Тема. Письмо великої букви «І». Формування аудіативних умінь за змістом загадки Л.Вознюк. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів. Списування з друкованого тексту.
Мета: ознайомити дітей з написанням великої букви «І» та вчити її писати; форму вати вміння з'єднувати цю літеру з іншими буквами трьома видами посднань(верхнім, середнім, нижнім); удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слова; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати зв'язне мовлення учнів, вміння знаходити слова з вивченою буквою, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння зіставляти і порівнювати; виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.
Обладнання: зошит прописів; демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами; малюнки із зображенням предметів, назви яких містять букву «І, і», сюжетні малюнки; фішки для звукових моделей; плакат «Правильно сиди під час письма»; ручка, простий та кольорові олівці, альбом.
Тема. Письмо великої букви «І». Формування аудіативних умінь за змістом загадки Л.Вознюк. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів. Списування з друкованого тексту.
Мета: ознайомити дітей з написанням великої букви «І» та вчити її писати; форму вати вміння з'єднувати цю літеру з іншими буквами трьома видами посднань(верхнім, середнім, нижнім); удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слова; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати зв'язне мовлення учнів, вміння знаходити слова з вивченою буквою, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння зіставляти і порівнювати; виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.
Обладнання: зошит прописів; демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами; малюнки із зображенням предметів, назви яких містять букву «І, і», сюжетні малюнки; фішки для звукових моделей; плакат «Правильно сиди під час письма»; ручка, простий та кольорові олівці, альбом.
Хід уроку
Ось дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
Як годиться для порядку Все повторимо спочатку.
|
і |
|
о |
|
|
і |
|
|
и |
|
а |
— Який приголосний звук - твердий чи м’який - слід позначати в порожніх
клітинках? Звідки ви дізналися? Позначте його.
ІІІ. Створений проблемної ситу ації та її вирішення.
Іван.
У дітей ірафічний приклад.
• Створення образу букви І в альбомах
Верхній гострий елемент став головою з гребінцем. Подовжена похила лінія із заокругленням унизу перетворюється на тулуб з грудкою. Тепер домальовую хвіст і лапи.
Починаємо писати літеру з гострого елемента трошки нижче від міжрядкової
лінії, ведемо похило праворуч вгору до міжрядкової і, не відриваючи руки, пишемо вниз другий елемент - подовжену похилу лінію, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч.
Пишеться буква під рахунок: «і-раз-і».
Написання великої літери І
Велика буква І складається з двох елементів: короткої прямої та довгої прямої лінії з заокругленням унизу вліво.
Алгоритм написання великої букви І
1. Починаємо писати вище середини відстані між верхньої рядковою та верхньою міжрядковою лініями |
2. Ведемо коротку пряму праворуч угору до верхньої міжрядкової |
3. Не відриваючи руки, ведемо вниз на себе довгу пряму лінію до нижньої рядкової |
4. Заокруглюємо вліво |
5. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка |
— Пишемо під рахунок і-раз-і.
Написання у повітрі.
Іволга лимонно чорна Прилітала в гай учора (1)
І так хороше співала,
Ніби на сопілці ірала. (2)
Учні спершу зображують політ пташки (руки схрещені в зап'ястках, великі пальці зчеплені, інші ритмічно рухаються), на два наступні рядки — пальцями обох рук імітують гру на сопілці.
Після того, як учні написали рядок букв, їм пропонується серед букв иибраги «Красуню» (найкраще написану букву ) і «вдягнути» їй корону (намалювати над нею) та «Попелюшку» (найгірше написану букву) і поставити над нею лише крапочку.
Фізкультхвилинка (гімнастика дія очей)
11. Письмо з'єднань великої / з іншими буквами.
Фізхвилинка
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Учні називають склади, що надруковані на рядку, і зображують відповідні рукописні.
Вчитель читає віршик, а діти знаходять у тексті слова з буквами /,і та наводять їх ручкою.
Є у них чотири ніжки,
Коло воза ходять пішки.
Аа Оо Уу и Мм Мі Ам їм Мі
Діти за допомогою кольорових олівців перетворюють рукописні букви і на чарівні квіти, у назвах яких є літера і (півник, ірис, лінія, півонія, барвінок тощо)
VI. Рефлексія