Письмо великої букви М («ем»), складів, слів із нею

Про матеріал
Мета: вчити писати велику букву М («ем»), поєднувати її з вивченими літерами; розвивати вміння списувати речення з рукописного та друкованого шрифту, удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів, порівнювати, працювати за зразком; виховувати спостережливість, уважність, вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Тема. Письмо великої букви М («ем»), складів, слів із нею

 

Мета: вчити писати велику букву М («ем»), поєднувати її з вивченими літерами; розвивати вміння списувати речення з рукописного та друкованого шрифту, удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів, порівнювати, працювати за зразком; виховувати спостережливість, уважність, вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання.

 

Обладнання: демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами; каса; предметні малюнки, фішки для звукових моделей, плакат «Правильно сиди під час письма», девіз, малюнки з гімнастикою для очей; робочий зошит; посібник .

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення вивченого про звуки і букви

2. Робота над загадкою
— Послухайте і відгадайте загадку.
Хто у Африці живе, цілий день банан жує? Дражнить всіх мале звірятко. Хто це, дітки?.. (Мавпенятко).
— Викладіть фішками звукову схему слова мавпа.
— Придумайте їй ім’я, щоб починалося на м.
— З якої літери ми будемо писати ім’я мавпочки?
— Які ще імена починаються на цю літеру?
— А чи зможемо ми записати ці імена? (Ні) Правильно, адже ми ще не вміємо писати велику літеру М.

Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і завдань уроку

IV. Вивчення нового матеріалу
— Розгляньте велику рукописну літеру М. Чим вона подібна до друкованої?
— Чим відрізняється? Які елементи вам уже відомі?
— Велика буква М («ем») складається з трьох елементів: довгої прямої похилої лінії, що починається із заокруглення, і двох довгих прямих, заокруглених унизу праворуч.

1. Підготовка до письма
Повторення відомостей про правильне розташування зошита на парті, тримання ручки, поставу.

2. Написання довгої похилої, що починається із заокруглення внизу
— Починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії. Ведемо вниз до нижньої лінії робочого рядка. Торкнувшись нижньої рядкової, заокруглюємо вправо. Ведемо довгу пряму похилу вгору до верхньої міжрядкової лінії.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.

3. Написання довгої прямої, що заокруглюється внизу праворуч і продовжується до верхньої міжрядкової лінії
— Починаємо писати на верхній міжрядковій лінії. Ведемо пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка.
Заокруглюємо вправо. Ведемо вгору довгу пряму до верхньої міжрядкової лінії.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.

4. Написання довгої прямої, що заокруглюється внизу праворуч
— Починаємо писати на верхній міжрядковій лінії. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка, заокруглюючи праворуч, доводимо до середини робочого рядка.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.

5. Почергове написання елементів під рахунок

6. Написання букви М («ем»)
— Велика буква М («ем») складається з трьох елементів: довгої прямої похилої лінії, що починається із заокруглення, і двох довгих прямих, заокруглених унизу праворуч.

Алгоритм написання великої букви М («ем»)

1. Починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії

2. Ведемо вниз до нижньої лінії робочого рядка

3. Торкнувшись нижньої рядкової, заокруглюємо вправо

4. Ведемо довгу пряму похилу вгору до верхньої міжрядкової лінії

5. Не відриваючи руки, ведемо пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка

6. Заокруглюємо вправо

7. Ведемо вгору довгу пряму до верхньої міжрядкової лінії

8. Не відриваючи руки, пишемо по писаному вниз на себе до верхньої лінії робочого рядка

9. Продовжуємо пряму до нижньої робочої лінії

10. Торкнувшись нижньої рядкової, заокруглюємо вправо

11.  Закінчуємо писати близько серединиробочого рядка

— Пишемо під рахунок і-раз, два-і, три-і.

— Заплющте очі. Спробуйте написати велику букву М («ем») у повітрі. Потім обведіть букву в зошиті до кінця рядка. Роздивіться, чи правильно ви це зробили. Підкресліть олівцем букву, яка вам сподобалась. Наступний рядок напишіть самостійно.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

7. Написання буквосполучень ма, мо, ам, ом, мм
Учитель звертає увагу учнів на поєднання букв. Під час написання слова мама нагадує дітям поєднання першого складу з другим (безвідривне).

V. Узагальнення вивченого матеріалу
Списування друкованого речення.

VI. Підсумок уроку
— Яку букву вчилися писати?
— Назвіть імена, які починаються буквою М.
— З якої букви їх писатимемо?
— Коли ще будемо писати велику букву М?

docx
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку