Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»

Про матеріал
Мета: навчати учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів — виділяти голосні в складі, початковий і кінцевий звуки в слові, вчити будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей; розвивати фонематичний слух; виховувати повагу до людей праці.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Бесіда на тему «Заняття людей»

 

Мета: навчати учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів — виділяти голосні в складі, початковий і кінцевий звуки в слові, вчити будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей; розвивати фонематичний слух; виховувати повагу до людей праці.

 

Обладнення: плакати, картинка- відповідь, підручник.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ

 1. Вправи на зіставлення парних твердих і м’яких приголосних (окремо, в складах і словах)

1)  Фонетико-артикуляційні вправи.

— Послухайте уважно вірш, який ми сьогодні вивчимо напам’ять, і скажіть, про кого він.

Лелека ластівку питає:

— Хто вище всіх птахів літає?

— Літають люди вище всіх

На літаках своїх легких.

— Хто з ким розмовляє у цьому вірші? (Лелека з ластівкою. Учитель демонструє зображення цих птахів.) Повторіть за мною вірш і скажіть, які звуки зустрічаються в ньому найчастіше. (Учні мають назвати звуки [л], [л’].)

— Тепер промовимо вірш так, щоб добре було чути, як вимовляються ці звуки.

2) Артикуляційна зарядка.

— Вимовте всі злиття зі звуком [л] (ла, ло, лу, ле, ли); зі звуком [л’] (ля, льо, лю, лє, лі). За допомогою якої частини язика ми вимовляємо звук [л]? (За допомогою кінчика язика.) А звук [л’]? (За допомогою середини язика.)

3) Зіставлення окремих звуків у словах.

— Розгляньте звукові моделі слів (моделі слів подані під предметними малюнками лося й оленя на дошці).

— Назвіть послідовно звуки у слові лось. (Учитель стежить за тим, щоб приголосні звуки [л], [с’] учні називали правильно, без призвуку голосного.)

— Тепер спробуємо назвати послідовно всі звуки у слові олень. Який перший склад у цьому слові? А другий?

— Назвіть тепер звуки по порядку.

— Послухайте ще раз ці два слова і скажіть, чи є в них однаковий звук?

(Учні мають знайти у словах спільний звук [л].)

 Фізкультхвилинка

  Раз! Два! Всі присіли.

  Потім вгору підлетіли.

  Три! Чотири! Нахилились,

  Із струмочка гарно вмились.

  П’ять! Шість! Всі веселі

  Крутимось на каруселі.

  Сім! Вісім! В поїзд сіли,

  Ніжками затупотіли.

  Дев’ять! Десять! Відпочили

  І за парти дружно сіли.

 2. Робота за Букварем

1)  Розвиток мовлення. Бесіда «Заняття людей».

— Розгляньте малюнки (с. 19). Складіть речення за кожним малюнком.

— Чим ви любите займатися у вільний час?

— Чи допомагаєте ви своїм батькам? Розкажіть.

— Розкажіть про професії своїх батьків.

2) Робота над звуковим аналізом слів.

— Доберіть слова до звукових моделей. (Молоток, ножиці, нитка, олівці, фарби)

— Складіть речення за схемами. Назвіть, що покладете у ранець. Як ці предмети назвати одним словом? (Навчальне приладдя)

 3. Побудова звукових моделей слів

— Відгадайте загадки, побудуйте звукові моделі до слів-відгадок.

  • Він великий і красивий,

  Як біжить, то в’ється грива.

  «І-го-го! І-го-го!» —

  Не впіймаєте його! (Кінь)

  • Мокра вата пропливає,

  З неба воду проливає. (Хмара)

  • Золотиста і пригожа,

  На гарбуз я трішки схожа,

  Та на смак я не така,

  А солодка і м’яка. (Диня)

  • Гілочки рогаті,

  А плоди — крилаті. (Клен)

  • Біленький він, неначе сніг,

  Його краса чарує всіх,

  І на свою чарівну вроду

  Сам загляда у синю воду. (Лебідь)

 

III. ПІДСУМОК УРОКУ

 Гра «Продовж речення»

— Сьогодні на уроці я вчився...

— Найбільше мені сподобалося...

— Хочу ще краще навчитися...

— Розкажу батькам...

 

docx
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку