Білозерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №14
Білозерської міської ради
Підготувала
учитель початкових класів
Маглена Олена Сергіївна
Тема. Слова – назви предметів. Постава під час письма. Рядок. Верхня і нижня рядкові лінії. Підготовка руки до друкування букв: письмо вертикальної лінії за зразком.
Очікувані результати:
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції;
- перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації ;
- розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні ;
- висловлює думку, що подобається в почутому, а що – ні ;
- обґрунтовує свої вподобання ;
- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого ;
- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні .
Обладнання до уроку: картки для гри «Хто що їсть?» , наочний матеріал .( За наявності мультимедійної дошки презентація)
Ключові слова: слово, предмет, слова - назви предметів, хто? що?
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
1.Організаційний момент
Нумо, діти підведіться!
Всі приємно поміхніться .
Продзвенів уже дзвінок .
Всі зібралися у класі?
Починаємо урок!
2. Актуалізація знань
Вправа «Асоціативний кущ»
-Діти , пригадайте транспорт, яким ви долали певну відстань. Який це транспорт?
-Робота над загадками
Під землею – дивне місто:
Все в огнях ,як у намисті.
В нім будинки не стоять,
По залізних рейках мчать.
(Метро)
Не ящірка і не гадюка,
Оця штука , котра стука,
Є і хвіст, і голова ,
А не скажеш ,що жива.
(Поїзд)
-Гра «Знайди зайве»
Діти , треба на цій ілюстрації вилучити «зайвий» предмет
Що це? Так , правильно - це річка.
Працюємо зі словами «стіни слів»
- Діти,щойно ви дали відповідь РІЧКА ,ПОЇЗД , МЕТРО – це слова. Будь- який предмет ми називаємо словом. Предмет -це будь – яке конкретне матеріальне явище , що сприймається органами чуття .(Для прикладу попрошу декілька дітей доторкнутися до речей у класі : парта, стіл, дошка ..)
3.Мотивація навчальної діяльності
Діти ,на сьогоднішньому уроці ви навчитеся до слова підбирати питання.
Ви готові працювати?(добре)
Тоді -до роботи!
4.Повідомлення теми та завдань уроку
-Сьогодні ми дізнаємося, до яких слів ми ставимо питання: ЩО? або ХТО?
5.Вивчення нового матеріалу
5.1 Робота за підручником . Міркуємо (робота над малюнком)
-Роздивіться малюнок
-Назвіть слова -назви предметів
Кожний предмет ви можете назвати словом. Назви людей і тварин відповідають на питання Хто? Всі неживі предмети відповідають на питання Що?
Яке питання ви поставите до таких слів :
Яке питання ви поставите до цих слів ?
трава мяч дерево
сонце
Який висновок можна зробити?
-До слів , що є назвами істот, ставимо питання ( Хто? )
-До слів , що є назвами неістот , ставимо питання ( Що? )
5.2 Осмислення нових знань
Робота в парах . Гра «Хто що їсть?»
Кожен учень в парі має назвати предмет, який зображено на його картці та поставити до нього питання ХТО? або ЩО?
Інструкція :
1.Назви предмет
2.Постав до слова – назви предмета питання ХТО? або ЩО?
3.Поясни свою думку
5.3.Фізкультхвилинка
Сірий котик міцно спав ,
(імітація дії)
Навіть пісню не співав.
Та ,нарешті ,пробудився
(вправи для шиї)
І довкола обдивився.
Став смачненько потягатись
(потягування)
І чистенько умиватись
(масаж дрібних м’язів обличчя)
5.4.Робота в зошиті (с.2 )
-Розподіли слова за питаннями. Наведи і розфарбуй малюнки.
Діти, вам потрібно навести і розфарбувати предмети
5.5Робота за підручником (завдання № 2)
-Діти,розгляньте цю ілюстрацію і висловіть свою думку та обґрунтуйте її
Пояснення вчителя ( Квітка – слово, яке відповідає на питання ЩО?
Кіт – слово , яке називає предмет.Воно відповідає на питання ХТО?,тому що кіт – тварина)
5.5. Працюємо у зошиті( с.2 ,завдання 2)
Бесіда «Постава при письмі»
Діти,вам треба буде позначити галочкою того , хто правильно сидить за партою під час письма. Поясніть свою думку.
5.6. Робота у зошиті ( с.2 ,завдання 3)
-Рядок у зошиті складається з верхньої та нижньої робочої лінії.
-Як ви гадаєте чому їх так назвали ?,саме « робочі» ?(Тому що саме на них ви будете на наступних уроках вчитися писати)
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося саме з верхньою та нижньою рядковою лінією та рядком.
Практичне завдання
Написання за зразком у зошитах.
5.7. Перегляд відео « Слова- назви предметів» (Школа Prometheus)
https://m.youtube.com/watch?v=idH4r7r0okg
7. Заключна частина . Рефлексія
Сьогодні ви дізнавалися про те, що кожну людину оточує дуже багато різних предметів , і кожний із них має свою назву. За допомогою слів ми і називаємо ці предмети.
-Назвіть слова які відповідають на питання хто? і що?
-Які слова відповідають на питання хто? (живі істоти)
- А які слова відповідають на питання що? (неістоти)
Рухлива вправа ( https://www.google.com.ua/search?)
Рефлексія .Оберіть відповідну цеглинку лего
Рефлексія. Створення пірамідки настрою