Письмо великої літери А.

Про матеріал
Тема дня.Письмо великої літери А Мета:вчити учнів писати велику букву А, склади і слова з нею, встановлювати відповідність між вивченими малими і великими буквами, складати слова із букв; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Осінь

Тема дня. Письмо великої літери А

Мета: вчити учнів писати велику букву А, склади і слова з нею, встановлювати

відповідність між вивченими малими і великими буквами, складати слова із букв; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до природи.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Метод «Сонячний настрій»

Оберіть, який настрій у вас.

http://liubavyshka.ru/_ph/17/2/240956094.jpghttp://detvoraonline.ru/_mod_files/ce_images/sun_logo.pnghttp://izlov.ru/tw_files2/urls_1/11/d-10666/10666_html_c90d75d.pnghttp://contur.ucoz.ru/0123ALCH/XC2014-6/Sun31264.png

 

ІІ. Етап цілепокладання

Комікси на мультимедійній презентації. Метод «Сторітелінг»

Привіт, я літера А. Я перша літера алфавіту. Я починаю такі імена як Андрій, Антон, Анна,  Алла. Я можу бути небезпечною акулою, анакондою і алігатором. Я можу бути їстівною як апельсин, ананас, алича. 

Буква А вітає вас

І запрошує на час

Завітати  на урок

Написати її в рядок.

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми будемо вчитися писати велику літеру А і вчитися цьому ми будемо  у місці, де цілий рік світить сонце в Африці. Перед тим як відправитися в Африку я задав вам кілька питань.

Гра «Вірю — не вірю» 

Чи вірите ви в те, що?.. 

- Висота дерев у Африці досягає 16-поверхового будинку. 

- В африканських степах пасуться зебри, жирафи, слони, антилопи, буйволи. 

- В Африці живе страус ему — найнижчий птах і найкращий бігун.

- У річках Ніл, Конго, Лімпопо живуть величезні крокодили. 

- Африканська п’ятірка – це тигр, слон, носоріг, лев і леопард?


Ну що ж в кінці уроку перевіримо ваші відповіді.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Робота з мультимедійною презентацією. Природа Африки

Материк цей цікавий, мов казка. 

Є куточки — справжнісінький рай! 

Любий друже, дізнайся, будь ласка, 

Все про Африку, часу не гай!    Т. Рубан 

— Африка — другий за розміром материк на Землі. Назва материка походить від латинської «африкус» — безморозний, той, який не знає холоду. Африка — найспекотніший материк на Землі. Тут є пекучі пустелі, густі тропічні ліси і вкриті травою рівнини. В Африці немає звичних для нас холодних зим, на більшій її частині розподіл на зиму і літо є умовним. Більшість жителів Африки ніколи не бачили снігу. Навіть сріблясто-крижані вершини високих гір, що виблискують поблизу екватора, місцеві жителі довго вважали скупченням коштовних металів... 

На півночі Африки знаходиться найжаркіше місце на Землі — пустеля Сахара, яку перетинає найдовша річка на планеті — Ніл. Пісок у Сахарі нагрівається так, що в ньому можна пекти яйця. Верблюди, які мешкають у цій пустелі, можуть обходитися без води більше двох тижнів. Часто саме на верблюдах люди мандрують пустелями. 

В окремих африканських країнах роками не випадає жодної краплі дощу, а в інших щодня бувають зливи. В Африці сонце завжди над головою і весь рік гріє дужче, ніж у нас в Україні у найспекотніші дні липня або серпня. 

G:\Відкриті уроки\1 клас НУШ\Українська мова\Письмо великої букви А\pngtree-green-plant-leaf-illustration-image_1222949.jpgГра «Знайди пару» на пальмових листах

На дошці виставлені друковані і прописні букви. Учні по черзі виходять до дошки й обирають пару.

  • Запрошую всіх у рондавель – це традиційне напівкругле житло мешканців Африки.

G:\Відкриті уроки\1 клас НУШ\Українська мова\Письмо великої букви А\doma-afriki-i-zhilishha-indejcev_2.jpg

Якщо придивитися, то ці будинки також трішки нагадують літеру а. тут ми сховаємося під палючого сонця і спробуємо вивчити написання великої літери а.

Викладаємо велику літеру А з ліан. (можна взяти стебла винограду або іншої летучої рослини, але не плющ він отруйний).

Підготовка руки до письма. Робота з лабіринтом

Письмо великої букви А

— Знайдіть у касі друковані малу і велику літери Аа.

— Чи однакові вони? Знайдіть і покажіть малу рукописну літеру а.

— А тепер погляньте на велику прописну літеру А. Порівняйте її з друкованою.

— Що в них подібне? Чим вони відрізняються?

  •    Порівняйте друковану і рукописну букви А, А. Як потрібно змінити друковану букву А, щоб вона була схожою на рукописну?

Пояснення написання великої букви А  з показом на дошці.

  •    Велика  буква А  складається з трьох елементів: переднього плавного    елемента, подовженої похилої палички із заокругленням унизу та горизонтальної рисочки. Починаємо писати букву вище нижньої рядкової лінії, заокруглюючи праворуч, ведемо похилу лінію до верхньої допоміжної лінії, потім ведемо вниз довгу похилу лінію з заокругленням право до середини робочого рядка. А тепер проводимо горизонтальну рисочку по верхній робочій лінії, відступаючи від похилих паличок. 

— Можливо,  хтось  сам  уже  може  сказати,  як  правильно  писати  велику прописну  букву А.  

— Чим велика буква Л відрізняється від великої букви А?

— Обведіть, не поспішаючи, дві букви першого ряду і виконайте завдання до кінця.

Фізкультхвилинка з відеосупроводом

Розповідь про  рослини і тварини Африки з мультимедійною презентацією.

Савани вкриті високою, до 4 м, травою. Особливо виділяється висока слонова трава. Серед трав поодинці або групами ростуть невисокі дерева. Типовим деревом саван, або візитною карткою, є баобаб. Баобаб краще пристосувався до тамтешніх умов: його довгі корені глибоко проникають у землю, а незвичайна деревина заповнює товстючий стовбур, який просочується водою, створюючи її запас. Кора баобаба — дивне вогненепроникне пристосування проти пожеж, які нерідко трапляються у сухий сезон. У савані ростуть також мімоза і різні пальми. 

Африка — батьківщина цінних культур: буряка, лука, капусти, кавуна, які поширилися по всьому світу. Африканські какао, кава, цитрусові, банани, ананаси мають попит у багатьох країнах. 

Чи знаєте ви що в Африці багато піску, особливо у пустелях. Давайте уявимо, що ми в африканській пустелі і спробуємо писати літери на піску

Письмо літер на піску

Письмо буквосполучень Ан, Ал

— У буквосполученні Ан другий елемент великої букви А доводять до верхньої рядкової лінії, звідки буде писатися буква н, потім пишуть третій елемент великої букви А.

— У буквосполученні Ал другий елемент великої букви А доводять до того місця, де починається буква л, потім пишуть третій елемент букви А.

Савана, покрита травою, є відмінною кормовою базою для значної кількості травоїдних копитних тварин. Найбільше серед них антилоп: від карликових до великих, як гну. Поряд з ними пасуться газелі й африканські дикі коні — смугасті зебри. Темні і світлі смужки на їхньому тілі допомагають маскуватися, розмиваючи контури тварин серед високих трав. Довгошиї жирафи об’їдають листя акацій. Жираф — найвища тварина на Землі. Його ріст досягає 5 м. Але, незважаючи на свою висоту, жираф може бігати зі швидкістю 55 км/ч, що є чи не єдиним способом порятунку від ворогів. Природа нагородила цю тварину ще і надзвичайно тонким нюхом, слухом та гострим зором, щоб вижити у небезпечному світі саван. 

Пальчикова гімнастика «Кулька»

Долоні  торкаються  одна  одної.  Коли  «надимаємо  кульку»,  долоні  розводим, торкаються лише кінчики пальців. Коли повітря виходить з «кульки», долоні повертаються у вихідне положення.

Надимаємо ми кульку:

Кулька кругла і товста.

Як повітря з неї вийде,

Буде кулька знов худа.

Найбільшими ж рослиноїдними тваринами саван є слони, буйволи, носороги, бегемоти. Африканський слон — велика тварина суші: його зріст досягає 4 м, а маса — 5 тонн! Потужного буйвола з грізними, майже метровими рогами, вважають лютою і небезпечною твариною Африки, якої побоюються навіть леви. Носорогів в Африці живе два види — білий і чорний. Білий носоріг важить до 2 тонн, а чорний удвічі менше за нього. 

Носороги знаходяться на межі вимирання з причин браконьєрського полювання на них. Біля річок і озер водяться бегемоти. На суші вони здаються незграбними, проте у воді вільно плавають і легко ходять по дну водойм. У такої великої тварини, як бегемот, немає природних ворогів: жоден з хижаків не може порівнятися із ним силою. Живуть у савані і дикі свині-бородавочники, і собакоголові мавпи — павіани і мандрили. У тропічних лісах зустрічаються людиноподібні мавпи — шимпанзе і горили. 

Письмо речення

— Прочитайте речення.

— Скільки в ньому слів?

— Як пишеться перше слово в реченні?

— Що ставиться в кінці речення?

— Як слід списувати речення? (По слову.)

На рослиноїдних тварин полюють численні хижаки: лев, леопард, гепард, гієна, шакал. Лева називають царем звірів за його силу, вміння успішно полювати і розкішну гриву. Гепард — швидкий, як блискавка. Це найшвидша тварина на Землі. Переслідуючи свою жертву, він може розвивати швидкість до 110 км/ч. Цікаво, що гепарди не такі сильні, як леви або леопарди, і легко приручаються. 

Численні в савані птахи. Серед них і найбільший птах на Землі — африканський страус, і найменший — крихітна яскрава нектарниця, яка довгим тонким дзьобом дістає з квітів нектар. 

Метод «Алфавітні джунглі»

В Африці багато непрохідних лісів, які називаються джунглі. А у нас з вами алфавітні джунглі.

У річках Ніл, Конго, Лімпопо та озерах живуть величезні крокодили, бегемоти. Є ящірки, змії, черепахи, хамелеони. Багато різних комах. 

Цікаво, що буйвола, слона, носорога, лева і леопарда називають великою африканською п’ятіркою. І дійсно, буйвіл — має злий норов, слон і носоріг — найбільші «вагарі» суші, а лев і леопард — неперевершені мисливці, які за раз з’їдають до 18 кг м’яса. Ці тварини стали символами у багатьох країнах Африки. Наприклад, вони зображені на рандах — паперових грошах держави Південна Африка. 

Ось така вона Африка — незвичайна і загадкова. 

Візьміть кольорові фломастери і спробуйте знайти 20 літер А.

G:\Відкриті уроки\1 клас НУШ\Українська мова\Письмо великої букви А\bukva-spryatalas-A.jpg

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Запитання від африканських тварин

— Яку букву вчилися писати на сьогоднішньому уроці?

— Коли ми пишемо велику букву?

— Виконання яких завдань викликало у вас труднощі?

— Які завдання сподобалося виконувати найбільше?

— Подивіться уважно в зошити і виберіть завдання, яке вам вдалося виконати найкраще. Позначте його зеленим олівцем.

Обговорення відповідей на гру «Вірю не вірю»

Оцініть свою роботу.

Лев – я навчився/лася гарно і охайно писати літеру і дуже активно працював/ла на уроці

Носоріг – думаю, що навчився писати літеру, на уроці я працював добре

Слон – я дуже старався/лася писати гарно, але ще потрібно потренуватися, урок  був звичайний

 

1

 

docx
Додано
5 липня 2022
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку