кожен з них?
  • Подивіться па букви / на таблиці. Якої довжини в них зроблено з'єднувальний елемент? Чому?
  • У якої великої букви ми вже писали такі допоміжні з'єднувальні елементи? (У великої букви У).
  •       Запис вигуку з великою буквою /.
  •     Прочитайте запис на третьому рядку.
  •     Хто зі свійських тварин «вимовляє» такі звуки? (Осел або ішак).
  •     Наведіть запис і повторіть його самостійно.
  •       Письмо буквених сполучень їй, їм, Іу, Іо.

Фізхвилинка

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1.   Дописування слів, (прописи с.36)
  • І Іро кого можна так сказати: добра, ніжна, лагідна, мила, єдина, найкраща? (мама).
  •     Допишіть букви щоб можна було прочитати це слово.
  •     Змініть це слово так, щоб воно було звертанням.
  •     Яке ще слово можна утворити?
  1.   Письмо з друкованого шрифту.

Учні називають склади, що надруковані на рядку, і зображують відповідні рукописні.

  1.   Вписування вивченої букви в текст вірша.

Вчитель читає віршик, а діти знаходять у тексті слова з буквами /,і та наводять їх ручкою.

  •     І - і - і — лошачки малі.

Є у них чотири ніжки,

Коло воза ходять пішки.

  •     1 - і - і — лошачки малі.
  1.   Письмо під диктовку

Аа Оо Уу и Мм Мі Ам їм Мі

  1.    Творче завдання.

Діти за допомогою кольорових олівців перетворюють рукописні букви і на чарівні квіти, у назвах яких є літера і (півник, ірис, лінія, півонія, барвінок тощо)

VI. Рефлексія

  •     Закінчується наш урок. Ви добре працювали. Чого навчилися?
  •     Коли будемо писати велику букву / ? Назвіть такі слова.
  •     Назвіть нові слова з буквою і, які ми згадували під час сьогоднішнього уроку.
  •     Хто найбільше допомагав нам на уроці? Чим саме?

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку